Ode aan het bijenvolk

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Ode aan het bijenvolk

Bericht door maartenkleijne » ma 18 aug 2003, 16:54

Mijn dierbare vriendin Jolanda van Amsterdam uit Nootdorp liet zich inspireren tot de volgende notitie over de bijen als voorbeeld voor verbetering van onze eigen kwaliteit van leven:



Ode aan het Bijenvolk

Het bijenseizoen is in bloei en zo ook de bloemen die door de kleine veelzijdige druk bezocht worden om voedsel te verzamelen. Ze hebben een koningin tevreden te stellen, zij die haar taak als 'moeder der bijenvolk'

Piet Jager
Berichten: 2128
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ode aan het bijenvolk

Bericht door Piet Jager » ma 18 aug 2003, 17:43

O Mensenzoon! De uitgelezenste vruchten heb ik voor u bestemd aan de boom van heerlijkheid. Waarom hebt gij u ervan afgekeerd en u met minder tevredengesteld? Keer terug naar hetgeen beter voor u is


Dit slaat op geestelijk voedsel! Maar ik ben het met je eens dat een kwalitatief hoogwaardig, uitgebalanceerde voeding lichaam en geest beide dient. Het verhaal in de Bijbel over Daniel en z'n drie vrienden, die aan het Babylonische hof komen van koning Nebukadnezar, (Daniel 1 vers 1-21) schijnt echter het tegendeel te bewijzen en legt de link naar een geestelijke bron ('voedsel').

!Piet

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten