Stille tijd

Verwant aan honingbijen zijn talloze insecten. Veel imkers hebben er een speciaal oog voor ontwikkeld. Ook niet verwante insecten hebben vaak hun interesse.
Plaats reactie
elckerlyc
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 22:12
Contacteer:

Stille tijd

Bericht door elckerlyc » wo 08 okt 2003, 16:55

Hallo Forum!

Er valt niet veel meer te fotograferen maar dat geeft je wel de tijd de foto's van deze zomer eens uit te zoeken.
Ik heb een selectie op http://www.insectphotographers.com gezet en wil graag van het forum weten wat jullie er van vinden.
Ook graag een reactie als je fouten ontdekt! [Yeah!]

Afbeelding
Alvast bedankt,
Kees

Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Stille tijd

Bericht door wilde » do 09 okt 2003, 10:20

Kees, zowel thuis als op mijn werk komt de homepage niet automatisch in beeld. Ik moet nog ergens clicken en dan krijg ik een gelikt plaatje met knoppen. Ook daar werken bij mij de knoppen niet steeds correct. Dat is erg storend. De presentatie van de foto's gaat in een sessie waarin eerst, met de naam, een aantal verstorende haken in beeld komen. Daarna zonder die naam en tekens. Waarom? Ik zou bovendien als kijker de naam steeds in beeld willen hebben.

Veel foto's zijn erg mooi. Enkele zijn echter niet scherp op de juiste plekken en dat vind ik bij macro fotografie storend. Ik weet ook wel dat de scherptediepte beperkt is, maar soms is de algehele scherpte niet aanwezig. Die foto's zou ik liever niet tonen, want ze doen de hele reeks wat te kort. Het zou anders zijn als je een verhaal had waarin nu net die foto paste als illustratie.

Jammer vind ik het ontbreken van Nederlandse namen, misschien keek ik niet goed, maar ik zag ze niet.

Een bezwaar van de link die je plaatste is de gedachte bij mij dat je foto's wilt verkopen. Als dat het hoofdmotief van de link is, moet je niet op een imkerforum zijn. Wij bieden hier alleen imkerspullen en bijen te koop aan. [8D]

Groetend, Albert

elckerlyc
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 22:12
Contacteer:

Re: Stille tijd

Bericht door elckerlyc » do 09 okt 2003, 11:57

Hi Albert,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de link niet geplaatst om foto's te verkopen hoor,
Het gaat me werkelijk om jullie opinie.
Over je gedetaileerde opmerking wil ik je graag mailen,
dat valt wat buiten het forum.
Ik heb geprobeerd mijn beste foto's uit te zoeken, maar als je er vaak en lang naar kijkt dan raak je de frisse kijk kwijt en misschien zitten er substandaard foto's bij. Maar dat was precies de reden waarom ik het forum om een mening vroeg!

Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Stille tijd

Bericht door wilde » do 09 okt 2003, 14:40

Kees, het probleem is me bepaald niet onbekend. De plaatje, waarvoor je veel moeite moest doen wil er eigenlijk toch in hebben, ook als ze minder van kwaliteit zijn. Ik heb dat vroeger met vogelfotografie ook wel gehad. Als de soort erg leuk is om te tonen en je hebt niets beters, ja, dan deed ik het toch. Kritiek van derden is dan goed om je op de begane grond terug te krijgen. Ik ben eens in mijn jonge jaren dagenlang achter een ransuil aan geweest en had er enkele plaatjes van, maar .... iets bewogen (1/60 sec. of zoiets met volle opening van een 400mm). Ik heb de dia's nog. Dat beest kijkt me nog steeds een beetje scheel aan. Ik weet wat er aan mankeert.

De knoppen deden het vandaag beter. Vraag me niet waarom. Alleen de start blijft problemen geven. Het gehele scherm komt niet door. Dat gebeurt pas na wat aan de toetsen rommelen of met de muis. Dat blijft jammer, want het geheel ziet er verder (op de haken na) zeer fraai uit.

Groetend, Albert de Wilde

elckerlyc
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 22:12
Contacteer:

Re: Stille tijd

Bericht door elckerlyc » do 09 okt 2003, 18:09

Dat start probleem is inmiddels opgelost, een kwestie van event prioriteit:D
Een nederlandse versie komt er zodra alles klaar is, anders moet ik telkens dubbel werk doen.

Maarre.. welke vind je nou onder de maat?
Afbeelding

Huib Koel
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 03 okt 2001, 14:31
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Stille tijd

Bericht door Huib Koel » ma 13 okt 2003, 22:37

Ook ik liep nog wat foto's na, waaronder deze:
Afbeelding

Een bladwesp?
In de solitaire bijengids zitten nu meer dan 70 beschrijvingen waarvan 60 met foto. Iemand die nog een speciale bijenfoto heeft, laat het even weten.

groet
Huib
Vergat nog mijn commentaar op de voorgestelde site: Mooie layout, heb nog niet alle foto's bekeken? Zitten er ook bijtjes bij?
Alleen de snelheid.... mijn advies: Klik op het startscherm om de site te laden en adem dan uit. Je mag pas weer ademen als het gehele scherm staat. (en dat met een gewone telefoonverbinding). Kom je in ademnood dan weet je of de site snel genoeg is.

elckerlyc
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 22:12
Contacteer:

Re: Stille tijd

Bericht door elckerlyc » wo 15 okt 2003, 12:08

Ha Huub,
er zit een dar bij ja.
en over de snelheid met een inbelverbinding, tja...
ik ken heel interessante (insecten)foto sites die mij met adsl nog blauw doen aanlopen. Dus ik zou zeggen: don't hold your breath!
Zo te zien is het inderdaad een van de zeer vele soorten bladwespen.

elckerlyc
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 22:12
Contacteer:

Re: Stille tijd

Bericht door elckerlyc » wo 15 okt 2003, 17:14

(Overigens staat de site bij een gratis provider en soms is hij heel traag, dan weer best snel)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten