propolis therapie

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Gebruikersavatar
kamilica 44
Berichten: 19
Lid geworden op: za 09 jun 2018, 11:31
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): Bastaard , Carnica
Locatie: Haarlem
Contacteer:

propolis therapie

Bericht door kamilica 44 » di 28 jan 2020, 00:21

Kan me iemand adviseren of heeft iemand middel voor als propolis therapie , propolis hoestdrank ...... om mijn vrouw die al een week hoest te helpen . . Ik maak me echt zorgen. Ik heb propolis in huis en boek daarover heb ik besteld, maar dat duurt te lang . Ze blaast intussen haar longen uit ,
Heeft ze ontsteking van luchtwegen of iets anders weet ik niet .Maar alles wat ze tot nu toe deed help niet .
Dus vraag voor deskundigen .
Hoe kan ik ze helpen . Heeft iemand proplis wondermiddel zo dat ze beter wordt en voor haar kleinkinderen kan zorgen .

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: propolis therapie

Bericht door Fish » di 28 jan 2020, 08:48

Ga alsjeblieft eerst even langs de dokter, voor zover jullie dat niet gedaan hebben. Propolis wondermiddel bestaat helaas niet. Honing/tincturen werken prima op de keel of in de mond of huid, maar als de ziekte bijvoorbeeld in de luchtwegen/longen zit dan wordt het allemaal even complexer en raak je al gauw aan de reguliere antibiotica.

roelof1945
Berichten: 639
Lid geworden op: zo 18 sep 2011, 11:56
Imker sinds: 1968
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): Ligustica P en F1 F2
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: propolis therapie

Bericht door roelof1945 » di 28 jan 2020, 09:48

Ik ben geen dokter maar in mijn familie gebruiken wij lindenhoning voor zwaar verkouden zijn en keelklachten.
Het werkt fantasties.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: propolis therapie

Bericht door Jaap v.Popering » di 28 jan 2020, 10:15

Ook propolis behoort niet tot de wondermiddelen .!
Wanneer ik zelf verkouden ben gebruik ik enkele keren per dag een heel klein stukje ruwe propolis en laat ik smelten op mijn tong .
Ik breek dat van een dekplank of iets dergelijks en het werkt , het is een natuurlijke antibiotica .

Zelf heb ik een kunstgebit maar als het aan je tanden plakt is dat zeer moeilijk te verwijderen . oppassen !!

mick
Berichten: 458
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 13:12
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 11
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Retie, Kempen
Contacteer:

Re: propolis therapie

Bericht door mick » di 28 jan 2020, 12:35

kamilica 44 schreef:
di 28 jan 2020, 00:21
Dus vraag voor deskundigen .
?? Daarvoor moet je bij de dokter zijn, vragen over bijen zit je hier goed, niet over ziek zijn.

Gebruikersavatar
kamilica 44
Berichten: 19
Lid geworden op: za 09 jun 2018, 11:31
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): Bastaard , Carnica
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: propolis therapie

Bericht door kamilica 44 » do 30 jan 2020, 14:27

Bedankt iedereen voor alle goede bedoelingen en uw adviezen .Mijn vrouw is al naar de doctor gewest ,een middeltje gekregen maar ze blijft hevig hoesten. En ik ben imker geworden omdat ik van bijen hoe en wil leren over wonderbare producten die ons te bieden hebben.
Gisteren HEB IK boek over PROPOLIS van Klaus Nowottnick gekregen met beschrijving en details die ik nodig had over gebruik, .werking, dosering en met ervaringen van verschillende gebruikers.

Als belangrijk vond ik dat propolis uitsluitend goede eigenschappen bezit en geen schadelijke bij effecten heeft maar dat je toch voor gebruik een allergie test moet doen om te zien ben je toevallig allergisch voor propolis. Meteen geprobeerd en ik ben niet allergisch .

Propolis gebruik je in natuurlijke ruwe form. Je kunt hem oplossen met alcohol ( ethanol ) of water , verdampen om nog zuiveren te maken , maar wat ook xxxx zegt ....... je kunt hem zo in mond stopen en kauwen . En dat is van ik van plan ben .

Ik ga raathoning met propolis en polen mengen .Paar foto's hoe ik dat gedaan heb . Ongeveer 100 gr raathoning 40 gr propolis en 40 gr polen .Propolis verkleinen en goed roeren. Niet te veel inemen . Het is lekker met een klein tikkelend gevoel .
Ik ga ook tinctuur maken maar dat neemt meer tijd in beslag. Groeten

Bee Happy

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: propolis therapie

Bericht door maartenkleijne » do 30 jan 2020, 14:38

Ik geloof heilig in propolis, dat voorop.

'Geen bijwerkingen' zijn er vooral ook niet bekend omdat er nooit onderzoek naar is gedaan.
Er zitten een paar duizend stoffen in die bijwerkingen of allergieën zouden kunnen geven.
Dus altijd blijven opletten. Je weet maar nooit.
gr,
m

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: propolis therapie

Bericht door Fish » do 30 jan 2020, 15:21

Het kwam over of het een spoedgeval was, met dat verhaal over de kleinkinderen en het niet kunnen wachten op een boek. Maar voor "gewoon" gebruik, een paar druppels tinctuur op een suikerklontje werkt prima. Hoe je het praktisch gezien met raathoning mengt zou ik niet weten, maar klinkt verder ook als een prima recept.

Er zijn bijzonder veel imkers met een contact allergie voor propolis, daarnaast is er ook zoiets als boomhars-allergie. Je kan dit over de jaren heen ook ontwikkelen, dus even in het achterhoofd houden.

Gebruikersavatar
oldtimer
Berichten: 751
Lid geworden op: za 23 jul 2016, 23:02
Aantal volken: 40
Contacteer:

Re: propolis therapie

Bericht door oldtimer » zo 02 feb 2020, 12:40

Fotos komen van @kamilica 44 op verzoek geplaatst :handgestures-thumbup:

Proppolus foto 4.png
Propolus foto 5.png
Propolus foto3.png
Propolus foto 2.png
Propolus foto 1.png
Alexander (Lex)

Gebruikersavatar
kamilica 44
Berichten: 19
Lid geworden op: za 09 jun 2018, 11:31
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): Bastaard , Carnica
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: propolis therapie

Bericht door kamilica 44 » zo 02 feb 2020, 15:47

Dankzij Oldtimer is nu met foto's te zien hoe ik het gedaan heb . Bedankt Lex ...... ik ga volgende keer foto's met PAINT behandelen ....

Paar opmerkingen over Hoest Honing ..... hij helpt ... dat is zeker

Propolis was onzuiver , dus niet 40 gr. , maar waarschijnlijk 20 gr. zuiver
Pollen 40 gr lekker schoon en droog en komt van voorjaar bloemen aan Bennebroekerdijk ...
En raathoning of honingraat is ook van mijn bijen die ik als wildgroei uit LG kasten met simplex ramen opgehaald heb .

Ik heb alles met lepeltje goed gemengd en ontstond en witgele massa waar je propolis stukken kan zien. Het zou beter zijn om hem te zuiveren en malen en in poeder vorm toevoegen , Dan heb je beter vermenging . Was van raathoning merk je helemaal niet in product .Na goed roeren is hij helemaal geïntegreerd met polen en honing . het is echt lekker en je zou alles in een keer oplepelen . Maar doe dat niet .

Mijn vrouw neemt minimaal drie keer Hoest Honing in en heeft veel minder last . Ik heb hem ook geprobeerd en tinteling in de mond bleef tot volgende dag . Waarschijnlijk heb ik gevoelige smaak papillen.

Naar aanleidig dat raathoning heel lekker is ga ik dit jaar gericht raathoning bakken opzetten . Er zijn verschillende mogelijkheden en het kan zelf in honing potjes gedaan worden . Alle mond ontstekingen zijn in mom van tijd weg na kauwen van klein beetje raathoning . En mijn Spaanse barvrouw kwam met tortilla aan om me bedanken voor klein beetje raathoning ... Ik heb nog nooit zo lekkere honing gegeten....zei ze . Dus dit jaar word linde raathoning jaar . Ik ga paar kasten om mijn dak zetten .

En vandaag moet ik weer potje Hoest Honing gaan maken . Mijn vrouw heeft eerste opgemaakt .

Bee Happy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten