hoeveel steken

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
piml
Berichten:250
Lid geworden op:wo 03 apr 2002, 10:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
hoeveel steken

Bericht door piml » do 07 jul 2005, 16:11

Hoeveel steken krijgt een MS-patient ongeveer per keer toegediend?

En hoe vaak gebeurt dat wekelijks?

Groeten en bedankt voor jullie reacties...



Pim Lemmers

Rufus Greven
Berichten:3
Lid geworden op:zo 12 jun 2005, 10:25
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: hoeveel steken

Bericht door Rufus Greven » zo 17 jul 2005, 19:22

hoi,

ik neem 15 steken per keer, 3 keer per week.
of 12, of 18.
ik doe het op m'n gevoel...

groet, Rufus

homepage:
http://wonder.i.am

jellehulzinga
Berichten:134
Lid geworden op:za 19 jun 2004, 21:51
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: hoeveel steken

Bericht door jellehulzinga » ma 18 jul 2005, 10:34

Hoeveel steken krijgt een MS-patient ongeveer per keer toegediend? En hoe vaak gebeurt dat wekelijks?

Dag Pim,

Het aantal steken is afhankelijk van de reacties (verbeteringen c.q. verslechteringen) van de ms-patient.
Het aantal varieert tussen de 10 en 50 per keer.
Meestal wordt er drie keer per week dit aantal gegeven maar om de dag is evengoed een mogelijkheid.

In mijn onderzoek naar de behandeling van ms-patienten met bijengif kwam ik over de hele wereld vele variaties tegen v.w.b. het aantal steken. Maar nergens ook maar enig wetenschappelijk onderzoek of bewijs dat de door hen gebruikte aantal steken het juiste is.

Zelf geef ik momenteel 30 steken per keer. Drie keer per week.
Waarom?

Omdat de verbeteringen bij die patient gedurende het eerste driekwartjaar maar mondjesmaat toenamen (zie ook de dagboeken op mijn site, m.n. van Maggie, incl. de halfjaarlijkse evaluaties).

In overleg met haar vervolgens "opgestoomd" naar 45 steken met als resultaat een paar kleine maar opmerkelijke veranderingen.
Enerzijds het terug krijgen van het gevoel in de rechterhand (en nog een paar andere zaken) en deze weer (matig) kunnen gebruiken, anderzijds een overweldigende vermoeidheid.
Vanwege dat laatste teruggegaan naar 30 steken. Maar dat is maar tijdelijk omdat de vermeerdering van steken kennelijk vruchten afwierp.

Het aantal steken (of injecties) is dus gebaseerd op de resultaten over een langere periode (minstens twee maand). Dus........
De patient dient daarom nauwkeurig een dagboek bij te houden met het aantal steken plus de bijkomende verschijnselen.
Er zijn een aantal methode's bekend om dit bij te kunnen houden. De z.g. "ROSS-schaal" of via de "ADL's".
Allemaal te vinden op mijn site. (Op verzoek van Hennie: http://www.bijengif.info en vervolgens doorklikken op "bijensteektherapie")

Jelle

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten