shock na steek.....hyposensibilisatiekuur

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Gerrit-Jan Brouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 26 mei 2002, 16:59
Locatie: Nederland
Contacteer:

shock na steek.....hyposensibilisatiekuur

Bericht door Gerrit-Jan Brouwer » di 13 mei 2003, 22:59

Mijn man is vanochtend na 2 bijensteken in een anafylactische shock geraakt. Hij raakte 10 minuten na de steek onwel en viel bewusteloos neer. De 10-jarige dochter die thuis was kon gelukkig alarm slaan, dat kon hij zelf niet meer. Door snel medisch handelen in de vorm van huisarts met Adrenaline ging zijn bloeddruk, die gedaald was naar 40/20, gelukkig weer omhoog. De inmiddels bestelde ambulance kon gelukkig na een kwartier hulp en overleg met huisarts vertrekken zonder mijn man die weer wat begon op te knappen. Het eerste wat hij zei toen hij weer kon praten was dat hij de bijen niet weg zou doen!!

De schrik zit er desondanks in. De huisarts zegt dat hij een hyposensibilisatiekuur moet gaan doen, imker of geen imker, bij zo'n hevige reactie moet dat gewoon. Mijn man denkt dat hij, als hij gestabiliseerd is (....) weer verder gaat met zijn bijen. Zijn hier imkers die ook na zoiets zijn blijven imkeren? Graag jullie reacties.

Mijn man heeft sinds 3 jaar bijen, en is ondertussen best wel eens gestoken natuurlijk. Meestal heeft hij dan een dag een warme, jeukerige plek maar had verder geen gekke reacties. Tot nu ineens. De bijen zullen we helaas de hele zomer uit logeren moeten doen, om de situatie thuis in de tuin in ieder geval veilig te maken. De kuur zal enige maanden duren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten