familie

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
tory
Berichten:122
Lid geworden op:zo 14 mar 2004, 23:03
Locatie:Netherlands
Contacteer:
familie

Bericht door tory » wo 17 mar 2004, 13:41

Als ik met m'n vak bezig ben zie ik veel overeenkomsten met de mensenfamilie b.v.:
- het gedrag wordt deels bepaald door wat je mee krijgt van je ouders; in dit geval de koningin + dar; ik heb gelezen dat er in de kast soms groepjes gevormd worden van moeder(koningin)en bepaalde dar die dan een beetje meer bij elkaar zijn dan de rest (zussen). Dus invloed van de verschillende darren. Een familieband.
- gedrag volk wordt voor groot deel bepaald door koningin(o.a. koninginnestof). Een volk en/of familie zijn verbonden met elkaar en komen van nature voor elkaar op.
- er is een bepaalde rangorde die met respect voor elkaar en de familie zonder overleg vanzelf zo functioneert (natuurlijk). Mensen willen hiervan nog wel eens afwijken, hetgeen problemen oplevert.
- het gaat in feite om het doorgeven van leven; op zich blijft het leven van de leden bestaan in volgende generaties.
- iedereen hoort er ''bij''.
- bijen communiceren in direkte zin = zintuiglijk; de mens van nature ook, al is men dit zich vaak niet bewust of wil men zich dit niet bewust worden.

Zomaar een paar overeenkomsten, er zijn er natuurlijk wel meer;
de praktijk zal zeker leren.

Bert Tory

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: familie

Bericht door Frans vanTongeren » do 18 mar 2004, 11:45

Dag Bert,
Je schreef o.a.:
er is een bepaalde rangorde die met respect voor elkaar en de familie zonder overleg vanzelf zo functioneert (natuurlijk). Mensen willen hiervan nog wel eens afwijken, hetgeen problemen oplevert.
'Mensen van nu' in Nederland zijn wat meer individualistisch geworden en wat minder sociaal; ook de hierarchie is afgebrokkeld.
Balkenende zou de wat doorgeslagen tiepjes een cursus 'bijenhouden' moeten laten volgen; jij lijkt me de man om zo'n cursus te gaan geven ! (maar eerst moet je nog wat bijenervaring opdoen heb ik begrepen)
gr.
Frans

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten