Honeysoft

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
J.Evers
Berichten:90
Lid geworden op:zo 15 mar 2009, 07:19
Locatie:Nederland
Contacteer:
Re: Honeysoft

Bericht door J.Evers » zo 07 feb 2010, 07:38

enige scepsis bij een bedrijf met deze omschrijving van activiteiten wanneer ze medicinale honing verkopen snap ik wel hoor.....

Imker sinds 2009, 10 volken ingewinterd.

A.A. Staals
Berichten:2703
Lid geworden op:wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds:1957
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: Honeysoft

Bericht door A.A. Staals » zo 07 feb 2010, 08:32

J.Evers schreef:
enige scepsis bij een bedrijf met deze omschrijving van activiteiten wanneer ze medicinale honing verkopen snap ik wel hoor.....

Imker sinds 2009, 10 volken ingewinterd.



Je zou eens kunnen proberen 't goeie bedrijf te vinden.

ad staals

pim123
Berichten:400
Lid geworden op:wo 30 mei 2007, 22:52
Locatie:Delft
Contacteer:

Re: Honeysoft

Bericht door pim123 » zo 07 feb 2010, 15:24

Hans van der Post. schreef:
Oja in 2004 je "mag" het lezen!
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... IC_ID=4116

!Hans.


Bedankt Hans,
dit zet deze honing wel in een ander daglicht ...

TAUREON
Berichten:3
Lid geworden op:do 10 jun 2010, 22:22
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Honeysoft

Bericht door TAUREON » do 10 jun 2010, 22:36

Als eigenaar van TAUREON, de maker van HoneySoft, kan ik daar wellicht een goed antwoord op geven. De honing in HoneySoft is afkomstig uit Zuid-Amerika. Hij is (mede daardoor) zeer zuiver. De honing is vrij van insecticiden, pesticiden, zware metalen en antibiotica uit de landbouw. Bovendien is de honing geselecteerd op hoge gehalten aan werkzame bestanddelen (zoals het enzym glucose-oxydase, fructose, etc.).
Ook in een ander opzicht is deze honing zuiver, namelijk er zijn geen stoffen aan toegevoegd. Het gaat dus om een pure medicinale honing.
En tenslotte: HoneySoft is een (zeer) multiflorale honing met een grote diversiteit aan pollen. Er zijn aanwijzingen dat dit gunstig is voor de antibacteriële werking van de honing.
Juist het vliegen van bijen op een grote rijkdom aan planten en bomen geeft dus een rijke honing. Een bijenvolk in kassen leidt (meestal) tot een monoflorale, pollen-arme honing.
# pim123: heb ik daarmee je vraag voldoende beantwoord?

Gebruikersavatar
Berend
Berichten:408
Lid geworden op:di 21 apr 2009, 14:10
Contacteer:

Re: Honeysoft

Bericht door Berend » vr 11 jun 2010, 00:12

Ik las over een onderzoek naar werkzame antibacteriële stoffen in honing. Een conclusie is dat o.a. het eiwit 'bee defensin-1' verantwoordelijk is voor de werking.
Bee defensin-1 komt voor bij bijen, ze gebruiken het in hun afweersysteem.
Voor het onderzoek is honing van Revamil (medische honing uit Wageningen) gebruikt, die onder gestandaardiseerde condities in kassen wordt geproduceerd.

Onderzoek AMC: http://www.amc.nl/?pid=6491&&contentite ... itemid=101

TAUREON
Berichten:3
Lid geworden op:do 10 jun 2010, 22:22
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Honeysoft

Bericht door TAUREON » vr 11 jun 2010, 11:19

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in dit eiwit. Alhoewel, ik "zit er ook een beetje sceptisch in. Elk jaar verschijnen er wel enkele studies die één specifieke verbinding verantwoordelijk houden voor het antibacteriële effect. Zo zijn ze er voor het enzym glucose-oxydase, voor fructose, etc."stapels studies voorhanden.
Zo was er enkele maanden geleden een Duitse hoogleraar die dé antibacteriële stof gevonden meende te hebben: "methylglyoxal". Dat zou alleen in één specifieke honing zitten: Manuka-honing. Methylglyoxal is zeker bacteriedodend want het is zelfs een sterk toxische stof voor het menselijk lichaam. In de publicatie ging de betreffende hoogleraar er maar niet op in waarom bijvoorbeeld de HoneySoft-dressings met de bekende Zuid-Amerikaanse honing op zijn minst even zo sterk antibacterieel zijn. En ook van enkele andere honingsoorten is dit bekend.
Kortom, het claimen dé stof gevonden te hebben relativeer ik graag. Ik verwacht dat het is zoals bij een goede wijn: er is een complex aan factoren die die wijn lekker en goed maken. Niet één stof. Zo is het ook bij honingsoorten met antibacteriële eigenschappen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten