Hulp gezocht bij verplaatsen aardhommelnest

Verwant aan honingbijen zijn talloze insecten. Veel imkers hebben er een speciaal oog voor ontwikkeld. Ook niet verwante insecten hebben vaak hun interesse.
J. Sleegers
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 20 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Hulp gezocht bij verplaatsen aardhommelnest

Bericht door J. Sleegers » za 31 mei 2003, 17:05

Mijn schoonzus uit Ridderkerk belde me op met de volgende vraag:
Ze had een bijennest in de grond en die beesten staken. Ze wist zeker dat het geen wespen waren. Wat of ze moest doen?:shock:
Ik heb even doorgevraagd; Welke kleur zijn ze? De kleur van bijen. Welke kleur is dat dan? Zwart met een witte kont....:D O. en zijn ze harig? Ja, heel harig. Hebben ze nog meer kleuren? Ja, bruin en zwart. Zijn het er veel? Ja heeeeel veel.

Marlies, dat zijn aardhommels. Zeker een stuk of 300 zitten er in het nest. Op zich steken ze niet, behalve als ze verstoord worden.

Maar ze wil op die plek tegels leggen en dan is het onhandig dat daar aardhommels zitten die het er niet mee eens zijn.

Nu is mijn vraag: Is er een imker in de buurt van de Sleedoornlaan in Ridderkerk die een aardhommelnest wil verplaatsen? Ze hoeven niet dood, maar ze moeten uit de tuin.

Graag naar mij e-mailen, dan krijg je haar telefoonnummer. Mijn e-mailadres is: bezigebij@scripta.demon.nl

Alvast bedankt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten