Wat is de huidge prijs van schone propolis?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Wat is de huidge prijs van schone propolis?

Bericht door Kroese » zo 20 nov 2011, 10:47

Ik heb in de loop van de tijd aardig wat propolis verzameld.
Ik heb alleen schone propolis gestoken, niet van raampjes gekrabt, en geen bijen poten erin.
Ik heb iemand die er belangstelling voor heeft.
Wat is een redelijke prijs?

Groet,
Hennie.........

Kunststof matjes op het volk, invriezen en bij het buigen springt de schone propolis er uit.

Afbeelding

p.zwartepoorte
Berichten: 1020
Lid geworden op: wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Wat is de huidge prijs van schone propolis?

Bericht door p.zwartepoorte » zo 20 nov 2011, 12:03

Hoi hennie ik weet misschien wel iemand er voor hij maakt er tinctuur van voor zijn duiven heb je veel? Gr paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

Gebruikersavatar
Arnold
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 13:35
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Wat is de huidge prijs van schone propolis?

Bericht door Arnold » zo 20 nov 2011, 14:14

poeh dat is een goeie vraag hennie, misschien een belletje wagen naar wageningen voor antwoord.
paul hij heeft al iemand die er belangstelling voor heeft alleen weet hij de prijs van propolis niet.
wat je ook kunt doen hennie is vragen wat hij/zij er voor geven wil :). en anders zal mijn advies zijn vraag een prijs wat jij denkt dat redelijk is ;)

Arnold
[td][b][img]http://www.querico.nl/afbeeldingen/nieuws_bij.gif[/img][/b][/td][td][b]Aantal Volken[/b][/td][td][b]Aantal Potjes[/b][/td][td][b]Aantal Jaren Imker[/b][/td][td][b]Jaartal[/b][/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td][b]2009[/b][/td][td]1[/td][td]13[/td][td]1 Jaar[/td][td][b]2010[/b][/td][td]2[/td][td]15[/td][td]2 Jaren[/td][td][b]2011[/b][/td][td]3[/td][td]22[/td][td]3 Jaren[/td][td][b]2012[/b][/td][td]2[/td][td]6 ramen raathoning[/td][td]4 Jaren[/td][td][b]2013[/b][/td][td]2[/td][td]-[/td][td]5 Jaren[/td]
Honingoogst

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Wat is de huidge prijs van schone propolis?

Bericht door m.kolsters. » zo 20 nov 2011, 14:56

Hennie ik denk dat het 15 euro per kg. is maar wel zuiver.
Ik hoor wel als je wil verkopen.
Tinus Kolsters

jomme
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 20 apr 2011, 15:03
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Re: Wat is de huidge prijs van schone propolis?

Bericht door jomme » zo 20 nov 2011, 23:32

15 euro per kg?
Hoeveel volken heb je nodig voor een kg? Hoeveel meter matjes?
Je kunt die beestjes toch niet laten werken aan 15 euro per kg?
Met die energie kunnen ze nuttiger dingen doen me dunkt???

BijDaan.nl
Berichten: 33
Lid geworden op: za 04 sep 2010, 17:57
Contacteer:

Re: Wat is de huidge prijs van schone propolis?

Bericht door BijDaan.nl » zo 20 nov 2011, 23:51

wij geven ook inderdaad tussen de 13 en 16 euro afhankelijk van hoe zuiver

Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Wat is de huidge prijs van schone propolis?

Bericht door semar » ma 21 nov 2011, 11:30

ving het even goed een goed idee, voor volgend jaar.
De bijen op mijn lokatie gebruiken ongelofelijk veel propolis en kitten echt alles aan elkaar.
(als ze toch bezig zijn) :wink:
Het zijn buckfastjes (die hebben de reputatie van weinig propolis gebruik) maar zoals bekend lezen de dames geen boeken.
Het enorme aanbod in tame kastagne en populies zal hier mischien wat mee te maken hebben.

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Wat is de huidge prijs van schone propolis?

Bericht door Kroese » ma 21 nov 2011, 12:14

semar schreef: :wink:
Het zijn buckfastjes (die hebben de reputatie van weinig propolis gebruik) maar zoals bekend lezen de dames geen boeken.
Het enorme aanbod in tame kastagne en populies zal hier mischien wat mee te maken hebben.
Vriendelijke groet
Semar(Dominique)
De laatste jaren verzamel ik ik vrij weinig propolis, omdat ze niet meer van die enorme gordijnen maken.
Bij mij hoeven ze de vlieggaten niet dicht te maken, omdat ik die in de winter vrij klein heb staan.
Semar, misschien heb jij wel erg veel kieren en gaten in je kasten ? :be5: :wink:
Daan Ludwig schreef:wij geven ook inderdaad tussen de 13 en 16 euro afhankelijk van hoe zuiver
Daan, dit is denk ik een inkoop prijs van 20 jaar oud, en dan nog in onze goeie oude Gulden. :wink:

Ik heb gegoogeld, daar kwam ik Belgische artikeltjes tegen tussen de €50 - € 90,-
Mag dan ook wel, als je weet hoelang je er over doet om zonder matjes propolis te verzamelen. :D

Ik denk dat je van een Kg schone propolis ontzettend veel tinctuur kunt maken. Kost wel wat litertjes alcohol.

Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Wat is de huidge prijs van schone propolis?

Bericht door semar » ma 21 nov 2011, 12:29

[quote="KroeseDe laatste jaren verzamel ik ik vrij weinig propolis, omdat ze niet meer van die enorme gordijnen maken.
Bij mij hoeven ze de vlieggaten niet dicht te maken, omdat ik die in de winter vrij klein heb staan.
Semar, misschien heb jij wel erg veel kieren en gaten in je kasten ? :be5: :wink:.[/quote]

ik wou dat het zo simpel was, maar mijn kasten zijn in goede nik, en ik reken niet mee de propolis die je op de sluitplekken (rand dekplank rand bakken etc hebt. ook zijn de tymovar plaatjes na 3 weken voledig weggeknaagd. maar vaker helemaal ingepakt in een dikke kleverige laag propolis.
ik vermoed eerder omdat ze op veengrond staan en constant het dreunen van voorbijdenderende trams ± 20 meter verder plus het nodige verkeer zullen waanemen. een andere verklaring heb ik er niet voor.
mischien de zware voedstap van de imker die de kasten laat schudden als hij er langstloopt :lol:

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten