Therapie

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Ruinerweg
Berichten:685
Lid geworden op:ma 02 feb 2004, 11:03
Imker sinds:1994
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Carnica F 1
Locatie:koekange
Contacteer:
Therapie

Bericht door Ruinerweg » do 13 mei 2010, 20:58

Ik vond in het ad het volgende artikelje:

REUTERS

LONDEN - Een Britse vrouw, die als gevolg van de chronische ziekte multiple sclerose veroordeeld was tot een langdurig ziekbed kan weer lopen dankzij 1.500 bijensteken.
In 1998 kreeg Sami Chugg, een 45-jarige liefdadigheidswerkster uit Bristol, te horen dat ze aan MS leed. Al snel daarna kon ze nauwelijks meer bewegen en moest ze haar dagen continu doorbrengen in bed.

Chugg kreeg een bijengiftherapie. Tijdens deze therapie wordt de bij ingeklemd met een pincet en mag het beestje op een bepaald stuk huid volledig haar gang gaan. Volgens experts verzacht het gif de pijn en wordt het lichaam gestimuleerd om terug te vechten.

De bijengiftherapie duurde in totaal achttien maanden.

Er is hier in nederland ook al al eens onderzoek naar gedaan. Resultaten waren niet bemoedigend!

Roel.

http://www.ruinerimkers.nl

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Therapie

Bericht door Hans van der Post. » do 13 mei 2010, 21:53

Merkwaardig dat het bij de Nederlandse grens de werking bijengif als therapie ophoud.

!Hans.

Gebruikersavatar
O Peatey
Berichten:148
Lid geworden op:di 26 mei 2009, 16:25
Locatie:Enkhuizen
Contacteer:

Re: Therapie

Bericht door O Peatey » zo 24 jul 2011, 16:29

Het onderzoek in NL was destijds enigszins dubieus en niet in de laatste plaats de conclusie ervan.
Het onderzoek heeft slechts een half jaar geduurd en bij ongeveer 10 van de 26 proefpersonen was er een positief effect te melden.
Conclusie was: bijengiftherapie werkt niet bij MS-patienten.

De conclusie had moeten zijn:
1. Als de >50% succesformule moet gelden: bijengiftherapie werkt niet bij MS-patienten indien gedurende een half jaar toegepast.
2. Maar beter: bijengiftherapie heeft een positief effect op 10 van de 26 proefpersonen met MS.

Ik geef mijn vrouw nu 2 1/2 jaar bijensteektherapie. Zij heeft de primair progressieve vorm, een constant achteruit gaan van de functies, met name van het bewegingsapparaat. De meest voorkomende vorm is echter die van remote relapsing, aanvallen, zgn schubs, waarna weer (niet volledig) herstel volgt.
Wij hebben een half jaar nodig gehad om op "oorlogssterkte" te komen, nl. 3x 20 steken per week. Deze blijven 5 minuten zitten en na deze tijd worden de angels verwijderd.
Gedurende deze 2 1/2 jaar is er een positief effect geweest. Het continue achteruitgaan is gestopt en er is een vooruitgang opgetreden. Ze loopt weer, weliswaar met een rollator, maar kan weer een rondje om, of achter een winkelkarretje door de AH.
Na 2 jaar hebben we bij de neuroloog een nieuwe MRI-scan gevraagd en deze ook gekregen.
Het bleek dat het aantal witte vlekken in de hersenen (ontstekingshaarden) waren afgenomen en die er nog waren, waren kleiner geworden!

Ik ben dus nu ook 2 1/2 jaar imker en doe dat met veel plezier, heb inmiddels 8 volken en ben leerling van de fameuze Baldi Dekker, die destijds ook medeimker was bij het Groningse onderzoek. Ook ben ik inmiddels gestart met een cursus apitherapie bij de wereldauthoriteit op dit gebied, de Roemeense arts Dr. Stefan Stangaciu.
Wordt vervolgd.
Pieter

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Therapie

Bericht door maartenkleijne » zo 24 jul 2011, 19:54

Pieter, goed nieuws, tell me more......
gr,
m

Bouna
Berichten:107
Lid geworden op:zo 25 apr 2004, 20:17
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Therapie

Bericht door Bouna » zo 24 jul 2011, 21:54

k heb je net een pm gestuurd met een persoonlijke vraag, maar deel aub met ons allen wat meer van je ervaringen.

Gebruikersavatar
O Peatey
Berichten:148
Lid geworden op:di 26 mei 2009, 16:25
Locatie:Enkhuizen
Contacteer:

Re: Therapie

Bericht door O Peatey » ma 25 jul 2011, 22:00

Ik weet niet waar ik die PM kan lezen of ophalen; gaarne advies.
Ook zal ik binnenkort een verslag maken van het begin af aan en foto's maken van de therapie zoals ik die geef aan mijn vrouw.
Wordt vervolgd.
Pieter

Bouna
Berichten:107
Lid geworden op:zo 25 apr 2004, 20:17
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Therapie

Bericht door Bouna » ma 25 jul 2011, 22:37

Links onder de hoofdbanner staat gebruikerspaneel en daarnaast, als het goed is, dat je een nieuw bericht hebt.

Gebruikersavatar
O Peatey
Berichten:148
Lid geworden op:di 26 mei 2009, 16:25
Locatie:Enkhuizen
Contacteer:

Re: Therapie

Bericht door O Peatey » ma 25 jul 2011, 23:07

Bouna, ik heb je ook een antwoord gestuurd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten