label honingpotten

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Gebruikersavatar
apiario
Berichten: 1431
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Streefkerk
Contacteer:

Re: label honingpotten

Bericht door apiario » do 18 okt 2012, 10:30

voor lezing angelose/geafrikaniseerde bijen

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8248
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: label honingpotten

Bericht door Hans van der Post. » do 18 okt 2012, 10:44

apiario schreef:Leuk om even op te kijken

http://www.canstockphoto.nl/illustratie/honing.html
Inderdaad Leuk om te KIJKEN lees de volgende tekst:

Zoek bij Can Stock Photo naar royalty-vrije illustratie, royalty-vrije clipart, digitale kunst, EPS vector clip art, stock illustraties, stock beelden, logo symbool grafieken en goedkope line art tekeningen in EPS formaat. Can Stock Photo heeft de royalty vrije illustratie, line art tekening, EPS vector grafiek of het stock clipart symbool dat u nodig heeft. Onze designers en illustratoren leveren royalty-vrije stock beelden, clip art, clipart grafieken en beelden voor slechts 1 dollar. Koop fotografieën en u kunt uw beeldbestanden onmiddellijk downloaden of neem een abonnement voor een lage prijs per maand. Can Stock Photo biedt ook stock foto's, royalty-vrije stock fotografie beelden, stock footage en video animatie clips.© Can Stock Photo Inc., 2012-10-18

Per clip = afbeelding per maand 1 dollar.
Doe het niet illegaal!! Amerkanen zijn daar zeer streng op. - en terecht
!Hans.

Gebruikersavatar
apiario
Berichten: 1431
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Streefkerk
Contacteer:

Re: label honingpotten

Bericht door apiario » do 18 okt 2012, 11:20

Inderdaad is het alleen maar Kijken

Het zegt meer als je het op je eigen imkerij/bijen /stalletje/omgeving, en mooi etiket maakt
Het zegt meer
voor lezing angelose/geafrikaniseerde bijen

Thijs Corporaal
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 15:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: label honingpotten

Bericht door Thijs Corporaal » do 18 okt 2012, 22:55

Hoi Imkers.
Ik maak zelf mijn etiketten op de pc eigen foto's en druk ze af zoveel ik er moet hebben,sla ze wel op als er meerderen moet hebben , dan heb je iets wat een ander niet heeft en je krijgt reacties er op.ik wil het wel laten zien probeer al vele malen het er op te krijgen,ondanks dat ik mij al twee maal heb ingelogd eerst bij het aanmelden en de tweede keer bij het onderwerp lukt het niet om een foto te oploaden.Jammer om het niet aan anderen te kunnen tonen.
Vriendelijke imkers groet :clap:

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: label honingpotten

Bericht door Franschman » vr 19 okt 2012, 06:27

omranding.jpg
voorbeeld van een omlijsting stijl art nouveau
Ik krijg sterk de indruk dat forumleden graag concrete voorbeelden willen zien van een etiket.

Naast de vermeldingen die verplicht zijn, hou je nog maar een beperkte ruimte over om je creatieve vermogens op los te laten. Dat stelt hoge eisen aan keuze van lettertypen en de compositie van het geheel zelf. Het etiket en de grootte er van moet immers ook in juiste verhouding staan tot de grootte van het honingpotje. Daarom is het interessant te zien hoe men zich daaruit in de praktijk weet te redden. Wat blijkt; het maken van een pakkend etiket is toch nog een hele klus en feitelijk een vak, waar vormgevers en illustrators hun brood mee verdienen.
Leuke ideeën kan men opdoen bij het Amerikaanse bedrijf Dover publications. Zij verkopen Cd's met plaatjes en kaders die te gebruiken zijn bij etiketten.
Ik zal kijken of ik een voorbeeld kan opladen. Succes.

Bok
Berichten: 368
Lid geworden op: ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: label honingpotten

Bericht door Bok » vr 19 okt 2012, 23:37

Voor het maken van etiketten is publisher uitgevonden.

Je maakt een "geraamte" met de basis, de verplichte tekst die op het etiket moet.
Daarnaast natuurlijk de naam en het adres van de imker en eventueel een foto of een tekening.

Houdbaarheidsdatum slingerdatum potinhoud en naam van de honing zijn variabel dus platte tekst.
Zet dit in een leuke opmaak met een mooie kleurstelling.

Printerinstelling zo dat je optimaal etiketten uit een A4 kunt halen. (je basis is maar één etiket)

Vergeet vooral niet om een goede kleur basispapier zoeken. Als je de goede kleur hebt meteen een heel pak kopen.

Per oogst kun je de basisetiketten aanpassen en uitprinten maar.
groet,

Peter

Gebruikersavatar
apiario
Berichten: 1431
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Streefkerk
Contacteer:

Re: label honingpotten

Bericht door apiario » za 20 okt 2012, 17:00

Bij toeval kom ik dit prentje tegen.
Deze zomer heb ik dat eens gemaakt voor het Ooienvaars dorp hier in de buurt .Ze gaan daar streekhoning verkopen.
Het kader en de tekst wordt er met de PC opgezet

Afbeelding
voor lezing angelose/geafrikaniseerde bijen

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: label honingpotten

Bericht door Franschman » zo 21 okt 2012, 21:13

Leuk getroffen Apiario en als vogelaar/ imker spreekt mij de houding van de ooievaar ook wel aan. Prima gedaan, bravo :clap:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten