Bijenvolk in trafo uit angst moeten doden

historische aspecten van- en filosoferen over bijen en bijenteelt.
Plaats reactie
Jos. Jac. J. van Melick
Berichten: 3
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 16:30
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bijenvolk in trafo uit angst moeten doden

Bericht door Jos. Jac. J. van Melick » za 15 okt 2005, 18:00

Op 14 oktober 2005 is na grondig vergaderen, wikken en wegen een einde gekomen aan een volkomen gezonde Bijenpopulatie in een tranformatiehuis van een grote energieleverancier. Tegen de wil van de adviserende imker in, moest de stroomleverancier tot dit dringende verzoek besluiten, na het bekende voorval te Breda... de mensen zijn daardoor algemeen iets angstiger geworden voor Bijen, al zijn zij eerder weleens door een wesp gestoken. De betreffende energieleverancier heeft tezamen met een adviserende imker objectief Bijen gehouden en vernietiging op voorstel geweerd.
De behandelend imker ben ik zelf geweest. Vele jaren zijn vooraf gegaan. Jaren van observatie en studie. Zestien jaren tenminste doch, volgens directe buren achttien jaren, waren deze Bijen in de trafo aanwezig en met de buurt verweven. De buren hebben zich dan ook ernstig verzet en zijn nu na het doden behoorlijk boos.
Maar ja, nieuwe buren kunnen met hun angst veel losweken en hun leverancier van electra met gemak verzoeken tot doden van een super gezond moervolk.
Studie op dit Bijenvolk heeft mij niet één BIJ getoont met klacht of kwaal... niet één Bijtje van dit voortreffelijke volk is door mij aangetroffen met een varroamijtaantasting of -bezetting. Dit behelst voor mij, dat dit bijenvolk een fantastische 'eigenschap' bezat ter voorkoming van de ons zo bekende varroaklacht met destructieve eigenschappen: optimaal leeftrillingsgetal.
Ik kan onze wereld moeilijk begrijpen... een wereld waar enerzijds zo gemakkelijk om enige aanwezigheid van Natuur bouwprojecten worden verijdeld of stilgelegd, terwijl andermaal met het grootste gemak Natuur om zeep moet worden geholpen. Enerzijds wordt er gehandeld uit pure emoties terwijl andermaal moet worden gehandeld uit angst. Wat bezielt ons mensen toch, om zo met Natuur - waar wij per slot van dezelfde rekening eveneens deel van uitmaken - om te springen?

Opmerking:
Persoonlijk onderzoek heeft aangetoont dat de sociale insectenkolonies binnen de orde van de Hymenoptera altijd de absolute voorkeur geven aan Aarde-magnetische velden/lijnen danwel, hieraan gelijk te stellen waarden van culturele aard, zoals in het onderhavige geval. Aanbrengen van kunstmatige energievelden met op het hoogtepunt van nestontwikkeling deed zelfs bij veldverwijdering een beproefd wespennest nog op dezelfde dag zwermen, gelijk aan het zwermen van de honingbij. (Dit vertrek van wespen naar een beter oord is tot nu toe tweemaal door mij ervaren, waarbij de darren achterblijven.
Optimale natuurlijke waarden in harmonie voor fysiek leven staan borg voor het eerder genoemde leeftrillingsgetal; dit geldt ook voor ons mensen evenals voor alle andere soorten van levens.
Dat er onderscheid gemaakt kan en moet worden binnen de verschillende soorten van leven, is inherent aan dat verschil. Zo moet ik constateren dat de vierkantenmeter voor een wespennest of Bijenzwerm, beslist geen vierkantenmeter is voor verblijf van mensen. Is dit wel het geval, dan is mijn constatering, dat 95% dezer ernstig chronisch ziek is, danwel wordt. (meer dan 10.800 onderzochte locaties)
Zo zien we, dat wij mensen van insecten veel, zeer veel kunnen leren, als wij er maar voor open staan en angst ver van ons houden.

Piet Jager
Berichten: 2128
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bijenvolk in trafo uit angst moeten doden

Bericht door Piet Jager » za 15 okt 2005, 20:54

Onlangs (2003) verscheen er een nieuw boek van Jan van de Veluwe, een bevlogen imker. Deze keer gaat het over 'Het mysterie van de aardstralen en hun invloeden op mens en dier, waaronder bijen'. Voor degene die maar enigszins geïnteresseerd is in deze materie is dit een bijzonder warm en helder geschreven boekje met een schat aan goede informatie en een zeer positieve uitstraling.

In 1998 stond er nog in een Winkler Prins Editie over aardstralen het volgende:
'straling die van sommige plaatsen van het aardoppervlak zou uitgaan en waarvan beweerd werd dat zij een ziekteverwekkend effect zou hebben. Een in opdracht van de Nederlandse regering ingesteld onderzoek (1954'“1955) wees uit dat aardstralen als fantasieproducten dienen te worden beschouwd'

Hugo
Berichten: 366
Lid geworden op: zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Bijenvolk in trafo uit angst moeten doden

Bericht door Hugo » za 15 okt 2005, 21:51

beste jjj,

"Ik kan onze wereld moeilijk begrijpen... "

U kan de wereld moeilijk begrijpen, en ik moet toegeven dat ik daar ook wel eens problemen mee heb. Maar het moet mij toch van het hart dat ik ook met U niet helemaal mee ben. Eigenlijk begrijp ik geen jota van wat U in bovenstaand bericht "belicht".
Bijen horen in een korf, een kast of in een holle boom, maar niet in een transfo-kabine. Een transfomatorkamer is het biotoop van een elektricien, niet van een tros honingbijen.

mvg,

Hugo (1/2 bij die wel eens van emotie trilt, maar slechts zelden van magnetische stralingen - behalve die ene keer toen ik de soep uit de microgolf wilde halen en vergat .... )

Nobodies prefetc

Piet Jager
Berichten: 2128
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bijenvolk in trafo uit angst moeten doden

Bericht door Piet Jager » za 15 okt 2005, 22:08

De natuur sterft van het leven (bouwprojecten, etc, etc)
en leeft van het sterven (holle boom)

!Piet

H.S. Kok
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 26 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bijenvolk in trafo uit angst moeten doden

Bericht door H.S. Kok » zo 16 okt 2005, 20:10

Op 14 oktober 2005 is na grondig vergaderen, wikken en wegen een einde gekomen aan een volkomen gezonde Bijenpopulatie in een tranformatiehuis van een grote energieleverancier.
Kon het volk niet worden overgebracht naar een kast? Vervolgens had u de mogelijkheid om te bestuderen of dit volk op een andere plaats ook zonder verder ingrijpen kon overleven.

Kan er geen proefopstelling gebouwd worden, die vergelijkbaar is met de verloren gegane situatie, om te bewijzen dat elektromagnetische velden een goede uitwerking hebben op het functioneren van een bijenvolk.

Het begrip "leeftrillingsgetal" is mij onbekend. Bestaat er literatuur over ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten