Imkeren (ook) in Frankrijk

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door Franschman » di 18 okt 2011, 20:20

Beste Beeleevers,
Hier een tip voor de imker natuurliefhebber.
Als jochie van twaalf was ik heel blij met het boekje "Wat vliegt daar" Ik was een vogelkijker en dat boekje was het helemaal.

Ik had eerder en boekje gemaak door mijn vader harder aan het roken te zetten! Ja dat kon toen nog :)
Het boekje was geschreven door Rinke Tolman en je moest er dan zelf de plaatjes bijplakken à la de Verkadealbums.
Ik meen dat ze bij' Rizla' sigarettenvloeitjes zaten. ( heeft dat roken naast enge ziekten toch nog iets positiefs achtergelaten :drool: )
Ik heb het boekje nog steeds en met vertedering kijk ik er nog wel eens in net zoals in het verkadealbum 'Hans de Torenkraai".

Natuurboeken kwamen in mijn jeugd ( 1950) veelal van Thieme in Zutphen. Wat kan je gelukkig zijn met zoiets simpels. O.K een kinderhand is snel gevuld maar als ik ook nu nog de plaatjes bekijk en de verhaaltjes erbij lees doet het me toch weer goed. Nostalgie? Als we er maar blij van worden :)
Wat te denken van het Verkade album "De Bijen en haar vrienden ' met plaatjes van Rol. Ik vind het nog steeds mooi !

In Frankrijk is de markt veel groter en keus en kwaliteit aan boeken is groot. ook als je de Franse taal niet beheerst kan je veel plezier beleven aan de uitgaven van DELACHAUX et NIESTLÉ Prachtige natuurboeken die geweldig zijn geillustreerd. Doe U voordeel ermee. Salut et a bientôt
Speciaal voor Hennie Oes.Dit is wel wat voor jouw Hennie. Veel mooie boeken over vegetaties etc.Heb je nog ruimte in de boekenkast :lol:

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door Hans van der Post. » zo 20 nov 2011, 00:21

Ook mij was het "slecht bericht" ten gehore gekomen. Een gezamenlijke kennis - Baldi Dekker 0ostwout - had ik begin deze week aan de hoorn en hoorde van het onheilsbericht.
"Franschman ligt in het ziekenhuis" die van het forum. Baldi heeft toesenvrees je zie hem hier niet, jammer!

Gelukkig ben je er weer, het was zo stil ..............in huis/forum. :wink:

Even de link over lym: http://www.rivm.nl/cib/themas/teken-lyme/

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn!!
!Hans.

Gebruikersavatar
O Peatey
Berichten: 148
Lid geworden op: di 26 mei 2009, 16:25
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door O Peatey » zo 20 nov 2011, 15:34

Ik heb gisteren Baldi Dekker gesproken. Onze Franschman (Ton Longayroux) is in Frankrijk en zeer ernstig gewond.
Hij is gevallen en zijn toestand schijnt behoorlijk kritisch te zijn, met o.a. een bekkenfractuur en meerdere beenbreuken.
Als ik meer hoor laat ik dat wel weten.
Pieter

PS Baldi is digibeet en ook gsm-beet

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door buzzer » zo 20 nov 2011, 15:45

Verschrikkelijk dit te lezen. Sterkte voor allen daar!!!
Alle begin is (bij) zonder honing.

Gerd
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 17 jun 2009, 09:33
Locatie: Kranenburg, Germany
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door Gerd » ma 21 nov 2011, 17:20

Wat een ellende voor je, Franschman. Ik miste je inderdaad ook al op dit forum, met je leuke anekdotes en scherpe opmerkingen. Heel veel sterkte in ieder geval!

Gebruikersavatar
O Peatey
Berichten: 148
Lid geworden op: di 26 mei 2009, 16:25
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door O Peatey » do 24 nov 2011, 16:25

Anneke de vrouw van Baldi Dekker meldt mij het volgende:

Hier de adressen van Carin en Ton.
Eergisteren heb ik Carin aan de lijn gehad. Ze gaat morgen in overleg met het ziekenhuis of Ton naar Nederland vervoerd kan worden.
Hij is bijna 2 weken terug uit zijn coma gehaald. Hij is nog zeer verward, herkende Carin in het begin niet. Het gaat wat beter met hem maar hij is er nog lang niet. Hij slaapt heel veel, weet ook niet precies wat er is gebeurd. Er zit een pen in zijn heup. Hij ligt nog op de intensive care, is dus ook nog niet uit bed geweest. Carin kon nog niet zeggen in hoeverre hij weer volledig zal herstellen. Hij heeft ook een bacterie op zijn longen, waardoor hij veel koorts had. Dit kan komen door de beademingsslang. Wat een toestand allemaal! Laten we hopen dat hij weer volledig zal herstellen, maar dat zal een lange weg zijn van revalideren….Carin wil graag, dat hij verder verpleegd wordt in een academisch ziekenhuis, het liefst in Amsterdam.

Groeten, Anneke
Edit: Door eindbeheerder: Op verzoek kan deze opgevraagd worden bij één van de beheerders.
Groet,
Pieter

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door maartenkleijne » do 24 nov 2011, 22:09

Sluit me hier bij aan: we missen je Franschman!
gr,
m

jomme
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 20 apr 2011, 15:03
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door jomme » vr 25 nov 2011, 21:28

O Peatey schreef:.Carin wil graag, dat hij verder verpleegd wordt in een academisch ziekenhuis, het liefst in Amsterdam.
Wat erg,
ongelooflijk verhaal eigenlijk.
Zijn er dan geen goede ziekenhuizen in Frankrijk???

Spoedig herstel!

Jomme

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door buzzer » za 26 nov 2011, 14:34

Door ervaringen van in Frankrijk wonende vrienden kan ik het vorige bericht bevestigen. En wat betreft de nederlandse ziekenhuizen kan ik uit eigen ervaring (28 jr) en de (werk) ervaring van mijn vrouw zeggen dat het in het algemeen zeer goed is maar dat ook hier de nodige blunders gemaakt worden. Waar gehakt wordt, vallen spaanders zeggen ze wel eens maar laat die spaanders lekker in het bos vallen... :oops:
Een ieder in de gezondheidszorg doet zijn best en werkt naar beste kunnen, wie dat niet doet moet snel wat anders zoeken...
Ik kan me idd voorstellen dat men graag in eigen omgeving wil zijn want het is erg belangrijk om in slechte tijden mensen bij je te hebben die je lief zijn.
Alle begin is (bij) zonder honing.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door Oude Essink » vr 09 dec 2011, 17:22

Ik volg jouw berichten over "Franschman" met veel compassie en duim voor hem.

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten