bijengif bij a.l.s

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:
Re: bijengif bij a.l.s

Bericht door maartenkleijne » ma 02 aug 2004, 18:29

Frans, bij mij is het zo: als ik 1 steek in mijn hand krijg is er 5 of 10 minuten later niks meer van te merken. Als ik er 5 krijg is het effect een uur later verdwenen. Maar als ik er tien tegelijk krijg in 1 hand merk ik er de volgende dag nog wel iets van. Dus voor mezelf zou ik denken: minimaal 10 steken per dag voor enig duurzaam therapeutisch effect.
Hoe is dat bij jou?

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: bijengif bij a.l.s

Bericht door Frans vanTongeren » di 03 aug 2004, 22:15

Bedankt imkers voor jullie meedenken.
-
De oorzaak van A.L.S. is inbekend. Wetenschappers denken dat glutamaat een belangrijke rol speelt. Deze chemische stof verzorgt de prikkeloverdracht in de zenuweinden en wordt daarom ook wel een neurotransmitter genoemd. Op het moment dat een prikkel of elektrisch stroompje het uiteinde van de zenuw bereikt, wordt er glutamaat afgegeven. Is de prikkel overgedragen van de ene zenuwcel naar de andere, dan wordt het glutamaat afgebroken door een enzym (dit is een lichaamseigen eiwit). Onderzoekershebben het vermoeden dat bij patienten met A.L.S. glutamaat niet voldoende wordt afgebroken en/of te veel wordt vrijgegeven. De stof zou zich ophopen en in een te hoge, giftige concentratie aanwezig zijn in de zenuweinden. Deze sterven hierdoor af, waardoor er geen signalen meer kunnen worden doorgegeven aan de spieren.
-
(Fr.: bijengif blijkt een hulpmiddel tegen ontsteking te zijn. M.S.patienten met diverse ontstoken scheden (waar de zenuw doorloopt), kunnen daar baat bij hebben.
Hierboven wordt bij ALS een opeenhoping van gif genoemd als gevolg en dus moet ik daar wellicht niet te voortvarend mee omgaan.
In Utrecht ben ik geweest bij het UMC waar ze meer weten van ALS. Die mensen zeggen dat zij er geen weet van hebben.)

Maurice
Berichten:1
Lid geworden op:wo 01 sep 2004, 21:48
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: bijengif bij a.l.s

Bericht door Maurice » wo 01 sep 2004, 21:55

Imkers die meer willen weten over apitherapie gaan naar <www.apitherapy.com/>
Groetjes Maurice

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: bijengif bij a.l.s

Bericht door Frans vanTongeren » wo 01 sep 2004, 22:39

Maurice is weer terug; de man van de gedichten!
(je website laat zich niet lezen; moet zijn:)
http://www.apitherapy.com/
-
Met die bijensteken ben ik maar gestopt; ik heb het idee dat de zenuwen de berichten minder goed doorgeven als ze teveel belast worden door het bijengif.

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: bijengif bij a.l.s

Bericht door Frans vanTongeren » wo 01 dec 2004, 13:48

Vanavond is er een filmpje te zien over dr.Huang in Beijing die een ALS-patient opereert en stamcellen (uit een Foetus) inbrengt.
Die patienten hebben er baat bij.
Ook ik .. heb me aangemeld en op 1 december 2005 zal ik naar China afreizen voor zo'n operatie.
Newsweek
BBC-2 om 23.30 uur Nederlandse tijd


gr.
Frans
(die alvast begint te sparen; Hoogervorst zal me geen stuiver geven!)
*
In Engeland gaan ze de komende jaren met stamcellen uit eigen lijf (reukcellen) aan de gang.
Wie weet... kan ik de start- en landingsbanen van de bijen langer vast/aanhouden dan die luchtvaartmaatschappij die er mee moest stoppen!

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: bijengif bij a.l.s

Bericht door Frans vanTongeren » do 17 mar 2005, 12:21

Oorzaken van ALS zijn nog steeds onbekend op 5% na; het krijgen van ALS zou berusten op erfelijke eigenschappen.
Kent / Denkt / Weet iemand wellicht of bijenhouden in natuur / bosgebieden een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.
ALS is meer voorgekomen bij imkers; ALS is al 140 jaar bekend en imkeren veel langer.
De Vereniging Spierziekten Nederland (VSN) verricht onderzoek. Mogelijke oorzaken geven meer inzicht en wie weet een positieve aanpak van deze ellende.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten