De smaak van honing ( en de prijs! )

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Schussboelie
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 09:52
Locatie: Lommel, België
Contacteer:

Re: De smaak van honing ( en de prijs! )

Bericht door Schussboelie » vr 05 apr 2013, 15:16

Ruinerweg schreef:Als je het verhaal erbij vertelt zijn er mensen die spontaan 5 euro geven, ik heb nog zelden iemand horen klagen. Ook komen ze wel terug!

Ik denk dat we ons wat zelfbewuster moeten opstellen, de bij doet er toe! En wat die bij produceert is puur, lekker en gezond, en is de prijs meer dan waard! Er is niet mee geknoeid en mensen weten waar het vandaan komt.
Inderdaad.
Ik vraag € 5 voor 500gr en als dat teveel is laten ze het maar, ik raak er wel vanaf.

Een andere Roel.

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: De smaak van honing ( en de prijs! )

Bericht door Franschman » zo 07 apr 2013, 21:49

Bedankt mensen voor de reacties. :be9:
Ik moet er nog bij zetten dat de prijs van 500 gram, een potje dus bij de Spar €2,85 was en bij de Aldi dus €2.29 :?
De Spar honing is afkomstig van Bio trading Company bv. te Driel

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: De smaak van honing ( en de prijs! )

Bericht door buzzer » zo 07 apr 2013, 22:10

Ik hoorde vorig jaar van een heel grote imker met een grote hoeveelheid kasten in Hongarije dat zijn honing opgekocht wordt door een grote honingproducent en in vaten naar Oostenrijk gebracht wordt alwaar de honing wordt bewerkt... ( verhit en aangelengt met water en allerlei E-middelen)
Mijn honing verkoop ik op een stalletje langs de weg en tot mijn grote genoegen moet ik regelmatig bij collega-imkers bijkopen om aan de vraag te voldoen. Nog nooit gezeur over de prijs gehad, € 4,50 voor 450 gram, wel vaak meer geld in het bakje dan wat er eigenlijk in moet zitten... :-P
Alle begin is (bij) zonder honing.

Thijs Corporaal
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 15:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De smaak van honing ( en de prijs! )

Bericht door Thijs Corporaal » zo 07 apr 2013, 23:18

Hoi Imkers of Bijenhouders.
Wij verkopen al meerdere jaren de honing voor de prijs van 10 euro de kilo en op een andere manier als zovelen,ik trek met mijn verkoop eenheid op zaterdag of als er wat anders is bij
ons in het dorp is er op uit,het kan op de camping of een braderie zijn maar Thijs is een graag geziene gast. bekijk maar eens het filmje op de site.
:hive:
groeten Thijs
www.imkerijdebezigebij.nl

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: De smaak van honing ( en de prijs! )

Bericht door bee-tree » do 16 mei 2013, 19:24

Egbert uit Rijssen schreef op 4 april jongstleden dat in Zuidelijke landen honing gemengd wordt
met suikerwater. Ik heb onlangs een aardenwerken kan van 25 cm hoog op een snuffelmarkt gekocht,
van binnen wit geglazuurd, van buiten honingkleurig. Er staan met grote letters
de volgende woorden ingegraveerd onder het glazuur: HYDROMEL BREUVAGE DES DIEUX.
Er zit een minuscuul klein tuitje aan het mondstuk. De kan heeft een groot handvat. Volgens mij is
ze als schenkkan gebruikt. Tot nu toe dacht ik alleen aan suikerwater, dat vlak na de oorlog al een
hele tractatie was in die distributiebonnentijd. Door jou Egbert en het mel in hydromel ga ik aan honing denken
samen met suiker en water vermengd tot een soort energiegevend drankje dat thuis of in het cafe gemaakt wordt
voor kinderen en sportlui. De prijs zal er wel naar zijn. Het zal wel niet in potjes verkocht worden om een boterham in te soppen.
Hoewel , voor alles is een markt. Misschien een idee voor verenigingen die op de markt staan. Maar pas op.
Mensen die het spul niet goed bekomt, geven dan het eerst de schuld aan de honing, vervolgens aan de geraffineerde suiker
en tenslotte aan het kraanwater dat gezuiverd rivierwater is. Fabrieksspul wordt wel meestal kritiekloos gezopen en gegeten.
Voor een smaakvol etiket valt bijna elke consument. Wie weet of HYDROMEL een zelf gemaakt honingsuikerwaterdrankje is
en in kannen verkocht wordt ? ADIEU Zjef

agastache
Berichten: 179
Lid geworden op: di 11 jul 2006, 00:13
Imker sinds: 1996
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: France
Contacteer:

Re: De smaak van honing ( en de prijs! )

Bericht door agastache » do 16 mei 2013, 23:49

hydromel in 't frans is wat wij in Nederland gewoon mede noemen
groeten meindert

nieuweling
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 10:06
Contacteer:

Re: De smaak van honing ( en de prijs! )

Bericht door nieuweling » vr 17 mei 2013, 00:33

Antibiotica in honing. Vind ik verontrustend!!
Ik vertrouw die honing die je in de supermarkt koopt voor geen meter.

http://www.febots.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=294

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: De smaak van honing ( en de prijs! )

Bericht door buzzer » za 18 mei 2013, 12:04

Vorige week teruggekeerd van een paar weken Frankrijk. Op verschillende markten honing gekocht o.a. Eucalyptus. Doorsnee koste de honing tussen de € 8 en 11 per potje van 450 gram dus zitten we hier vrij laag met de prijs. Leuke gesprekken gehad met diverse imkers en een bijenstal hoog in de bergen in een natuurgebied bezocht waar de wilde varkens regelmatig een ravage aanrichten..... :hive:
Alle begin is (bij) zonder honing.

Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: De smaak van honing ( en de prijs! )

Bericht door semar » za 18 mei 2013, 12:41

buzzer schreef:Vorige week teruggekeerd van een paar weken Frankrijk. Op verschillende markten honing gekocht o.a. Eucalyptus. Doorsnee koste de honing tussen de € 8 en 11 per potje van 450 gram dus zitten we hier vrij laag met de prijs. :
da´s geen lage prijs maar vrij hoog volgens mij.

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: De smaak van honing ( en de prijs! )

Bericht door buzzer » za 18 mei 2013, 16:24

Ja Semar, dat zeg ik....... dan zitten we hier vrij laag met onze prijzen. :whistle:
Alle begin is (bij) zonder honing.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten