bijengif bij lyme

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
piml
Berichten:250
Lid geworden op:wo 03 apr 2002, 10:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
bijengif bij lyme

Bericht door piml » ma 20 jun 2005, 17:11

Zijn er forumleden die mensen met de ziekte van lyme met bijengif behandelen?

groeten,



Pim Lemmers

robvanhernen
Berichten:22
Lid geworden op:wo 10 dec 2003, 15:52
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: bijengif bij lyme

Bericht door robvanhernen » ma 20 jun 2005, 21:02

Hallo Pim,
Zelf heb ik nu vermoedelijk al zeer lang de ziekte van lyme, maar ik heb ook al heel lang bijen. Ik heb niet het idee dat bijensteken me ook maar iets geholpen hebben. Er zijn waarschijnlijk zeer veel imkers met lyme. Er zou onder de imkers van de vereniging in Bremen een bloedonderzoek uitgevoerd zijn waarbij 90% van de bewuste imkers antistoffen tegen lyme in het bloed bleken te hebben.
In mijn directe omgeving ken ik nog een imker met lyme. Overigens denk ik dat er sowieso zeer veel mensen met lyme rondlopen, maar aangezien dat hier niet goed onderzocht wordt, worden deze mensen als rheumapatienten, ME patienten of psychriatrische patiënten behandeld. Een vriend van me (geen imker)is 3 jaar geleden tegen lyme behandeld, maar had al 5 jaar hormoonzalf tegen zijn huidaandoening (als gevolg van lyme).
Sorry ik dwaal af.

Maar goed ik denk dus niet dat het helpt, bijensteken dus, en wellicht maken bijensteken de imker aantrekkelijker voor de teken.

groeten
Rob van Hernen

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: bijengif bij lyme

Bericht door Frans vanTongeren » ma 20 jun 2005, 22:10

Per jaar wordt ik wel tien maal gestoken; uit bloedonderzoek bleek de borreliabacterie mij, via een teek, te grazen te hebben genomen.
Uit antistoffen in je bloed kan dat wijzen op een aanslag van twee weken terug, maar het kan ook .. vijftien jaar geleden zijn geschied. Die antistoffen blijven in je bloed achter, zoals behang aan de muren blijft kleven.
Een neuroloog heeft me toen behandeld met rocephin (hij had ook nog hersenvocht onderzocht)
Uit onderzoek blijkt dat veel mensen de borrelia dorferie te lijf te kunnen gaan met eigen witte bloedlichaampjes. Die mensen maken de aanslag op hun lijf, dan zelf onschadelijk.
Bij mij bleek de aantasting op het spreekvermogen te berusten op ALS en niet op Lyme.
-
Of bijengif kan helpen tegen ziekte van Lyme, zou ik niet weten.
De bacterie is een type/soort dat ook voorkomt bij geslachtsziekte en hersenvliesontsteking.
Daar zou bijengif dan ook nuttig tegen moeten zijn!

jellehulzinga
Berichten:134
Lid geworden op:za 19 jun 2004, 21:51
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: bijengif bij lyme

Bericht door jellehulzinga » ma 18 jul 2005, 16:54

Zijn er forumleden die mensen met de ziekte van lyme met bijengif behandelen?

Dag Pim, misschien heb je hier wat aan? Kwam dit soort gegevens tegen bij mijn speurtochten naar bijengif en heb ze laten vertalen.
Jelle

http://groups.msn.com/bijensteektherapie/general.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=91&LastModified=4675515884508019279

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast