Honing met koninginnegelei

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Gesloten
J.Evers
Berichten:90
Lid geworden op:zo 15 mar 2009, 07:19
Locatie:Nederland
Contacteer:
Honing met koninginnegelei

Bericht door J.Evers » vr 25 nov 2011, 17:28

Onderstaande berichtenreeks is geselecteerd uit "Wat deed jij vandaag???" uit de Bijenkroeg. Omdat in de Bijenkroeg berichten automatisch opgeruimd worden is er door de beheerders een aantal berichten uit geselecteerd en samengevoegd in verschillende onderwerpen, zodat deze bewaard blijven.
Ik heb vandaag voor het eerst Acacia honing verrijkt met 50 % koninginnengelei, heb nu een heel aantal potjes van 250 gram staan!

Verder ben ik helemaal aan het begin van de dag nog even bij de nieuwbouw wezen kijken waar ze de fundering van het hoofdgebouw voor de Bijenboerderij aan het aan-aarden waren.
Imker sinds 2009, Initiator van Imker- en Bijencentrum "De Bijenboerderij"

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door Oude Essink » vr 25 nov 2011, 18:22

Acacia honing verrijkt met 50 % koninginnengelei
Jij zult toch niet bedoelen, dat je nu potjes hebt staan van 250 gr., gevuld met 125 gr Acacia honing en 125 gr. koninginnegelei. Wat deed je nu precies? hoeveel kon.gelei in een potje; hoe oogstte je die kon.gelei; hoe hield je deze zo lang goed. Ik hoop niet, dat je deze uit china hebt laten overkomen, want dan kun je de zaak zo wegflikkeren. Kon.gelei is als pure eiwit enorm kwetsbaar; de prijs ervan bereken je als de goudprijs (in grammen); in acacia is zij goed houdbaar, maar wat, voor zij in de acacia kwam en hoeveel om de prijs betaalbaar te houden?
Ik vind het fantastisch, dat je dit als nederlandse imker op de markt brengt en ben erg benieuwd hoe je het klaarmaakte en welke prijs je erop zet.

Afbeelding

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten:690
Lid geworden op:zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds:2011
Aantal volken:7
Bijenras(sen):carnica.....en lookalikes
Locatie:olst
Contacteer:

Honing met koninginnegelei

Bericht door buzzer » vr 25 nov 2011, 18:29

J.Evers schreef:Ik heb vandaag voor het eerst Acacia honing verrijkt met 50 % koninginnengelei, heb nu een heel aantal potjes van 250 gram staan!

Verder ben ik helemaal aan het begin van de dag nog even bij de nieuwbouw wezen kijken waar ze de fundering van het hoofdgebouw voor de Bijenboerderij aan het aan-aarden waren.
Het zou leuk zijn te weten WAAR en van welke vereniging. Is e.e.a. on-line te volgen of heb je een www waar we mee kunnen kijken met de plannen?
Alle begin is (bij) zonder honing.

J.Evers
Berichten:90
Lid geworden op:zo 15 mar 2009, 07:19
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Wat deed jij vandaag???

Bericht door J.Evers » za 26 nov 2011, 09:43

Oude Essink schreef:
Acacia honing verrijkt met 50 % koninginnengelei
Jij zult toch niet bedoelen, dat je nu potjes hebt staan van 250 gr., gevuld met 125 gr Acacia honing en 125 gr. koninginnegelei. Wat deed je nu precies? hoeveel kon.gelei in een potje; hoe oogstte je die kon.gelei; hoe hield je deze zo lang goed. Ik hoop niet, dat je deze uit china hebt laten overkomen, want dan kun je de zaak zo wegflikkeren. Kon.gelei is als pure eiwit enorm kwetsbaar; de prijs ervan bereken je als de goudprijs (in grammen); in acacia is zij goed houdbaar, maar wat, voor zij in de acacia kwam en hoeveel om de prijs betaalbaar te houden?
Ik vind het fantastisch, dat je dit als nederlandse imker op de markt brengt en ben erg benieuwd hoe je het klaarmaakte en welke prijs je erop zet.

Afbeelding
OEPS, dat moest dus 5 % zijn! :lol:

De gelei komt bij Propol vandaan en kost daar momenteel EUR 120,= ex btw per kilo. Ik had 100 gram via een vereniging gekregen die ongeveer hetzelfde doet. De gelei komt diepgevroren aan, je laat dat ontdooien, je pakt accacia honing op kamer temperatuur, een pot met een inhoud van 900 gr., gelei erin, half vol doen met honing, half uurtje schudden om het goed gemengd te krijgen en dan in een kom verder mengen met de rest van de honing en tot slot in 250 grams potjes doen.
De consumenten adviesprijs van 125 grams potjes van Propol ligt op 6,99 en daarvoor verkoop ik ze ook hier in de winkel.
Deze potjes van 250 gram verkoop ik nu voor EUR 8,99 en ik ben de helft al kwijt, wellicht is dat dus te goedkoop, maar goed, als ik het ga doorleveren aan de detailhandel verkoop ik ze wat goedkoper maar zal de consument wat meer moeten betalen.
Mijn honing gaat in de winkel het merendeel voor EUR 3.50 per pot van 350 gram maar ik heb er detailisten bij die vragen er rustig EUR 4.25 voor!
Imker sinds 2009, Initiator van Imker- en Bijencentrum "De Bijenboerderij"

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten