Verbod op imidacloprid

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator:maartenkleijne

Gebruikersavatar
Alex Mönch
Berichten:1137
Lid geworden op:wo 18 mei 2011, 21:13
Imker sinds:1980
Aantal volken:7
Bijenras(sen):Buckfast (p moeren en F1)
Locatie:Amersfoort
Contacteer:
Re: Verbod op imidacloprid

Bericht door Alex Mönch » do 14 jul 2016, 20:52

Iedereen mag van mij zijn of haar mening hebben,maar als er rare dingen geroepen worden,mag ook iedereen die het er niet mee eens is,hierop reageren of niet ????
Wel of geen respect hebben voor iemand heeft hier niks,maar dan ook helemaal niks mee te maken.

Gebruikersavatar
Alex Mönch
Berichten:1137
Lid geworden op:wo 18 mei 2011, 21:13
Imker sinds:1980
Aantal volken:7
Bijenras(sen):Buckfast (p moeren en F1)
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbod op imidacloprid

Bericht door Alex Mönch » do 14 jul 2016, 21:40

[quote="AnnekeW"]Maar eigenlijk wacht ik op het moment dat pesticiden in zijn totaliteit verboden gaan worden.

Onrealistisch en derhalve raar om te roepen en dat vraagt om discussie.


Voor onderstaande cijfers ga naar deze pro biologische pagina :D waar ik op voortgeborduurd heb.

http://www.bionext.nl/content/opbrengst ... rs-groeien

Wereldwijd :Wanneer de biologische landbouwmethode jarenlang goed in praktijk gebracht wordt, is de gemiddelde opbrengst 13% lager dan in gangbare landbouw.Dit is het meest positieve resultaat dat wereldwijd verkregen kan worden bij een optimaal gevoerde bedrijfsvoering!!!
We hebben het hier dus niet over de enkeling die goed doet,maar over het meest gunstige gemiddelde resultaat wereldwijd!!!

Dat betekent dat een totale omschakeling naar biologische landbouw zelfs wanneer alles optimaal zou zijn al een tekort zal geven van minimaal 13 % wereldwijd.(in werkelijkheid is dit cijfer veel ongunstiger)
En we weten allemaal dat tekorten de prijs opdrijft !!!

Dat betekent dat om aan de vraag te voldoen op DIT moment er al een uitbreiding zou moeten plaats vinden van minimaal 13 %,maar in werkelijkheid nog veel meer, ten koste van natuur gebieden.

De behoefte stijgt elk jaar weer en er zal wereldwijd jaarlijks meer uitbreiding van het landbouw areaal moeten plaats vinden.
Dit alles weer ten koste van natuur gebieden.

Voedsel dat weggegooid wordt gebeurt alleen maar bij de rijken der aarde!
De overproductie van vlees is er gelukkig voor de mensen die geen fatsoenlijk inkomen hebben.(alleen in Nederland al 447.000 op dit moment in de bijstand!!!!)

CBS: aantal mensen in de bijstand neemt toe
http://www.ad.nl/binnenland/cbs-aantal- ... ~a2193c52/

Hoewel de arbeidsmarkt herstelt, neemt het aantal bijstandsgerechtigden toe. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. In de eerste twee kwartalen van dit jaar groeide het aantal mensen met een bijstandsuitkering tot 447.000. Dat zijn er 5000 meer dan in het eerste kwartaal.
Snappen jullie nou een beetje waarom ik het totaal oneens ben met dergelijke uitspraken en zo reageer ?

Paul67
Berichten:457
Lid geworden op:do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds:2012
Aantal volken:0
Locatie:(L)
Contacteer:

Re: Verbod op imidacloprid

Bericht door Paul67 » do 14 jul 2016, 22:04

ErikS schreef:
Alex Mönch schreef:Als je geen zin in een discussie hebt moet je ook geen rare dingen roepen. :be5:
Alex, je uitspraak getuigt niet van respect voor de mening van andere forumleden. Erik.
Ik sluit me aan bij de reactie van Erik.

Luuk
Berichten:171
Lid geworden op:vr 11 feb 2011, 12:55
Locatie:Gorinchem
Contacteer:

Re: Verbod op imidacloprid

Bericht door Luuk » do 14 jul 2016, 22:31

Kreeg ik zojuist onderstaande link. http://www.vilt.be/zaaizaadbehandeling- ... bestuivers

Volgens deze Belgen hebben oude pesticiden die al in de was zitten nog meer effect dan zaaizaadbehandeling (met neonicotiden neem ik aan). Dat wil zeggen dat hergebruik van was gevaarlijk kan zijn vanwege die oude pesticiden.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Verbod op imidacloprid

Bericht door Hans van der Post. » do 14 jul 2016, 23:37

Er wordt in Europa heel veel was geïmporteerd. Denk toch dat die prof. niet verder kijkt.
Het is weer een art. wat de zaaizaad behandeling vergoedelijkt en de schuld aan de imkers geeft. - gif in de kunsraat -
!Hans.

ErikS
Berichten:1808
Lid geworden op:wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds:2004
Aantal volken:12
Bijenras(sen):Buckfast.
Locatie:Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Verbod op imidacloprid

Bericht door ErikS » vr 15 jul 2016, 07:33

Alex Mönch schreef:
AnnekeW schreef:Maar eigenlijk wacht ik op het moment dat pesticiden in zijn totaliteit verboden gaan worden.

Onrealistisch en derhalve raar om te roepen en dat vraagt om discussie.


Voor onderstaande cijfers ga naar deze pro biologische pagina :D waar ik op voortgeborduurd heb.

http://www.bionext.nl/content/opbrengst ... rs-groeien

Wereldwijd :Wanneer de biologische landbouwmethode jarenlang goed in praktijk gebracht wordt, is de gemiddelde opbrengst 13% lager dan in gangbare landbouw.Dit is het meest positieve resultaat dat wereldwijd verkregen kan worden bij een optimaal gevoerde bedrijfsvoering!!!
We hebben het hier dus niet over de enkeling die goed doet,maar over het meest gunstige gemiddelde resultaat wereldwijd!!!

Dat betekent dat een totale omschakeling naar biologische landbouw zelfs wanneer alles optimaal zou zijn al een tekort zal geven van minimaal 13 % wereldwijd.(in werkelijkheid is dit cijfer veel ongunstiger)
En we weten allemaal dat tekorten de prijs opdrijft !!!

Dat betekent dat om aan de vraag te voldoen op DIT moment er al een uitbreiding zou moeten plaats vinden van minimaal 13 %,maar in werkelijkheid nog veel meer, ten koste van natuur gebieden.

De behoefte stijgt elk jaar weer en er zal wereldwijd jaarlijks meer uitbreiding van het landbouw areaal moeten plaats vinden.
Dit alles weer ten koste van natuur gebieden.

Voedsel dat weggegooid wordt gebeurt alleen maar bij de rijken der aarde!
De overproductie van vlees is er gelukkig voor de mensen die geen fatsoenlijk inkomen hebben.(alleen in Nederland al 447.000 op dit moment in de bijstand!!!!)

CBS: aantal mensen in de bijstand neemt toe
http://www.ad.nl/binnenland/cbs-aantal- ... ~a2193c52/

Hoewel de arbeidsmarkt herstelt, neemt het aantal bijstandsgerechtigden toe. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. In de eerste twee kwartalen van dit jaar groeide het aantal mensen met een bijstandsuitkering tot 447.000. Dat zijn er 5000 meer dan in het eerste kwartaal.
Snappen jullie nou een beetje waarom ik het totaal oneens ben met dergelijke uitspraken en zo reageer ?
Ik hoop dat je rust krijgt in de vakantie, zal je goed doen, Alex.
En onze economie zit echt ingewikkelder in elkaar dan een een op een relatie tussen landbouw efficency en armoede in dit land die je lijkt te schetsen. Los van andere punten waar de verdeling oneerlijk is of gewoon misstanden voorkomen.
- Een teler die minder als 20 % van de verkoopprijs daadwerkelijk krijgt, de rest is tussenhandel.
- Dieronwaardige omstandigheden om de marge zo hoog mogelijk te houden en de kilo knallers in de winkel te kunnen leggen. (Begrijp me niet verkeerd. De boer kan vaak nauwelijks anders binnen zijn huidige bedrijf. Het probleem zit in de regelgeving en de macht van de grote partijen)
- Vlees dat standaard met zout water is geinjecteerd om maar extra kilo's te kunnen verkopen.
- Los nog van de walgelijke ruimingen als er weer een een dierenziekte uitbreekt en elementaire regels om besmetting tegen te gaan en de ziekte te bestrijden niet worden gerespecteerd, zelfs niet door inspecteurs.

Maar goed, einde discussie liefst, dit heeft niets met bijen te maken.

grtz

erik.

Gebruikersavatar
Alex Mönch
Berichten:1137
Lid geworden op:wo 18 mei 2011, 21:13
Imker sinds:1980
Aantal volken:7
Bijenras(sen):Buckfast (p moeren en F1)
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbod op imidacloprid

Bericht door Alex Mönch » vr 15 jul 2016, 15:35

ErikS je hebt er dus duidelijk niks van begrepen :D
We kunnen er inderdaad beter over op houden.

Luuk
Berichten:171
Lid geworden op:vr 11 feb 2011, 12:55
Locatie:Gorinchem
Contacteer:

Re: Verbod op imidacloprid

Bericht door Luuk » za 20 aug 2016, 05:24

Jaap v.Popering schreef:
Oranjedal schreef:[

Hier heb je dan iets om te lezen waar een andere naam onder staat . drie uurtjes leesplezier .

http://www.euleev.nl/images/Uilenspiege ... 2_2014.pdf
Wat een leuk blad Jaap! Ik heb het met plezier gelezen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten