Propolis

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Plaats reactie
Jaap van Vliet
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 27 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Propolis

Bericht door Jaap van Vliet » ma 19 feb 2001, 14:29

Beste Forum lezers,
Ik zelf verkoop al 20 jaar mijn zelf gemaakte propolis tinctuur/olie voor Fl 7,50/10ml en ben eigelijk benieuwd wie ook dit soort produkten levert. In dat geval zal ieder wel reacties hebben gekregen uit de praktijk over de werkzaamheid. Ik heb op dat punt al diverse aardige verhalen gehoord van gebruikers die tot hun stomme verbazing een middels hadden tegen een kwaal waarvoor ze tot dat moment tevergeefs een beroep deden bij op hun huis arts. Soms was het enthousiasme dermate groot dat men het spul ook aan de kat of hond gaf. Ook daar werkte het perfect. Zelfs een geval van iemand die het door het kanarievoer deed en beweerde daarmee de vogel te hebben genezen. In Zuid Holland zijn er enkele boeren die het bij hun schapen gebruiken die in de lammertijd infecties hebben opgelopen. Ook (bij mijn eigen moeder) verdween de jicht nadat ze het een jaar lang elke dag had ingenomen. Bij mijn eigen familie maakt het inmiddels een vast onderdeel uit van de reisapotheek.
Ik beperk me tot tinctuur en olie omdat m.i. hiermee alle vormen van toepassing kunnen worden bestreken. Immers zalf, snoepjes, korrels, zeep enz. bevatten weliswaarschijnlijk propolis maar zijn over het algemeen moeilijker te maken en veelal duurder. Natuurlijk kun je uit verkoopoverwegingen deze produkten wel verkopen maar ik heb de indruk dat je de klant daar geen dienst mee bewijst.
Mijn tinctuur bestaat uit propolis die tot verzadigens is opgelost in 96.6% medicinale alcohol(ethanol reinst). Is wel wat duurder maar bevat m.i. ook de maximaal mogelijke hoeveelheid propolis. Hoeveel dat precies is weet ik niet. Ik ben dan ook reuze benieuwd hoe de collega's dat weten/bepalen.
Ook dat soort gegevens is wellicht aardig om te horen. Ook de manier waarop reclame over dit produkt wordt gemaakt is wellicht voor verbetering vatbaar. Ik zelf doe dat door zo nu en dan aan het lokale suffertje(regionaal nieuwsblad) een interview te geven of als het even kan op de regionale radiozender te komen. In elk geval blijkt mij daar steeds weer dat de meeste mensen nog nooit van het produkt en haar eigenschappen heeft gehoord. Na wat zendings arbeid heb ik zo weer een paar klanten.
Ook is het wellicht interessant om kennis te nemen van elkaars folders.Ikzelf heb een folder samengesteld waarin ik wat over de herkomst van het produkt vertel, de samenstelling en een aantal toepassingsmogelijkheden vermeld. (Ik moet wellicht de etymoligische verklaring nog aanpassen want wat betekent het woord propolis precies?)
Ik geloof niet dat ik bang hoef te zijn voor concurrentie omdat ik tot nu toe daar geen last van had en ook de zon wel in het water kan zien schijnen. Sterker, ik kan meeliften op de reclame die men elders maakt. Dus ga vooral jullie gang lezers!!!
Ik hoop dat ik hiermee wat informatie heb gegeven over mijn manier van werken en ben eigelijk benieuwd naar hoe anderen dat doen. Daarbij zou ik graag wat horen over:
- persoonlijke ervaringen met het gebruik door klanten.
- in welke vorm men het verkoopt
- waar men het verkoopt
- op welke manier reclame wordt gemaakt
- welke prijs men hanteert
- Hoe men het produkt maakt
- Welke vragen men nog heeft.
Uiteraard ben ik ook bereikbaar buiten dit forum (tel. 0252-373599) en ben benieuwd naar reacties.
mvg. Jaap van Vliet

bpj van Mill
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 08 okt 2001, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Propolis

Bericht door bpj van Mill » ma 08 okt 2001, 20:57

Beste Jaap zoals je waarschijnlijk al gehoord hebt betekend pro polis letterlijk voor de stad maar word het verlaald naar voor het volk/bevolking.
Maar waar ik nieuwsgierig ben is hoe win je jouw propolis en hoe reinig je het en hoe lost het op iki wil graag een werkwijze van je horen.
Groeten Bart Westlandse imkers vereniging.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Propolis

Bericht door Oude Essink » di 09 okt 2001, 16:08

Hé Bart,
Jouw verklaring van het woord pro-polis wil ik even recht zetten: propolis is een oud grieks woord en betekent "kitstof"; heeft absoluut niets te maken met afleidingen als die welke jij aanbiedt. Uit te spreken propolis.
met groeten, hennie oes

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten