stijgende honing verkoop

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Æbe
Berichten: 297
Lid geworden op: za 25 okt 2003, 11:02
Locatie: Netherlands
Contacteer:

stijgende honing verkoop

Bericht door Æbe » do 19 feb 2009, 21:41

Heeft u ook al stijgende honing verkoop.
Paar weken geleden een mevr.aan de deur,vroeg om koudgeslingerde honing, nou,dat hebben we en niets anders.
de honing had ze nodig om kanker te bestrijden
samen met salieblaadjes en levertraan
en vandaag een volgende klant.
Zijn er meer verkoop ervaringen in de lande ???

Æ.

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: stijgende honing verkoop

Bericht door Jaap v.Popering » do 19 feb 2009, 21:55

Ik heb ook klanten die een bepaald dieet volgen bij chemokuren en daarbij honing moeten gebruiken , die vragen naar ;Imker honing "
Het is mij niet bekend op welke manier het gebruikt wordt of welke naam het dieet heeft .

Jaap v P

chaussie
Berichten: 97
Lid geworden op: do 24 jan 2008, 17:23
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: stijgende honing verkoop

Bericht door chaussie » vr 20 feb 2009, 02:05

wat is hier de wetenschappelijke achtergrond van ?

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: stijgende honing verkoop

Bericht door Jaap v.Popering » vr 20 feb 2009, 09:22

Geen idee ,

Maar zo'n dertig jaar terug werd ook al honing gebruikt bij het ; Moerman dieet "ook tegen kanker .

Jaap v P

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: stijgende honing verkoop

Bericht door Bart de Coo » vr 20 feb 2009, 10:37

Dhr. Moerman was een notoire oplichter. Cees Renckens, voorzitter van de Vereniging tegen de Kwakzalverij (VtdK) heeft een boekje geschreven over dit soort, in mijn ogen, misdadige types. Het heet Genezen is het woord niet en het staat integraal op internet:

http://www.skepsis.nl/sn14.pdf

Vanaf bladzijde 16 komt Renckens te spreken over Moerman.

Overigens zijn honing, salie en levertraan geen geneesmiddelen tegen kanker. Als dat waar was geweest, dan zou dat sensationeel zijn. Stel je eens voor: een geneesmiddel tegen kanker. Natuurlijk is iedereen volkomen vrij om te denken dat honing, salie en levertraan tegen kanker helpen. Maar dat mag geen beletsel zijn voor een 'reguliere' behandeling door. Het is niet of of. Het is hoogstens en en. Je kunt wél genezen of je kunt niét genezen. Je kunt natuurlijk niet alternatief genezen, dat bestaat niet. Misschien dat 'aanvullende behandelingswijzen' een betere term was geweest, maar ja.

Beste collega-imkers, zullen we tegenover onze klanten geen dingen gaan beweren die we niet kunnen hard maken?


Groet & in alle vriendelijkheid & ook wel een tikkeltje bezorgd,


Bart de Coo

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: stijgende honing verkoop

Bericht door maartenkleijne » vr 20 feb 2009, 10:59

"Dhr. Moerman was een notoire oplichter." Nou,nou Bart.

Een vriend van mij had 15 jaar geleden longkanker en hij heeft de reguliere behandeling ondersteund met dieet -waaronder honing en salie- en meditatie, en hij leeft nog steeds. Hij is dokter Moerman dankbaar voor zijn bijdrage, en rookt nog steeds tevreden zijn sjekkies.
Honing is in de 'evidence based medicine' alleen present bij sommige huidproblemen, maar kan zeker een rol spelen in allerlei alternatieve vormen van verhoging van de eigen weerstand tegen ziektes, ook al vinden de skepsis mensen dat onzin.
Ieder mens heeft miljoenen kankercellen in het lichaam die dageliksm door het eigen afweersysteemworden opgeruimd. Het wordt vervelend als het in een ziekte ontaard. Natuurlijk dieet kan helpen dat te voorkomen, en zelfs de genezing bevorderen als de ziekte is losgebroken.

gr,
maarten

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: stijgende honing verkoop

Bericht door Bart de Coo » vr 20 feb 2009, 11:06

Ah, ik dacht al: Maarten, waar blijf je. [;)]

Waar het mij vooral om gaat, is dat 'alternatieve' genezers hun patiënten niet weghouden bij 'reguliere'. Ik vind dat ethisch verwerpelijk. Ik formuleer het misschien wat krasser dan jij, maar in pricipe zouden we dat toch met elkaar eens moeten zijn.


Groet,


Bart

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: stijgende honing verkoop

Bericht door maartenkleijne » vr 20 feb 2009, 12:03

" in pricipe zouden we dat toch met elkaar eens moeten zijn."
Zo is ie Bart!

gr,
maarten

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: stijgende honing verkoop

Bericht door Jaap v.Popering » vr 20 feb 2009, 12:06

In vroegere tijden was niet de eerste vraag van ; wat is hier de wetenschappelijke achtergrond van ?
maar ; en helpt het ??
.
Ik heb hier een boekje ; De geneeskracht van bijen " Daar lees ik dat al 2000 jaar voor onze jaartelling honing in de geneeskunde gebruikt werd.

Dat dhr Moerman een oplichter was vind ik een krasse uitspraak , ook ik ken iemand die dat dieet dertig jaar terug gevolgd heeft en ook die leeft nog .of dat dieet daarbij geholpen heeft is niet aan mij om dat te beoordelen .

Wel ben ik het eens met je vraag ;
Beste collega-imkers, zullen we tegenover onze klanten geen dingen gaan beweren die we niet kunnen hard maken?

Ik heb nog nooit iemand honing aangeprezen ter genezing ,van wat dan ook , maar als iemand bij mij aan de deur komt met een of andere mededeling over een dieet of iets van dien aard , is niet mijn vraag van ; is dat wel wetenschappelijk bewezen " , maar vol interesse ; en helpt het ??

Nog een opmerking hierover , er zijn veel artsen die weten dat Honing genezend kan werken , maar het is verboden om een voedingsmiddel als geneesmiddel aan te wenden .

P.S. Maar wij dwalen alweer af van het onderwerp , de eerste vraag was dan ook ;

Zijn er meer verkoop ervaringen in de lande ???

Jaap v P

Aro
Berichten: 58
Lid geworden op: di 10 feb 2009, 21:41
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: stijgende honing verkoop

Bericht door Aro » vr 20 feb 2009, 14:13

Geachte Hr.de Coo,
Wat heb jij een lef zeg, om zoiets te beweren!! Jouw bewering raakt
ook kant noch wal!!Denk erom dat je zo ook veel mensen onnodig
kwetst!
Vr.gr.
Aro

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten