Jonge imkers

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Wouter T
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 jan 2004, 18:46
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Jonge imkers

Bericht door Wouter T »

Hallo,

Ik ben 15 jaar en ben nu 1 en een half jaar imker en het valt mij op dat ik de enige jonge imker ben in mijn omgeving. Weet iemand of er meer mensen van mijn leeftijd bijen houden? Of dat er jeugdverenigingen zijn?

Groet Wouter
Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Jonge imkers

Bericht door Frans vanTongeren »

Dag Wouter,
Je schreef:
het valt mij op dat ik de enige jonge imker ben in mijn omgeving.
Waar..woon je dan?
(op het forum zijn 'jonkies' van tien en elf jaar !)
Wouter T
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 jan 2004, 18:46
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Jonge imkers

Bericht door Wouter T »

Hallo,

Ik woon in topje Drenthe in Peize
Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Jonge imkers

Bericht door Frans vanTongeren »

En.. roei je wel eens in het bootje van 8000 jaar ?
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Jonge imkers

Bericht door Wim Joosten »

Frans, je bedoelt zeker de kano van Pesse (of voederbak). Dus niet Peize.

Met vriendelijke groet,
Wim
Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: Jonge imkers

Bericht door Frans vanTongeren »

Je hebt gelijk Wim; ik maakte ik een 'snoek' !
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Jonge imkers

Bericht door Wim Joosten »

Wouter T schreef:
Hallo,

Ik ben 15 jaar en ben nu 1 en een half jaar imker en het valt mij op dat ik de enige jonge imker ben in mijn omgeving. Weet iemand of er meer mensen van mijn leeftijd bijen houden? Of dat er jeugdverenigingen zijn?

Groet Wouter
Nou Wouter, je bent een jonge imker. Binnen mijn vereniging zal de jongste deelnemer ongeveer 40 jaar oud zijn.
Ik vind het jammer, dat ik er niet eerder mee begonnen ben. Waarom niet? Het had toen niet echt mijn aandacht alhoewel ik wel mij betrokken voelde tot de natuur.
Ook jammer, dat je geen leeftijdsgenoten hebt binnen je omgeving. Maar misschien kun je leeftijdsgenoten zover krijgen, dat ze ook met deze hobby bezig gaan. Er is vast wel een vereniging waarin mensen zijn, die dan hun wel willen begeleiden.
Probeer hun interesse op te wekken. En niet iedereen heeft plek om een bijenkast bij huis te kunnen houden. Dus daar moet ook iets op verzonnen worden.
Een imkervereniging zal hierin iets kunnen betekenen. Ik denk, dat onze imkervereniging wel graag een jeugdvereniging zou willen hebben.


Met vriendelijke groet,
Wim
Henk Klok
Berichten: 761
Lid geworden op: wo 17 jan 2001, 00:00

Re: Jonge imkers

Bericht door Henk Klok »

Hallo Wouter,

wat interessant is om te weten, is wat jij van het bijenforum verwacht. Er is bijvoorbeeld wel een bijenhouden.nl jeugdpagina (hier te vinden), maar ben jij daar nog in geïnteresseerd? Zou aardig zijn om te weten wat iemand van jouw leeftijd verwacht van 't forum. Waarschijnlijk is het zo dat je gewoon informatie zoekt, zoals zoveel forumdeelnemers [:)]
Groet,
Henk
Wouter T
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 jan 2004, 18:46
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Jonge imkers

Bericht door Wouter T »

Ik ben al een tijdje geintreseert in imkerij maar ik heb gewacht op een goeie kans en die kreeg ik. Was een imker in mijn buurt die ik wel kende en die is er mee opgehouden en die heeft mij 1 volk gegeven en bijna alle kasten. Die kasten ga ik deze zomer opknappen en ook deze zolder zet ik een mooie stal neer.

groet Wouter.

PS: tuurlijk roei ik vaak in zon kano ga ik in naar school:D
Wouter T
Berichten: 11
Lid geworden op: do 22 jan 2004, 18:46
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Jonge imkers

Bericht door Wouter T »

Henk Klok schreef:
Hallo Wouter,

wat interessant is om te weten, is wat jij van het bijenforum verwacht. Er is bijvoorbeeld wel een bijenhouden.nl jeugdpagina (hier te vinden), maar ben jij daar nog in geïnteresseerd? Zou aardig zijn om te weten wat iemand van jouw leeftijd verwacht van 't forum. Waarschijnlijk is het zo dat je gewoon informatie zoekt, zoals zoveel forumdeelnemers [:)]
Groet,
Henk
Hoi,

Ik vind de jeugd pagina erg leuk en staat er veel op. Maar misschien is een stukje waarin staat hoe je bijvoorbeeld kan beginnen met imkeren of waar je info kan krijgen als je wilt beginnen. Ik zoek idd informatie maar ook wil ik eens weten of ik echt de jongste imker bij mij in de buurt ben en daar is een forum ook handig voor, maar ik vind het ook gewoon leuk om te zien en te horen hoe andere bijenhouders het doen.

Groet Wouter
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten