Krentenboompje

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator:maartenkleijne

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten:1210
Lid geworden op:ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:
Krentenboompje

Bericht door Albert Stoter » di 12 apr 2011, 10:46

Het krentenboompje is volgens Koster met (np)2 niet een super drachtplant, maar als er zo veel staan als bij mij in de wijk dan wordt er toch goed op gevlogen. Ook hiervan weer een filmpje. Zie het krentenboompje op Imkerpedia.

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten:815
Lid geworden op:di 07 apr 2009, 11:07
Locatie:Vught
Contacteer:

Re: Krentenboompje

Bericht door AndreasH » di 12 apr 2011, 10:49

Waarom niet het filmpje hier neerzetten!? Niet genoeg bezoekers op Imkerpedia??
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten:1210
Lid geworden op:ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: Krentenboompje

Bericht door Albert Stoter » di 12 apr 2011, 11:18

Andreas, Over bezoek geen klachten hoor, in anderhalf jaar zo'n 386.000 pageviews.

Ik denk simpelweg dat zo'n filmpje later gemakkelijker terug gevonden wordt via de drachtplantengids op Imkerpedia. Ik zou het filmpje natuurlijk óók hier kunnen neerzetten, maar dat vind ik dan jammer van de andere info op de desbetreffende Imkerpedia-pagina. Ik zou natuurlijk ook al die info hier naartoe kunnen kopieren, maar dat lijkt me dan weer dubbelop.

Gezien jouw ondertekening "Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel)." die onder elk van je berichten weer terug komt vind ik je opmerking erg grappig.

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten:815
Lid geworden op:di 07 apr 2009, 11:07
Locatie:Vught
Contacteer:

Re: Krentenboompje

Bericht door AndreasH » di 12 apr 2011, 22:54

Da's mooi, dat je'm grappig vind.... Heb ik tenminste nog 1 persoon aan het lachen gemaakt vandaag!
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).

JackC
Berichten:689
Lid geworden op:wo 04 aug 2010, 17:10
Imker sinds:2009
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Eys(gulpen-wittem)Limburg
Contacteer:

Re: Krentenboompje

Bericht door JackC » wo 13 apr 2011, 10:05

Andreas, ik zie het probleem niet van plaatsing op imkerpedia, door aanklikken van de link kun je even kijken terwijl je intussen wel op het forum blijft, dus wat is het verschil?
Albert, bedankt voor het plaatsen van de filmpjes, met datum, als beginnend imker is het fijn om te zien waar je wanneer leuke dingen kunt zien.

Gebruikersavatar
jasper-k
Berichten:211
Lid geworden op:wo 21 okt 2009, 17:19
Imker sinds:2010
Aantal volken:20
Bijenras(sen):buckfast en bastaard (geschepte zwermen)
Locatie:alphen aan den rijn
Contacteer:

Re: Krentenboompje

Bericht door jasper-k » wo 13 apr 2011, 10:59

Hoi Albert,
ik vind de link naar de imkerpedia zeker ook niet hinderlijk!
ik vind het net als jack trouwens ook erg handig en leerzaam dat je er in deze tijd van het jaar zoveel filmjes van bloeiende en door bijenbezocht planten opzet! als ik door de wijk fiets zie ik overal bloeiende struiken, boompjes en bloemen, lette ik vroeger voor de bijen duidelijk minder op, en helaas heb ik vaak (nog) geen flauw idee wat voor soort het is en of het interessant is voor de bijen. Door dit soort filmpjes word herkenning makkelijker en denk ik als ik door de straat loop, he dat zullen wel mijn bijen zijn op die grote bos skimmia's :D
als ik nou wat meer planten zou (her)kennen werd me vast veel duidelijker hoeveel dracht er in deze woonwijk precies is!
dus m.a.w. ga vooral zo door dan help je mij sowiezo een eind verder :clap:

cheers
Met vriendelijke groet, Jasper

Bok
Berichten:368
Lid geworden op:ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Krentenboompje

Bericht door Bok » wo 13 apr 2011, 21:46

Leuk filmpje. Wat het verschil is tussen een link en direct plaatsen ontgaat mij even.
Ik vind het zo zelfs beter. Heb je meteen achtergrondinformatie,

Maar ja sommige mensen zeuren graag.
AndreasH schreef:Da's mooi, dat je'm grappig vind.... Heb ik tenminste nog 1 persoon aan het lachen gemaakt vandaag!

Nee hoor ik moet ook regelmatig om je (glim)lachen.
groet,

Peter

Gebruikersavatar
André
Berichten:12
Lid geworden op:do 07 jun 2007, 23:58
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Krentenboompje

Bericht door André » di 19 apr 2011, 12:57

Hoi,
Ik woon in het Wouthuis vlak bij de krenteboompjes van het filpje, maar ik vind het altijd tegenvallen hoe het wordt bevlogen.
Volgens mij zijn er bij ons in de wijk zoveel drachtplanten dat ze liever ergens anders op vliegen, want halen dat doen ze genoeg.

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten:1210
Lid geworden op:ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: Krentenboompje

Bericht door Albert Stoter » di 19 apr 2011, 14:24

Helemaal mee eens André, maar het valt me telkens weer op dat de bijen ondanks overvloedige dracht op volop aanwezige "gerenommeerde" drachtplanten toch ook nog altijd kleine "afvaardingen" naar kleinere drachten sturen. Zo heb ik ze net zelfs ook nog op de Japanse esdoorn kunnen betrappen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten