wereldwijde actie tegen bij-vernietigende insecticiden

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
wereldwijde actie tegen bij-vernietigende insecticiden

Bericht door Oude Essink » wo 12 jan 2011, 09:42

Een wereldwijde actie voor een verbod in de Eur.Unie en de Verenigde Stten van insecticiden, die onze bijen schaden. Doe mee en teken de petitie via onderstaande link. Het wijst zich vanzelf; rechts naam e-mailadres en land invullen;Nederland staat onder Niederlände.
"Weltweit sterben Bienenvölker aus und unsere gesamte Nahrungskette ist in Gefahr. Wissenschaftler machen bestimmte toxische Pestizide dafür verantwortlich und vier europäische Regierungen haben diese bereits verboten. Wenn wir die USA und die EU zum gemeinsamen Verbot bewegen, könnten viele Regierungen weltweit dem Beispiel folgen und die Bienen vor dem Aussterben retten. Unterzeichnen Sie die Petition und leiten diesen Aufruf weiter:

https://secure.avaaz.org/de/save_the_bees/?vl
[img]http://www.bijenhouden.nl/beeld/o/oudeessinkhennie/oes_signatuur_2.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten:1675
Lid geworden op:do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1977
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: wereldwijde actie tegen bij-vernietigende insecticiden

Bericht door Kroese » wo 12 jan 2011, 12:53

Naam en email? Misschien een goed initiatief, maar al aan mogelijk misbruik / SPAM gedacht? :be5:

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: werldwijde actie tegen bij-vernietigende insecticiden

Bericht door maartenkleijne » wo 12 jan 2011, 17:18

"Misschien een goed initiatief, maar al aan mogelijk misbruik / SPAM gedacht?"
heb het aandachtig bestudeerd, ook hun privacy garanties. En ik heb het gelijk ondertekend, goed initiatief zonder bijbedoelingen. Al bijna 1.000.000 supporters!
gr,
m

marianvoor
Berichten:63
Lid geworden op:za 13 jul 2002, 12:00
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: werldwijde actie tegen bij-vernietigende insecticiden

Bericht door marianvoor » wo 12 jan 2011, 19:34

Ik teken al lang petities van avaaz.org.
Nooit problemen gehad.
Marian.
marian voorneman

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: werldwijde actie tegen bij-vernietigende insecticiden

Bericht door Jeroenvt » do 13 jan 2011, 09:10

Ik ga tekenen, en spam, ach ja, wie nu nog geen goed spamfilter heeft, meer dan 95% van alle mail is tegenwoordig spam...
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten:1675
Lid geworden op:do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1977
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: werldwijde actie tegen bij-vernietigende insecticiden

Bericht door Kroese » do 13 jan 2011, 12:38

zelf gebruik ik genoeg spam filters, Mailwasher, XP filter, en ook nog Zonealarm.
Maar ik heb genoeg van die troep gehad, en nog steeds wel wat. Maar toch zet ik niet gauw naam en ook email ergens meer neer.

Maar het gaat hier hoofdzakelijk over een goed initiatief, waar ik natuurlijk een voorstander van ben.

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: werldwijde actie tegen bij-vernietigende insecticiden

Bericht door Jaap v.Popering » do 13 jan 2011, 14:24

Zit ik onder het genot van een glaasje bier even in gedachten of ik zal tekenen of niet .

WAT bier , gemaakt van gerst wat aan de waarschijnlijkheid grenzende zekerheid gespoten is :naughty: , nee dan maar een Jenever , WAT graanjenever gemaakt van granen :naughty: , nee . onder geen beding . Dan maar Cognac , WAT gemaakt van druiven die bespoten zijn Nee :naughty: Ik heb deze morgen al brood gegeten van graan , en maismeel , Wat MAISMEEL :naughty: dan deze middag maar aardappelen , Wat bespoten en dan consumeren :naughty: . Ik had daar wat boontjes bij en heb naar restanten van de zwarte bonenluis gezocht en niet gevonden dus , gespoten :naughty: Appelmoes gespoten :naughty: Een Biologische Tomaat , zat nog een vieze streep op van luizenpoep wat niet goed schoongemaakt was :roll: Mijn vlees zat misschien wel onder de Dioxine , Ik heb toch alles lekker opgedronken en gegeten .

Wat zal ik nu deze avond eten ?? wie heeft een suggestie ?????

Ik bedoel te zeggen dat de hoofdschuldige de consument is , wanneer wij met zijn allen besluiten om dit niet meer te consumeren is het gewoon klaar . Dan weten ook de agrariërs waar zij aan toe zijn .

Al mag ik betwijfelen , (als er een algeheel verbod zou komen ) of er dan nog één Agrariër zal zijn die het risico neemt om zijn akker in te zaaien of te poten , want om te eten en verder te gaan met wat : de slak , de rups , de luis , spint , trips , wants , aaltjes , schimmels enz overlaten :roll:

Jaap v P

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: werldwijde actie tegen bij-vernietigende insecticiden

Bericht door Jeroenvt » do 13 jan 2011, 14:46

Jaap, bij ons in de polder ken ik inmiddels meerdere boeren die biologisch telen en daar van leven, dus daar ben ik helemaal niet cynisch over. Verder heb je gelijk dat het voor een deel in handen van de consument ligt, het lukt mij heel aardig om biologisch voedsel te vergaren, wat jij daar allemaal opnoemt is bij mij zo'n beetje allemaal verkrijgbaar in een onbespoten versie en we leven in hetzelfde land... Alleen die congac, die heb ik nog niet gevonden, maar ik sleep altijd een voorraad calvados mee van vakantie en appelcider en rosé met AB-logo en ik kocht onlangs zelfs goed drinkbare Bordeaux mat AB-logo, NB bij de Lidl (waar ik meestal niet kom). Bier heb ik pas gebrouwen van oa biologisch geteelde spelt wat een heerlijk witbier opleverde. Trouwens probeer eens Gulpener pils, zit een veel betere smaak aan dan het standaard-pils wat her en der geschonken wordt. En zolang er hier geen fabriek in de fik vliegt levert ons tuintje de meeste van onze onbespoten groente en anders kan ik naar de eco-winkel om de hoek waar ook altijd zat is te vinden (bijv. mijn eigen honing, maar die hoef ik natuurlijk niet te kopen :D ).
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: werldwijde actie tegen bij-vernietigende insecticiden

Bericht door Jaap v.Popering » do 13 jan 2011, 15:12

Nee . jeroen , Ik ga voor ; Poperings Hommelbier :dance:

Jaap v P

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: werldwijde actie tegen bij-vernietigende insecticiden

Bericht door Jeroenvt » do 13 jan 2011, 15:16

Daar heb ik goede verhalen over gehoord, hommel slaat op de hop, niet op het insect, maar dat wist je vast al. Ik heb dit jaar trouwens wel voor het eerst honingtripels gebrouwen, ook erg lekker.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten