Goji bessen

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator:maartenkleijne

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten:1210
Lid geworden op:ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:
Goji bessen

Bericht door Albert Stoter » ma 23 mar 2009, 09:05

Onderstaand is afgesplitst vanaf een onderwerp in de Vraagbaak omdat het hier in de rubriek Dracht beter tot zijn recht komt.

Gebruikersavatar
semar
Berichten:2350
Lid geworden op:do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds:1975
Aantal volken:9
Bijenras(sen):buckfast
Locatie:amsterdam
Contacteer:

Re: Goji bessen

Bericht door semar » ma 23 mar 2009, 14:47

even een zijstap, wat ik van belang vind om te weten , hoe halen de bijen op de goji bessen??
iemand ervaring?

agastache
Berichten:179
Lid geworden op:di 11 jul 2006, 00:13
Imker sinds:1996
Aantal volken:6
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:France
Contacteer:

Re: Goji bessen

Bericht door agastache » ma 23 mar 2009, 14:49

Vorig jaar heb ik Goji bessenstruiken aangeplant( lycium chinense), bloeiden het eerste jaar uitbundig vanaf september, heb er weinig bijen op kunnen ontdekken. Maar zoals zo vaak is misschien het aantal struiken van groot belang( ik heb er vijf staan) en zullen de bijen bij een groter aanbod wel meer op goji vliegen.Ik had de struiken aangeschaft op aanraden van een imker/plantenkweker die goji als heel goede drachtplant aanraadt.

groet meindert

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Goji bessen

Bericht door Hans van der Post. » ma 23 mar 2009, 22:39

Gevonden: Het is een nachtschade en de aardappel tomaat is familie. Vraag mij af of het voor bijen een aantrekkelijke plant/bloem is
de tekst op een site http://www.aloe-info.nl/index.php?cmspage=voeding3

Hier nog een paar mooie foto's http://wilde-planten.nl/boksdoorn.htm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

De Chinese Boksdoorn (Lycium chinense) is een struik met lange, gebogen en doornige takken. Ook bekend, in China als "Huwelijksrank" en in Engeland als "Wolfberry", die een slank en stevig lichaam bevordert. De bladeren zijn donker groen ovaal tot lancet vormig. De plant heeft paars-rode bloemen en oranje-rode bessen. De dikke stam waar de bloemen aan groeien wordt wel "De wandelstok der onsterfelijken" genoemd.


!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten