Supermarkthoning

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Andrevz
Berichten:1
Lid geworden op:di 21 feb 2006, 22:11
Contacteer:
Supermarkthoning

Bericht door Andrevz » di 21 feb 2006, 22:18

Ik ben een volledige leek op het gebied van bijenhouden of imkerij. Mmaar iedere keer als ik in de supermarkt een pot (of tegenwoordig knijpflacon) honing zie staan van 1 of 2 euro denk ik dat het onmogelijk is om hiervoor te produceren, te transporteren en ook nog op te verdienen door imker, fabriek, groothandel, transportsector en supermarkt. Hoe kan het dat het voor zo'n lage prijs aangeboden wordt? Wordt ik als onwetende consument genept met toegevoegde suikers en water ofzo..??
Wat koop ik eigenlijk?

Alvast bedankt voor je reactie

Melinda
Berichten:42
Lid geworden op:zo 17 okt 2004, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Supermarkthoning

Bericht door Melinda » di 21 feb 2006, 23:37

Als je honing in de supermarkt koopt, en er staat ook echt op het etiket HONING dan zit er als het goed is ook echte zuivere honing in.

De prijs is echter een ander verhaal. Het lijkt mij ook onmogelijk om voor 2 euro een potje honing te produceren, maar vergis je niet in de gigantische hoeveelheden waarin dit gaat. Eigenlijk gewoon een kwestie van massaproductie dus. En tel daarbij af de lage lonen van de landen waarin de honing veelal gewonnen wordt en dan kukelt de prijs al weer een eindje naar beneden.

Ik meende al zijn leven dat er ergens op dit forum werd beschreven hoe de prijs van een Nederlands potje honing van de imker tot stand komt, maar ik kan het even nergens vinden, misschien weet een van de anderen forumleden dit.

Gebruikersavatar
Ati
Berichten:201
Lid geworden op:vr 18 feb 2005, 16:52
Imker sinds:2003
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Supermarkthoning

Bericht door Ati » di 21 feb 2006, 23:44

melinda, ik had ook al zitten zoeken.
Als je 'supermarkt' intypt bij de zoekmachine (het tabblad 'zoeken' bovenaan je scherm. Ook het vinkje voor archief aanklikken) krijg je veel informatie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten