je schreef zelf dat selectie en teelt iets heel andere dingen zijnHoe meer controle hoe scherper de selectie. Selectie met klonen kan de volgende stap zijn.
die weinig met elkaar te maken hebben
en nu noem je dat in een zin ook nog gekoppeld
maak in principe niet uit waar je de grens legt. Het gaat er alleen omdat wat weIk ben blij dat je het met me eens bent: dat jij ook vindt dat de biodiversiteit bij bijen afneemt. Vanaf de eerste vorming van leven is er voortdurend selectie waarbij planten en dieren die het best adapteren aan veranderende omstandigheden het grootste voortplantingssukses hebben. Door b.v. het hanteren van zwermteelt selecteren imkers al honderden jaren binnen de donkere bij. Wat ik in mijn bijdragen tot nog toe beweerd heb is dat de import van bijen 150 jaar geleden met Dierzon begonnen is en dat dit de overgang markeert naar een ingrijpende en snelle modificatie van het genetisch materiaal d.m.v. selectie programma's. Je kunt mij wel overhalen deze ontwikkeling eerder te laten beginnen, maar honderden jaren vind ik wat willekeurig. Waar en waarom laat jij het dan beginnen.
nu kennen verre van de autentiek is
waarom zou dat dan moeten??Wil je het woord 'natuur' afschaffen?
mijn stelling is dus:het autentieke mm. bijtje is er niet meerZo niet, wil je dan wat precieser aangeven wat je bezwaar is tegen bovenstaande passage.
selektie is reeds lang aan de gang (of het nu honderd of honderden jaren zijn.)
en selectie is altijd tegennatuurlijk
MAAR DAAROM GEENSZINDS AF TE WIJZEN.
Laat ik dat nou maar eens met hoofdletters schrijven.
kijk dat vind ik een leukeTja, zo zou je het kunnen zeggen. Zegt dat buckfast varken tegen die Hooglander, als je zo doorloopt ga je koppie onder.
he, jammer. kunnen we het nog eens nalezenHeb geen homepage,
groetjes terug, jan--en groet je hardop lachend