Euodia Danielli vermeerderen

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator:maartenkleijne

Franschman
Berichten:1235
Lid geworden op:wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:
Euodia Danielli vermeerderen

Bericht door Franschman » wo 08 jun 2011, 23:31

De honingboom of eigenlijk meer een honingstruik, hij doet bij mij heesterachtig aan, staat op een beroerede plek en ikvraag me af of je zo'n boom/heester kan stekken of afleggen.. Wie weet raad en/ of heeft ervaring met zo'n exercitie ? :doh:

De Euodia Danielli geeft, als je takken afbreekt, een onaangename bittere geur af. Deze heester niet te verwarren met de honingboom de Sophora japonica die ik ooit plantte en waar ik nog nooit bloemen aan heb gezien.Zie eerdere reacties van mijn hand op dit forum.
Bij voorbaat dank voor Uw raad

agastache
Berichten:179
Lid geworden op:di 11 jul 2006, 00:13
Imker sinds:1996
Aantal volken:6
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:France
Contacteer:

Re: Euodia Danielli vermeerderen

Bericht door agastache » do 09 jun 2011, 00:49

Bonsoir Franschman,
Euodia daniellii is behalve heel eenvoudig uit zaad ook gemakkelijk uit stek te vermeerderen. Men neme zomerstek dus tussen juni tot augustus, stek met hieltje, ongeveer 6 cm. lang. Warm en vochtig wegzetten halfschaduw. Et voila simple comme le bonjour.
groeten meindert

Ronnie76
Berichten:80
Lid geworden op:zo 30 mei 2010, 21:03
Contacteer:

Re: Euodia Danielli vermeerderen

Bericht door Ronnie76 » do 09 jun 2011, 09:53

Voor heulveul informatie over de bijenboom kun je ook is kijken op http://www.bienenbaum.com, mits je een beetje Duits kunt lezen.......
Ik ben van plan daar komende zomer een paar boompjes te gaan ophalen. Ik zat te denken aan planten van meer dan 3 jaar oud zodat ze dan ook direct winterhard zijn.
Als er nog mensen uit de buurt van Enschede interesse hebben dan laat het mij weten, ik kan niets beloven of ik het allemaal mee kan krijgen maar ik kan bekijken hoever ik kom en wat ik mee kan krijgen.

Franschman
Berichten:1235
Lid geworden op:wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Euodia Danielli vermeerderen

Bericht door Franschman » vr 10 jun 2011, 22:57

Merci Meindert et les autres, :clap:

We gaan het proberen met dat hieltje. Ik houd u op de hoogte vwb resultaat, voila .

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten