Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:
Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB

Bericht door apiario » wo 06 dec 2006, 17:07

Beste forummers .

Zojuist meld het satellietstation in Verwegistan dat er een ontdekking is gedaan in het bestrijden van de varroa mijten
Op het onderzoekcentrum in Lapland en op Antarctica heb profesnorren een nieuwe bij ontdekt. De Sneeuw-pop-bij
Nadere gegevens ontbreken nog , daar het vers van de pers is zullen waarschijnlijk die nog wel komen.
Toen ik dit waarnam dacht ik hier moet het forum als eerste op de hoogte van zijn vandaar dat ik het even op papier heb vastgelegd.
Hoe die Hollandse bijenkorven daar nou terecht zijn gekomen , mag Joost weten.:D

Bertus
Afbeelding

de vos roger
Berichten:1783
Lid geworden op:wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie:Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB

Bericht door de vos roger » wo 06 dec 2006, 17:47

Bertus, jij met al je buitenlandse connecties kan je aan enkele koninginnen geraken daarvan ?:D
Jij voert in,en ik kweek ze verder.
Een goudmijntje , gedaan met zagen over de EU.subsidies dan.[;)]

roger

Minne Bonnema.
Berichten:252
Lid geworden op:za 06 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB

Bericht door Minne Bonnema. » wo 06 dec 2006, 19:06

Hoi Bertus,
Als die sneeuw-pop-bij,nu eens kan schaatsen,dan onmiddellijk lid maken van de Elf steden tocht vereniging. Kan deze bij mooi de elf steden tocht meedoen deze winter. [8D]
vgr, Minne.

Gebruikersavatar
marc
Berichten:1074
Lid geworden op:vr 10 sep 2004, 01:34
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB

Bericht door marc » wo 06 dec 2006, 19:09

Hoe die Hollandse bijenkorven daar nou terecht zijn gekomen , mag Joost weten.
Waarschijnlijk een zwerm die een iglo voor een hollandse bijenkorf heeft aanzien [:)]
En nu verwacht ik weer een aquarel...

Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:

Re: Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB

Bericht door apiario » wo 06 dec 2006, 19:30

Roger , ik heb drie exemplaren naar je toe gemaild ,bekijk ze goed .Ze zijn door top kwekers groot gebracht. ""speciale Prof snorren"" Het is de toekomst van het bijen houden. De meeste zijn goed gemutst ,vrolijk van aard , zijn zachtaardig en zijn in het totaal niet stekerig.Het zouden ideale bijen zijn voor Hugo in zijn boomgaard Vele handen (poten ) maken dan licht werk. Vooral bij het snoeien en het opbinden van de loten .Maar ik zeg er bij, bedenk wel een paar flessen berenburg houden de neuzen rood . In barre tijden zoals bij de verdwijnziekte houden ze het hoofd koel. Ook is er iets vreemds mee waar onderzoekers nog niet uit zijn Ze hebben ook iets met de maan Hoe dat zit daar ga ik die connectie nog eens voor aan de tand voelen.Misschien is er en tandarts onder ons die nog een gaatje heeft.

Okido....... jij kweekt ze op ik zorg dat ze hier komen T, zal niet meevallen met de temperatuur maar ik pas er wel een mouw aan.Ennn Ennn.....wat de subsidie betreft ...... Nee die zitten stevig op die pot. Ze zijn er niet af te slaan en met hun "'poten"'houden ze de broodnodige informatie onder de pet.Het ergste is als ik daaraan denk terwijl ik hier op de tv zit te kijken naar <We zijn op de wereld om mekaar te helpen niet waar> Wedden dat er van PPO nooit iemand naar kijkt.

Maar goed wij hebben weer schik, en dat houd de moed er in

de vos roger
Berichten:1783
Lid geworden op:wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie:Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB

Bericht door de vos roger » wo 06 dec 2006, 19:32

Minne Bonnema schreef:
Hoi Bertus,
Als die sneeuw-pop-bij,nu eens kan schaatsen,dan onmiddellijk lid maken van de Elf steden tocht vereniging. Kan deze bij mooi de elf steden tocht meedoen deze winter. [8D]
vgr, Minne.
goh minne jij hebt nog hoop dat het gààt winteren èn vriezen precies.[;)]

roger

Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:

Re: Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB

Bericht door apiario » wo 06 dec 2006, 20:37

Minne,

Ik zie hier net op de SIEBESATELIET, jou wel bekent, dat het hele volk zich wilde laten inschrijven. Maar er geen formulieren meer waren , er schijnt,zie ik een limiet ingesteld te zijn. Dit bij monde van de voorzitter de heer Bokke de Heidehipper. :D

Minne Bonnema.
Berichten:252
Lid geworden op:za 06 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB

Bericht door Minne Bonnema. » wo 06 dec 2006, 23:07

Nou dat die Bokke Heidehipper (voormalige geheime zender piraat)
nog voorzitter is,is wel een veeg teken aan de wand.De kans dat de SPB bij op super dunne ijzers aan de start komt is nu wel bijna nihil. Siebesataliet gaat een nieuwe DVD uitbrengen dat de commercie spreekt ook een woordje mee.Dus een limiet wordt niet ingesteld,de kassa moet rinkelen.We blijven hopen op wat sneeuw en ijs,"hoop verloren alles verloren" En laat me niet merken dat de verdwijn ziekte bij de SPB bijen toeslaat,dan alle subsidies van PPO intrekken.
Vgr Minne [8D]

Gebruikersavatar
hans hoogendoorn
Berichten:929
Lid geworden op:di 18 mei 2004, 19:06
Locatie:Veelerveen
Contacteer:

Re: Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB

Bericht door hans hoogendoorn » do 07 dec 2006, 09:13

Die verdwijnziekte hoeft ons niet te deren mannen.
al aan KI gedacht ?
het materiaal is immers al ingevroren ..... [:o)]

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Nieuw bijenras Varroa bestendig SPB

Bericht door Oude Essink » do 07 dec 2006, 10:51

Hoi Bertus,
Misschien onbewust heb je een fraaie prent gemaakt van de oudtwentse sagen over de "witte wieven"; elfen en feeën die in de schemering rondwaren tussen jeneverbessen en kreupelhout. Van oudsher zijn dit bijenfiguren die een link zijn tussen goden en mensen. De witte gewaden slaan op de met stuifmeel bepoederde mythologische bijen.
Daar heb je een toepasselijke prent van gefabriceerd.

[img]../beeld/o/oudeessinkhennie/vegen.jpg[/img]





hennie oes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ria van den Berg en 19 gasten