Legale hennep als drachtplant.
Hennep is weer helemaal in. Dit had Nova vanavond op t.v. te melden. Het gaat dan wel om vezelhennep en niet om (neder) Wiet. (Voor degene die nog puberende kinderen in huis hebben, haal gerust adem.)
Inmiddels staat op zo'n 2700 hectare, vooral in Oost-Groningen legale Hennep te groeien. Volgend jaar wordt dat naar schatting 4000 hectare. In heel Europa wordt 100.000 hectare Hennep geteeld.
De lange hennepvezel is zeer sterk. Je zou er auto's van kunnen bouwen. In europa rijden zo'n 1.000.000 auto's met een hoedenplank van Hennep rond. Wellicht die van u ook.
Maar met Hennep kun je meer. Er zijn leuke producten van te maken zoals hoevenolie, isolatie, kleding, een hennep yogamat een dashboard. enz. enz. enz. Een leven leiden met uitsluitend Hennep is mogelijk. Hennepvezel is een zeer multifunctioneel gewas. De mogelijkheden zijn eindeloos. Bovendien vindt de boer het een keurig gewas. Er is bijna geen bestrijdingsmiddelen voor nodig.
Vroeger was Nederland een echte hennepnatie. (Geen gouden eeuw zonder Hennep. Hennep werd veel gebruikt bijvoorbeeld in de scheepsbouw. Voor het (dicht)maken van scheepsgaten zeildoeken en touwen.
Na Tsaar (huppelepup nog wat) ging de hennepteelt achteruit. We werden van hennepnatie de kaasnatie. Pas in de 20 eeuw toen synthetische producten opkwamen ging het pas echt achteruit met de Hennep.
Waarom ik u dit vertel???
Nee niet om ú aan de Wiet te doen geraken, maar wel de bijen. Hennep geeft namelijk flink stuifmeel. Deze zomer heb ik zo'n veld met van die woudreuzen zien bloeien. Zelf denk ik dat een combinatie met een border Phacelia en de Hennep een ideale dracht vormt.
J.P.
Legale Hennep als drachtplant.
Moderator: maartenkleijne
- Jelte Pieter Dijkstra
- Imker sinds: 1998
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Re: Legale Hennep als drachtplant.
Eva Crane beschrijft cannabis (hennep) stuifmeel in de honing (honey 250 e.v.). Geestverruimende cannabisbestanddelen komen in marijuanastuifmeel voor (Boucher en Cosson, 1975). Ook de nectar van hennep bevat geestverruimende stoffen.
Heeft er al iemand met de bijen op de hennep gestaan. Misschien ook iets voor jou Hugo?
R.
(Ik dacht 1700 hectare J.P.)
Heeft er al iemand met de bijen op de hennep gestaan. Misschien ook iets voor jou Hugo?
R.
(Ik dacht 1700 hectare J.P.)
- Jelte Pieter Dijkstra
- Contacteer:
Je kunt dit nog even controleren door na de herhaling te kijken om 00.45-01.05.(Ik dacht 1700 hectare J.P.)
Ik ga slapen. Welterusten.
Denk ik niet Romée.Heeft er al iemand met de bijen op de hennep gestaan. Misschien ook iets voor jou Hugo?
Hier in Antwerpen heeft een Hollander een jaartje terug geprobeerd om een winkeltje te openen waar hij wat hennepplantjes en nog meer van die spulletjes wilde verkopen. Binnen de kortste keer was heel z'n boeltje geconfisqueerd.
Hoe zou je dan willen dat ik mijn bijen "geestverruimende stoffen" laat verzamelen op illegale hennepplantages ? En waar zou ik die psychedelische honing en die kifpollen dan wel moeten slijten ? Op de Vogeltjesmarkt zeker ! (Of zouden die zaken nu toch kunnen in Belgie met dat recente gedoogbeleid van de liberalen en de groenen).
mvg,
Hugo (de halve bij en zoetwatervisser)
ps1 . In het "Visserslatijns" noemt men hennepzaad meestal kempzaad.
Het toeval wil dat ik eergisteren nog een partij hennepzaad gereed gemaakt heb. Niet om nederwiet van te telen, maar om grote voorn (ruts of reuts) te vangen.
ps2. Maar tussen droom en daad, staan wetten in de weg en praktische bezwaren .... Ah ja, de vis moet ook meewillen hé.
Nobodies prefetc
- Jelte Pieter Dijkstra
- Contacteer:
Volgens Ootmar is Hennep alleen maar stuifmeel gevend. De kleur is groen geel.
De bloemen zien er ook uit als de nectarkraantjes dichtgedraaid zitten.
J.P.
P.S. Hallucinerende honing had anders wel eens een gat in de markt kunnen zijn. Here in the pro-drug Holland.
De bloemen zien er ook uit als de nectarkraantjes dichtgedraaid zitten.
J.P.
P.S. Hallucinerende honing had anders wel eens een gat in de markt kunnen zijn. Here in the pro-drug Holland.