MS patiënten en bijengif.

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Minco
Berichten:54
Lid geworden op:za 20 dec 2003, 20:39
Locatie:Netherlands
Contacteer:
MS patiënten en bijengif.

Bericht door Minco » wo 08 sep 2004, 15:01

Wie kan mij vertellen waar ik alle informatie kan vinden over bijengif en de eventuele verlichtende werking daarvan bij het toedienen van bijensteken op het lichaam van MS-patiënten.
Ik weet dat er een oproep is geweest en dat er onder 350 patiënten
een landelijk onderzoek hierover loopt.Weet niet meer waar ik dit gelezen of gehoord heb.Heb het wel op het NOS journaal gezien dit jaar.
Heb iemand ontmoet met deze slopende ziekte en is vanaf februari
bezig met het toedien bijzichzelf van bijensteken met opmerkelijk resultaat!Let wel de ziekte wordt er niet door genezen.Maar het werkt wel zeer verlichtend en helend.Twee maanden geleden kon zij niet slapen van de pijn in haar schouder.15 steken op die plaats en het was verdwenen en de klacht is niet terug gekomen.
Ben begonnen met het leveren van bijen voor haar.Want voorheen kwamen ze per post.Ik woon bij haar in de buurt en vind het geweldig dat
ik,maar vooral de bijen en hun offer hiervoor wat kunnen betekenen.;
Losstaand van ons landelijk onderzoek is zij in februari naar Amerika
gegaan alwaar een Beelady is die al 30 jaar bezig is met dit onderwerp
en het in de praktijk brengt.Er zijn een aantal patiënten die weer kunnen lopen na behandeling met bijensteken[:)].

Gegroet imkers,Minco.

jellehulzinga
Berichten:134
Lid geworden op:za 19 jun 2004, 21:51
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: MS patiënten en bijengif.

Bericht door jellehulzinga » do 09 sep 2004, 01:20

Wie kan mij vertellen waar ik alle informatie kan vinden over bijengif en de eventuele verlichtende werking daarvan bij het toedienen van bijensteken op het lichaam van MS-patiënten.
Ik weet dat er een oproep is geweest en dat er onder 350 patiënten
een landelijk onderzoek hierover loopt.
Dag Minco,
Alle informatie? Die kan niemand je geven want er zijn maar weinig echte gegevens bekend over de bijensteektherapie bij MS-patienten. Ook loopt er geen onderzoek bij 350 patienten maar "slechts" bij 26 en wel in Groningen bij het AZ.
Ook v.w.b. de z.g. bee-lady zijn de meningen verdeeld. De één noemt haar een engel, maar ik heb op een Belgisch MS-forum een MS-patient haar een ordinaire kwakzalver en profiteur horen noemen die er alleen maar er op uit zou zijn mensen geld uit de zak te kloppen.
Ik zelf doe aan deze bijensteektherapie. Met behoorlijk veel scepsis. Tenminste, wat MS-patienten betreft. In andere zaken is de werking van bijengif wel aangetoond. Bij reuma of vergelijkbare ontstekingen. Dus dat verhaal over die schouder komt mij welbekend voor.
Bij mij op de homepage kun je diverse gegevens vinden. En een behoorlijk aantal linken met daarop website's van imkers die ook de bijensteektherapie toepassen en/of dagboeken van MS-patienten. Maar ook de gevaren van de bijenstekentherapie komen aan de orde.
We hebben trouwens een apart gedeelte op dit forum over de apitherapie (zo wordt die bijensteektherapie ook wel genoemd) Hier (bijenproducten en apitherapie) kun je verdere vragen stellen of verdere informatie vinden. Evenals in het archief.
Dus succes met je speurtocht.
Jelle

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten