Bodembedekker

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

Plaats reactie
bazzel
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 03 jul 2017, 21:35
Aantal volken: 0
Contacteer:

Bodembedekker

Bericht door bazzel » za 19 aug 2017, 22:58

Hoi,
Ik heb sinds kort een bijenstal. Voor de bijenstal heb ik 5m2 ruimte met daaromheen en hekje ivm kippen en een hond. Nu groeit er voor de bijenstal telkens gras of brandnetels die ik dan weer weghaal.
Heeft iemand een tip voor een bodembedekker zodat ik niet iedere keer gras en brandnetels hoef weg te halen én een plant kan neerzetten waar de bijen ook wat aan hebben? Denkt aan planten die de drachtloze periode kunnen overbruggen of juist een boost kunnen geven in het voorjaar nog voor de kersenbloesem of hulp kunnem bieden voor het inwinteren in augustus

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Bodembedekker

Bericht door maartenkleijne » za 19 aug 2017, 23:41

Mijn gras op zandgrond wordt steeds verder overwoekerd door hondsdraf, zenegroen, ereprijs en verwilderde aardbeien van diverse rassen, andoorn Moeras- en Bos-) en maagdenpalm, plus herfstaster en solidago. Zodra de zode dicht genoeg is gaat ook de brandnetel achteruit, maar vooreerst kan je die he beste trekken met handschoenen aan.
gr,
m

Gebruikersavatar
harry mouris
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 04 mei 2016, 09:16
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 16
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Oosterwolde (gld)
Contacteer:

Re: Bodembedekker

Bericht door harry mouris » zo 20 aug 2017, 14:06

Ik heb zulke plekken ingezaaid met Thuringer bloemen mengsel. Echt de hele lente en zomer door verschillende bloemen. In maart heb ik de grond gefreesd en ingezaaid...

Die mengsels kan je in elke imkerwebshop kopen. Ik zal zo ff foto uploaden
Afbeelding1.jpg
Thuringer mengsel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten