Nadat koningin Emma mij de opdracht gegeven had, om voor een van haar Prinsessen een nieuwe buitenverblijf te bouwen, die zowel oud en nieuw in zich had,
kwam ik op het volgende idee, de Bomaxkast.( boze tongen beweren dat tijdens het afval hout zagen, ik het gewoon jammer vond van dat hout,om voor de kachel te gebruiken. Wat dus beslist niet waar is.

Hoewel het verboden is door de B.V.D om foto`s van het koninklijk huis in het openbaar te brengen, doe ik het toch, om jullie ook een kijkje te gunnen, hoe zo`n Prinses woont.
het woonverblijf, verdeelt in bodem, broedkamer en dak
broed /honingkamer bestaat uit 4 lagen, 1 verticaal, 2 horizontaal, 3 schuin en de 4 de weer verticaal
hier met schatkamer, om het vloeibare goud op te slaan, het dak bestaat uit 6 lage hout. bodem met aan de voorkant de intree, rode loper ligt klaar, als ze komt, door dubbel hout kon dat uitgehold worden. onderkant van bodem zo gemaakt dat men hem makkelijk op kan beuren. blik in de kast, als echte kast met alu.strips, wel aangepast door ronding moeten ze steeds verder uit elkaar staan. blik van boven, bij de kleinste raampjes aan de zijkant nog wat hout als opvulling geplaatst vanwege de 8 mm ruimte.
normaal vervang ik de broedramen zo om de 10 jaar, gezien het vele werk van deze ramen, moeten ze maar wat langer mee gaan.
draad moet er nog in, kan zijn dat ik dat niet doe, bedoelt is dat er een zwermprinses in komt.
hier een raampje van de schatkamer, er wordt alleen raathoning gewonnen.maat broedkamer spaarkast, (hoogte).
of er makkelijk mee geimkert kan worden weet ik niet ,maar vond gewoon dat het een leuk project was, om te maken.(wat je al niet bedenk achter de zaag)
met groet martin
p.s. koningin Emma was zo in haar nopjes dat ze me nog een verblijf besteld heeft, maar dan wel een andere model, ik heb de vrije hand.
t.z.t. volgt info ben al volop bezig