Steken tegen MS/Reuma / 2

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Els Kleijnendorst
Berichten:976
Lid geworden op:zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
Re: Steken tegen MS/Reuma / 2

Bericht door Els Kleijnendorst » vr 11 jul 2003, 11:49

Minne, in de hommelteelt worden hiervoor zgn. nassi-bakjes gebruikt. Dit zijn de bakjes waarin de afhaal-Chinees de nassi of bami stopt. Het bakje heeft een doorzichtig deksel waarin kruislings of haaks 2 sneden van ca 6 cm worden gemaakt. Het materiaal is zo soepel dat je makkelijk met je pincet door de gemaakte opening kan, maar veert direct terug waardoor de bijen niet kunnen ontsnappen. Door het doorzichtige deksel kan je heel secuur werken. Werkt perfect.

Goed verslag overigens, ben benieuwd naar het vervolg. Hou je er ook rekening mee als eerdaags, zo in augustus, de hoeveelheid (of is het concentratie ?) bijengif per bij hoger is? Misschien is het in werkelijkheid niet zo, maar naar mijn gevoel zijn de bijensteken rond die tijd veel pijnlijker.

mvrgr,
Els

Imkerij Westland
Berichten:143
Lid geworden op:do 21 feb 2002, 13:12
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Steken tegen MS/Reuma / 2

Bericht door Imkerij Westland » vr 19 sep 2003, 11:15

Tussenstand resultaat bijensteek therapie MS:
Zoals ik eerder schreef heb ik een MS-patiente geholpen aan een bijenvolkje. Vanochtend heb ik haar telef. gesproken en kon ze het volgende melden:
-veel minder last van vermoeidheid
-kan sinds lange tijd weer zelf eten koken (i.p.v. de piza boer bellen)
-het lopen is met sprongen (figuurlijk) vooruit gegaan
-eerder geconstateerde haarden in/op de hersenen zijn tot stilstand gebracht en één zelfs verdwenen

Of dit alles te wijten is aan de bijensteek therapie durf ik niet te beweren daar ik geen medicus ben maar het gaat uiteindelijk om het resultaat en dat is volgens haar zeer positief.
Op haar vakantie adres heeft ze een plaatselijke imker opgezocht om met de therapie door te kunnen gaan.
Haar neuroloog blijft sceptisch en wacht liever de resultaten van het landelijk onderzoek af.

gr
Maarten

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Steken tegen MS/Reuma / 2

Bericht door Frans vanTongeren » di 13 jan 2004, 09:53

MINNE BONNEMA verlicht de MS-last van Eelke Baarda.
Surf naar:
Eelke
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2983

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Steken tegen MS/Reuma / 2

Bericht door Frans vanTongeren » di 13 jan 2004, 10:02

HENK KLOK plaatste een bericht over recent/komend onderzoek van de Universiteit van Groningen:
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2976

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten