www.adopteereenbijenvolk.net

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
AdopteereenBijenvolk
Berichten:4
Lid geworden op:vr 24 sep 2010, 23:28
Contacteer:
Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door AdopteereenBijenvolk » za 25 sep 2010, 22:29

Heer Bok, het is begrijpelijk dat u onze algemene voorwaarden vreemde statuten vind. Dit namelijk geen statuten maar algemene voorwaarden. Twee verschillende dingen. De statuten zijn vastgelegd bij een notaris en opvraagbaar via de site.

Blijkbaar is het de meeste niet duidelijk hoe het werkt. Bij deze een poging e.e.a duidelijk te maken.

De stichting bestaat uit een bestuur en een uitvoerende kant. Dit zijn een handvol vrijwilligers die zich druk maken de adopties te registreren, te verzenden etc.
Aangesloten bij de stichting zijn verschillende enthoushaiste imkers verspreid door heel Nederland die dit doel steunen.

Op het moment dat een adoptie binnenkomt wordt allereerst gekeken naar de woonplaats van de "adoptant" Aan de hand hiervan wordt de adoptie zo dicht mogelijk bij de woonplaats van de adoptant geplaatst. Een voorbeeld: Imker X uit Amsterdam heeft tien volken. Deze worden alle tien geadopteerd. In of op alle deze tien kasten zit een sticker met daarop een adoptienummer wat gekoppeld is aan de adoptant. Mochten er bij deze Imker X 10 7 raamsvolken worden geadopteerd, is het de bedoeling dat Imker X de bijbehorende honing levert aan de stichting. Hiervoor is de 40% zoals vermeld in de verdelingscirkel nodig. Voor deze honing word door de stichting een vastgesteld en vast bedrag betaald. De vrijwilligers van de stichting zorgen voor verzending van de honing. De 40 % van de binnenkomende gelden die wordt gebruikt voor aankoop van de honing is voor iedereen die rekenen kan verklaarbaar en verantwoordbaar na het lezen van de site.

Om kort te gaan; de stichting heeft geen bijenvolken in bezit, als er 1000 adopties binnenkomen, worden deze verdeeld onder 1000 volken aangemeld bij de stichting.

Misschien dat e.e.a. nu duidelijker wordt

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door Hans van der Post. » za 25 sep 2010, 22:54

Dit onderwep heeft niets met het houden van bijen te maken!
Wel met de bankrekening van dit figuur!
!Hans.

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door Jaap v.Popering » za 25 sep 2010, 23:00

Ik denk dat dit een geweldig idee is om de Bijensterfte te misbruiken voor andere doelstellingen .

Jaap v P

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door Jeroenvt » za 25 sep 2010, 23:11

Na, het bestuur van de club ziet er toch wel betrouwbaar uit? http://www.adopteereenbijenvolk.net/bestuur.html
Henk Zomerdijk doet ook eea in de NBV, die is wel ok dacht ik? Ik vind het alleen nog steeds vervelend dat de bijdragen zonder ondertekening hier geplaatst worden, ik weet dus niet wie hier iets beweert.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

AdopteereenBijenvolk
Berichten:4
Lid geworden op:vr 24 sep 2010, 23:28
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door AdopteereenBijenvolk » za 25 sep 2010, 23:15

Ik wacht meer grote spanning af of de heren Van Poppering en Van de Post dit ook kunnen onderbouwen.
Bovendien zegt dit ook veel over het vertrouwen wat de heren hebben in het bestuur en comite van aanbevelingen van deze stichting. Mijn inziens zijn dit allemaal heren met een behoorlijke staat van dienst, zowel binnen, als buiten de bijenhouderij.

http://www.adopteereenbijenvolk.net/bestuur.html
http://www.adopteereenbijenvolk.net/overons.html

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door Jeroenvt » za 25 sep 2010, 23:21

AdopteereenBijenvolk schreef:Ik wacht meer grote spanning af of de heren Van Poppering en Van de Post dit ook kunnen onderbouwen.
Bovendien zegt dit ook veel over het vertrouwen wat de heren hebben in het bestuur en comite van aanbevelingen van deze stichting. Mijn inziens zijn dit allemaal heren met een behoorlijke staat van dienst, zowel binnen, als buiten de bijenhouderij.

http://www.adopteereenbijenvolk.net/bestuur.html
http://www.adopteereenbijenvolk.net/overons.html
Jawel, maar wie ben jij!!!
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Bok
Berichten:368
Lid geworden op:ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door Bok » za 25 sep 2010, 23:25

AdopteereenBijenvolk schreef:Heer Bok, het is begrijpelijk dat u onze algemene voorwaarden vreemde statuten vind. Dit namelijk geen statuten maar algemene voorwaarden. Twee verschillende dingen. De statuten zijn vastgelegd bij een notaris en opvraagbaar via de site.

Blijkbaar is het de meeste niet duidelijk hoe het werkt. Bij deze een poging e.e.a duidelijk te maken.

De stichting bestaat uit een bestuur en een uitvoerende kant. Dit zijn een handvol vrijwilligers die zich druk maken de adopties te registreren, te verzenden etc.
Aangesloten bij de stichting zijn verschillende enthoushaiste imkers verspreid door heel Nederland die dit doel steunen.

Op het moment dat een adoptie binnenkomt wordt allereerst gekeken naar de woonplaats van de "adoptant" Aan de hand hiervan wordt de adoptie zo dicht mogelijk bij de woonplaats van de adoptant geplaatst. Een voorbeeld: Imker X uit Amsterdam heeft tien volken. Deze worden alle tien geadopteerd. In of op alle deze tien kasten zit een sticker met daarop een adoptienummer wat gekoppeld is aan de adoptant. Mochten er bij deze Imker X 10 7 raamsvolken worden geadopteerd, is het de bedoeling dat Imker X de bijbehorende honing levert aan de stichting. Hiervoor is de 40% zoals vermeld in de verdelingscirkel nodig. Voor deze honing word door de stichting een vastgesteld en vast bedrag betaald. De vrijwilligers van de stichting zorgen voor verzending van de honing. De 40 % van de binnenkomende gelden die wordt gebruikt voor aankoop van de honing is voor iedereen die rekenen kan verklaarbaar en verantwoordbaar na het lezen van de site.

Om kort te gaan; de stichting heeft geen bijenvolken in bezit, als er 1000 adopties binnenkomen, worden deze verdeeld onder 1000 volken aangemeld bij de stichting.

Misschien dat e.e.a. nu duidelijker wordt
Beste heer/dame LS

Helder, Sorry dat ik statuten en algemene voorwaarden door elkaar haal.

Dus als ik het goed begrijp.
U ontvangt geld waarvan u 40% gebruikt om honing te kopen. Deze honing koopt u bij een imker in de buurt van de geldschieter.

60% van het geld verdwijnt in de stichting.

Verder is het geheel ondoorzichtig. Wie zijn die bevriende imkers en zo kan ik nog wel wat vragen stellen.

Een gelikte site met een mooi plan. Misschien goed bedoeld maar dit blijkt vooralsnog niet.
groet,

Peter

BeeKa
Berichten:7
Lid geworden op:ma 06 sep 2010, 22:50
Contacteer:

Re: www..net

Bericht door BeeKa » za 25 sep 2010, 23:32

Precies,
Lijkt mij duidelijk meneer adopteereenbijenvolk dat er weinig animo van de imkers is. M.i. is dit ook een verkeerde manier om aandacht te vragen voor de problemen binnen de bijenwereld. Qua kosten en bedrijfsplan. Jammer, want ik moedig toch de aandacht voor de problemen binnen de bijenwereld erg aan, maar wellicht kunt u het op een andere manier proberen de reacties hier op 't forum.

wens u en de burgervader, baron en oud wethouder veel succes met dit nobelplan, maar laat dit forum een graadmeter zijn voor u allen.

fijne zondag.

BeeKa
:ugeek:

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door Jeroenvt » za 25 sep 2010, 23:42

Dat weet ik niet, ik vind het een sympathiek plan, je kunt ook een kip adopteren of hier in het dorp een fruitboom en het lijkt me best om de voors en tegens van een geadopteerde kast tegen elkaar af te wegen. En mits er gewerkt wordt met een goede rapportage lijken mij de doelen waarin hetgeld wordt gestoken ook prima. Maar waarom wordt dit niet gedragen door de bonden om er in ieder geval een stempel van betrouwbaarheid aan te geven?

Aan de discussie over voors en tegens komen we nu in ieder geval niet toe omdat TS niet wil zeggen wie die zelf is.

Overigens: http://www.imkerforum.nl/phpbb/viewtopi ... 33&start=0
Maar je kan het altijd nog een keer proberen...
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

BijDaan.nl
Berichten:33
Lid geworden op:za 04 sep 2010, 17:57
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door BijDaan.nl » zo 26 sep 2010, 00:17

Gezien de reacties heb ik zojuist de moeite genomen mijzelf in een bericht voor te stellen maar om de een of andere reden zie ik mijn bericht niet terug op het forum. Nog een poging:

De eerste post in deze serie is door iemand anders gedaan, de reacties in deze serie komen van mijn toetsenbord. Van het toetsenbord van Daan Ludwig.

Ik ben 20 jaar oud en vanaf mijn zevende via mijn buurman hobbymatig begonnen te klungelen met het houden van bijen. Vanaf mijn 12e tot mijn 18e heb ik pas leren bijenhouden. Dit heb ik geleerd werkzaam bij De Werkbij in Rhenen van Kees van Holland, later heb ik ook een jaar voor Freek Blom gewerkt. Toen er weer een overname van dit bedrijf mislukte en ik weer een andere baas zou krijgen heb ik besloten hiermee te stoppen. Mijn hobby had inmiddels serieuzer vorm aangenomen. Uiteindelijk werkzaam binnen een totaal andere branche en druk met een HBO marketingopleiding mistte ik het werk in en om de bijen zo erg dat ik 2 jaar geleden van 30 naar 140 volken ging. Inmiddels zijn dit er een ruime 300 en ben ik sinds afgelopen voorjaar voor mijzelf begonnen als imker, druk met de verhuur van bijen, verkoop van honing en imkerartikelen, enzovoort. Dit lukt mij aardig en ik heb hier ook geen seconde spijt van.

Dit zover mijzelf, om de mensen die nu argwaan gaan krijgen tegemoet te komen;

Wat mijn rol in de stichting betreft; de afgelopen winter kwamen we in de imkersvereniging te praten over de problemen binnen de bijenhouderij, verdwijnziekte, terugloop van imker enzovoort. Wat hier aan te doen. Een kreet van mijn hand was Adopteer een Bijenvolk. Eenmaal verder denkend leek dit een leuk idee wat verder uitgewerkt kon worden. Dit heb ik, samen met 1 ander gedaan en het resultaat hiervan is sindskort te zien op http://www.adopteereenbijenvolk.net Omdat ik in dezelfde periode voor mij zelf met mijn bedrijf "BijDaan" begon leek het mij niet verstandig meer de grootste rol binnen deze stichting te blijven vervullen. Dit om de suggestie - die door enkelingen al niet te bescheiden en vol overtuiging genoemd is - te voorkomen. Dit heb ik gedaan in de vorm van een in mijn ogen uiterst bekwaam en betrouwbaar bestuur, een lijst met aangesloten imkers waaronder inmiddels ik zelf en een raad van toezicht . Toen dit in mij ogen goed was geregeld ben ik dan ook uit de stichting gestapt. Echter ben ik nog wel vrijwillig nu en dan druk voor de stichting. Ik ben ook een "aangesloten imker" en ben in bescheiden mate ook wel betrokken bij de ontwikkelingen van dit project. Echter zit ik niet in het bestuur en heb ik hierin ook geen zeggenschap. Om Hans van de Post gerust te stellen, ook beschik ik niet over het financieel vermogen van de stichting. Wel zijn de reacties in deze serie van mijn hand, dit omdat ik mij wel inzet voor het werk van deze stichting en omdat ik op alle vragen, opmerkingen beschuldigingen en dergelijke prima kan reageren omdat ik er vanaf het eerste uur bij ben.

Imkerij BijDaan en stichting Adopteer een Bijenvolk zijn twee totaal verschillende dingen, volkomen los van elkaar, de overeenkomst hiertussen is wel, dat ik met allebei ben begonnen.

Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is geworden wie ik ben, blijkbaar is dit belangrijk. Mijn Sofinummer en kopie paspoort zijn op aanvraag beschrikbaar. :dance: Wat betreft de beschuldiging van Hans van de Post, die het heeft over "dit figuur" betreft, als dit een beschuldiging aan mijn adres is hoor ik dat buitengewoon graag snel en ook buiten dit forum om.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten