Bijenhoudster schreef:Of een soort wasstraat met borsteltjes voor het vlieggat [:)]
Zou dat zo'n gek ideen zijn dan? Er zijn nog meer mogelijkheden als je flink doordenkt. Iets wat je het hele jaar door kunt gebruiken in plaats van een aantal dagen/weken. In die korte periode moet je de grootste slag slaan terwijl als je 365 dagen per jaar iets kunt "regelen" dan zou dat bij mij de voorkeur hebben.
wilde schreef:De Varroamijt houdt zich niet vast met kaken, maar heeft poten, die heel goed grijpen en vastzitten.
Aangezien die meerdere poten heeft zit de mijt dus relatief stevig vast bij het zuigen.
Zuigen ze de hele tijd? Dan bedoel ik een aantal dagen onafgebroken achter elkaar of zuigen ze een aantal uren/minuten en laten ze dan weer los?
En, hoe stevig zijn de vleugels van de bij? Ik heb begrepen dat het vliesvleugels zijn. Werksters gaan ook door een koninginne rooster heen die op het oog erg smal is. Smaller dan een cel? Beschadigen die vleugels nooit? Hebben we daarom tegenwoordig plastieke roosters?
Met vriendelijke groet, Robbert