koniginnegelei

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
hansil
Berichten:2
Lid geworden op:di 01 jul 2003, 14:03
Locatie:Netherlands
Contacteer:
koniginnegelei

Bericht door hansil » di 01 jul 2003, 14:11

Hallo,

Een paar jaar geleden kocht ik via een kennis een flesje met daarin wat hij zei konniginnegelei. Het betrof een vloeibare melk, hiermee kon ik mijn eiken meubels behandelen. Deze vloeistof leverde een prachtig resultaat op voor mijn meubels en het fijne was het liet geen film achter zoals men heeft bij bijenwas. Helaas kan ik nergens dit product meer krijgen want ik weet ja ook niet de precieze benaming. Vandaar mijn vraag op dit forum, kent iemand deze vloeistof en waar kan ik het kopen?
Voor eventuele reacties zou ik erg blij zijn,

met vriendelijke groet,

Silvia

Silviakooistra@home.nl

Gebruikersavatar
wilde
Berichten:1641
Lid geworden op:do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds:1980
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Koudekerke
Contacteer:

Re: koniginnegelei

Bericht door wilde » di 01 jul 2003, 16:26

Silvia, verkoopt die kennis dat dan niet meer? Of is het geen kennis meer?
Het behandelen van eikenhout met koninginnengelei lijkt mij pure onzin. Wat hij je verkocht heeft weet ik niet, maar als het eikenhout er mooi van werd, was het waarschijnlijk geen koninginnengelei. Als je dat op hout smeert wordt het een gore zooi. Het is een product dat uit zeer veel componenten bestaat, merendeels water en zeer veel eiwitten. Het kan snel bederven. Het is een hoogwaardig bijenproduct maar met heel andere toepassingen.

Kijk eens bij een drogist of iets dergelijks als Kruitvat, Etos e.d.
Daar hebben ze vast wel wat beters voor je kostbare eikenhout dan de zeer ongeschikte koninginnengelei.

Groetend, Albert

hansil
Berichten:2
Lid geworden op:di 01 jul 2003, 14:03
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: koniginnegelei

Bericht door hansil » di 01 jul 2003, 17:07

Hallo Albert,

Helaas was het een kennis van een oud collega die ik nooit meer zie. Ik dacht dat het koniginnegelei was maar blijkbaar vergis ik me. Het was een dikke melkachtige vloeistof, ik heb overal al navraag gedaan en tig producten geprobeerd maar geen een gaf zo'n mooi resultaat als dat spul. Zoals gezegd liet het geen sporen na en men hoefde het niet uit te wrijven.
Misschien heb ik geluk en herkent iemand dat wat ik bedoel.
Bedankt voor je reactie!

groetjes Sil

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten