Het weer nader verklaart.

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

Gebruikersavatar
Alex Mönch
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 21:13
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het weer nader verklaart.

Bericht door Alex Mönch » zo 23 dec 2018, 16:17

tomer schreef:
maartenkleijne schreef:Klimaatverbetering heet dat.
Ik ben er blij mee en de bijen met mij.
Benieuwd of je daar binnen 50 jaar nog zo over zal denken.
Oh ja...jouw generatie zal er dan niet meer zijn, maar de kinderen van nu zullen de gevolgen moeten dragen.
Nu zijn het "aangename" zomers, maar de toekomst ziet er echt niet rooskleurig uit. De wetenschappers zijn het er ongeveer allemaal wel mee eens ondertussen, dus zwartkijken zou ik het niet noemen Jaap. Het wordt realiteit. Het probleem is dat dit alles (voor een mensenleven) een relatief traag proces is, de zee gaat niet van de ene op de andere dag meters stijgen, maar die komt wel hoor.
Eens even kijken naar de werkelijke feiten :With Ice Growing at Both Poles, Global Warming Theories Implode https://www.thenewamerican.com/tech/env ... es-implode

E slegh
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 28 jun 2017, 16:48
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): Bastaard en buckfast
Contacteer:

Re: Het weer nader verklaart.

Bericht door E slegh » zo 23 dec 2018, 20:35

Alex Mönch schreef:
tomer schreef:
maartenkleijne schreef:Klimaatverbetering heet dat.
Ik ben er blij mee en de bijen met mij.
Benieuwd of je daar binnen 50 jaar nog zo over zal denken.
Oh ja...jouw generatie zal er dan niet meer zijn, maar de kinderen van nu zullen de gevolgen moeten dragen.
Nu zijn het "aangename" zomers, maar de toekomst ziet er echt niet rooskleurig uit. De wetenschappers zijn het er ongeveer allemaal wel mee eens ondertussen, dus zwartkijken zou ik het niet noemen Jaap. Het wordt realiteit. Het probleem is dat dit alles (voor een mensenleven) een relatief traag proces is, de zee gaat niet van de ene op de andere dag meters stijgen, maar die komt wel hoor.
Eens even kijken naar de werkelijke feiten :With Ice Growing at Both Poles, Global Warming Theories Implode https://www.thenewamerican.com/tech/env ... es-implode

He ja, een website die voor de onderbouwing van haar stellingen exclusief gebruik maakt van argumenten uit haar eigen artikelen op de eigen website. Ze zijn alleen vergeten te verwijzen naar de site van NASA zelf. Het enige waar je aan bijdraagt door het lezen van dit soort prutswerk is de bankrekening van de eigenaar van deze website. Maar als dat je van de straat houdt; mijn zegen heb je.

https://climate.nasa.gov/vital-signs/arctic-sea-ice/


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
Alex Mönch
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 21:13
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het weer nader verklaart.

Bericht door Alex Mönch » ma 24 dec 2018, 02:09

Haha Nasa :naughty: $2 billion budget betaald door de Amerikaanse belasting betaler ....lijkt me meer dan voldoende om vooral door te gaan met claimen dat we een probleem hebben en door te gaan met onderzoek van een niet bestaand probleem :D De aktieviteit van de zon neemt steeds meer af en het gaat alleen nog maar kouder worden....Grappig dat men geloofd dat het op aarde steeds warmer wordt en dat co2 de warmte tegen houdt....kan ik wat co2 in de nok van mijn huis krijgen...dat schijnt je huis warmer te houden :D Per 100 meter boven de aarde daalt de temperatuur met 1 graad celcius...Dat is dus per kilometer 10 graden kouder dan hier op aarde.Iedereen kan dus het sommetje maken dat het dan op een gegeven moment vriest....maar ondanks de vorst op een bescheiden aantal kilometers hoogte wordt het hier beneden op de 1 of andere wonderbaarlijke magische wijze toch warmer? :clap:
Hoe kan dat nu als we hier op aarde dus voor de mussen stoken?....Dit kan alleen als er verhoogde straling van de zon op het aard oppervlak is en deze dus alles verwarmt....voel maar eens aan aan de oppervlakte van een auto op een onbewolkte dag in juni/juli...je kunt er een eitje op bakken.....dit gaat echter niet op als het een dag later nevelig is of bewolk....dan bereikt maar een klein percentage van de zonnestalen de auto die de dag ervoor als bakplaat fungeerde....wanneer de activiteit van de zon dus afneemt zal het aardoppervlak dus minder verwarmt worden....hetgeen nu al het geval is en deze afkoeling zal alleen nog maar toenemen de komende jaren....het is alleen te hopen dat de afkoeling niet dermate groot is dat we op termijn in de problemen komen met zeer strenge lange winters!

Gebruikersavatar
Erick
Berichten: 797
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 20:37
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Apis Mellifera Mengelmoes
Locatie: Echt / Susteren
Contacteer:

Re: Het weer nader verklaart.

Bericht door Erick » ma 24 dec 2018, 09:10

Alex Mönch schreef:................het is alleen te hopen dat de afkoeling niet dermate groot is dat we op termijn in de problemen komen met zeer strenge lange winters!
:think: of een kleine ijstijd :lol:
Met een :be3: zonder vriendelijk groet,
Erick

:think: Stof tot nadenken:
De natuur heeft de mens niet nodig, maar de mens wel de natuur

Lid van:
Imkervereniging Roer en Leudal
NBV

tomer
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 27 okt 2015, 20:20
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica bastaarden op Dadant
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Het weer nader verklaart.

Bericht door tomer » ma 24 dec 2018, 15:49

Alex Mönch schreef:...onderzoek van een niet bestaand probleem :D De aktieviteit van de zon neemt steeds meer af en het gaat alleen nog maar kouder worden....Grappig dat men geloofd dat het op aarde steeds warmer wordt en dat co2 de warmte tegen houdt....kan ik wat co2 in de nok van mijn huis krijgen...dat schijnt je huis warmer te houden :D ...ondanks de vorst op een bescheiden aantal kilometers hoogte wordt het hier beneden op de 1 of andere wonderbaarlijke magische wijze toch warmer? :clap:
Alex, ik merk dat je het wat moeilijk hebt om te begrijpen waarom de aarde opwarmt. Daarom heb ik voor jou een linkje gevonden op wikikids waarin het begrip broeikaseffect wordt uitgelegd:
https://wikikids.nl/Broeikaseffect

Gebruikersavatar
Alex Mönch
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 21:13
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het weer nader verklaart.

Bericht door Alex Mönch » ma 24 dec 2018, 16:42

Leuk linkje met pseudo wetenschap ....een leuk paginaatje om kinderen al op jonge leeftijd bang te maken zodat ze die onzin geloven ....ijsberen die dood gaan :) omdat het ijs verdwijnt :) kunnen ze niet naar land zwemmen ?100km zwemmen geen probleem :) Ze floreren .Het gaat goed met de ijsbeer. Die opmerkelijke conclusie trekt de Canadese zoöloog Susan Crockford op basis van stabiele en groeiende ijsbeerpopulaties. Haar boodschap doet het imago wankelen van de ijsbeer als treurniswekkend symbool van klimaatverandering. :)
bron https://www.telegraaf.nl/nieuws/2814466 ... _content=/

Gebruikersavatar
Alex Mönch
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 18 mei 2011, 21:13
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Buckfast (p moeren en F1)
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het weer nader verklaart.

Bericht door Alex Mönch » ma 24 dec 2018, 16:48


tomer
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 27 okt 2015, 20:20
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica bastaarden op Dadant
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Het weer nader verklaart.

Bericht door tomer » ma 24 dec 2018, 17:34

Alex Mönch schreef:ijsberen die dood gaan :) omdat het ijs verdwijnt :) kunnen ze niet naar land zwemmen ?100km zwemmen geen probleem :)
Als het poolijs dat ze nodig hebben om op zeehonden te jagen gesmolten is, moeten ze maar aan land gaan, zich aanpassen en overschakelen op planten en voedsel uit vuilnisbakken of zo? Wat daar zo grappig aan is begrijp ik niet. Ik ga je niet verder proberen te overtuigen, geloof maar wat je wil.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Het weer nader verklaart.

Bericht door Hans van der Post. » ma 24 dec 2018, 21:13

tomer schreef:
Alex Mönch schreef:ijsberen die dood gaan :) omdat het ijs verdwijnt :) kunnen ze niet naar land zwemmen ?100km zwemmen geen probleem :)
Als het poolijs dat ze nodig hebben om op zeehonden te jagen gesmolten is, moeten ze maar aan land gaan, zich aanpassen en overschakelen op planten en voedsel uit vuilnisbakken of zo? Wat daar zo grappig aan is begrijp ik niet. Ik ga je niet verder proberen te overtuigen, geloof maar wat je wil.
goed besluit Tomer. :clap:
!Hans.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Het weer nader verklaart.

Bericht door maartenkleijne » ma 24 dec 2018, 21:45

De ijsberen kunnen niet aan land want daar zijn de bruine beren en die zijn veel sterker, en erger nog: ze lusten ijsberen. Of soms paren ze met elkaar en krijgen alleen bruine babyberen....
gr,
m

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten