Imkers van nu

historische aspecten van- en filosoferen over bijen en bijenteelt.
Eddy Geurtsen
Berichten:912
Lid geworden op:zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds:1979
Aantal volken:12
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Hengelo Gld
Contacteer:
Re: Imkers van nu

Bericht door Eddy Geurtsen » zo 21 jun 2009, 11:34

Een deel van mijn bijenvolken staan sinds 1984 in de gemeentelijke groenstrook naast mijn huis. De groenstrook is 5 meter breed, daarnaast is een provinciale weg (bermsloot, berm, weg). Op ongeveer 8 meter van mijn volken is een gemeentelijk voetpad dat toegang verschaft aan een zestal woningen. In die 25 jaar heb ik nauwelijks klachten gehad over mijn bijen. Slechts éénmaal heeft een buurman echt geklaagd. Mijn bijen kwamen in het voorjaar massaal water halen bij een waterornament achter zijn huis en hij ergerde zich hier vreselijk aan. Uiteindelijk heb ik zelf een vijver aangelegd waar door de bijen best veel gebruik van gemaakt wordt. Een enkele zwerm zoekt zich een plaatsje in de groenstrook, het zwermen gaat aan de buren ongemerkt voorbij...

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Imkers van nu

Bericht door Oude Essink » wo 24 jun 2009, 21:16

Hallo Berend,
zou jij jouw schitterende foto over bijen in new York alsnog een breedte van 800 pixels willen geven; dat voorkomt scrollen op het meest gebruikte scherm. Onder dezelfde naam uploaden maar dan 800 px breed; verder hoef je niets te doen. Hartelijk dank,


Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten