dankbare klanten

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Gebruikersavatar
JanvdR
Berichten: 195
Lid geworden op: wo 10 mei 2017, 19:23
Imker sinds: 1986
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Apis Mellifera Collinghorst
Locatie: Collinghorst DL
Contacteer:

dankbare klanten

Bericht door JanvdR » wo 25 mar 2020, 20:28

Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer vluchtelingen uit het midden oosten als klant heb. Ze blijken een grote kennis te hebben van bijenproducten en zijn zeer kritisch. Enkelen wilden ook zien dat ik echt zelf bijen heb. Daar ik mijn bijen thuis heb was dat geen enkel probleem. Ze vragen mij het hemd van het lijf. Ik vind het alleen maar leuk zulke klanten te hebben. Zij geven mij het gevoel dat ik niet alleen maar bijenproducten verkoop. Het is anders, zij stimuleren mij ook producten anders te verwerken (propolis in alcohol is natuurlijk niets voor hen). Door hun reacties zie ik de prijs die ze voor honing betalen niet als inkomen maar als een bijdrage in de onkosten voor het onderhouden van insecten die voor ons van levensbelang zijn. Uiteraard bewaren we in deze tijd een gepaste afstand.
Een klein beetje warmte kan zoveel goed doen! De zon is hierin onovertroffen maar wij kunnen, als we willen, een beetje helpen en wie wil dat niet?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten