Vandalisme

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Jaap van Assenbergh
Berichten:458
Lid geworden op:di 15 mar 2005, 10:09
Imker sinds:1989
Aantal volken:10
Locatie:Tricht
Contacteer:
Re: Vandalisme

Bericht door Jaap van Assenbergh » di 31 mei 2011, 16:05

Misschien een idee om lokkasten op te stellen
Ik heb nog wel een oude kast. Die kun je volstorten met beton. :whistle:
Mes snijdt aan twee kanten. Ze schoppen hem niet om en ze lopen een week mank. :icon-mrgreen:

Jaap

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Vandalisme

Bericht door Oude Essink » di 31 mei 2011, 17:27

Zet er daarenboven het volgende bordje bij om ze te misleiden: Afbeelding

Gebruikersavatar
semar
Berichten:2350
Lid geworden op:do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds:1975
Aantal volken:9
Bijenras(sen):buckfast
Locatie:amsterdam
Contacteer:

Re: Vandalisme

Bericht door semar » wo 01 jun 2011, 11:02

Berend schreef:Heb je deze regel ook gelezen? Dan is er namelijk niets mis met mijn redenering... Van die lokkast was ook een beetje een grapje :lol:
Berend schreef:Eerder in een topic over vandalisme op het forum kwam naar voren dat een aantal imkers zijn begonnen met kasten om te duwen en daarna interesse in de bijen kregen en zo imker werden.
In dat vorige topic schreef ik hetzelfde wat jij schrijft: poten af van andermans spullen, maar dat werd dus wat gerelativeerd door anderen in dat topic...

De vergelijking baldadige jeugd/imkers en terroristen/bejaarden zie ik niet zo...
die regel heb ik gelezen, dat zegen ze ook van potenramers (die zie je later terug in de homokroeg,), ja mischien, zo wat?
ligt het slachtoffer dan niet meer in het ziekenhuis? :naughty:
even voor ale duidelijkheid dit is baldadige jeugd! imkers zie ik dat niet doen of gooi jij ook een ander zijn kasten om?

het voorbeeld terroristen is extreem, maar maakt direkt duidelijk wat ik bedoel. het feit dat je later mischien iets goeds gaat doen is nog geen reden om goed te praten van wat er nu aan ´misdaad´ wordt gepleegd.

ander voorbeeld, een autodief wordt miscjhien later een autohandelaar. Maakt dat de het nu stelen van auto´s minder erg?
Ik wordt een beetje moe van dat slappe (ach het zijn maar kinderen) gelul. als kinderen iets uithalen moet daar een sancie op staan anders leren ze het nooit.zoiets heet opvoeden van kinderen.
Zelfs als ze later imker worden, dat doet toch niets af aan het feit dat ze nu een ander schade berokenen???

dat anderen op het forum dit uit misplaatste moerderkloek gevoelen goedpraten heb ik geen boodschap aan.
Argumenten en geen vage hoop op dat ze later mischien imkers worden, :hand:

fuck off. je blijft met je poten van een ander zijn spullen af. zoniet dan ben je een dief/vandaal en zal ik je een dief/vandaal noemen.

vriendelijke groet
Semar(Dominique)

Ivo
Berichten:167
Lid geworden op:wo 05 okt 2005, 21:29
Imker sinds:2006
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard + carnica
Locatie:Zeewolde
Contacteer:

Re: Vandalisme

Bericht door Ivo » wo 01 jun 2011, 21:21

Update:
Aangifte gedaan... wordt overgedragen aan de recherche. Daar verwacht ik eerlijk gezegd niet veel van. Schade: 2 bk, hk, dak, bodem. Ceder hout, tel maar op. Kast is uit zijn verband, gedeukt en deels gebroken. Ben zuinig op mijn spullen. Waar is de smiley met een traantje...

Vanavond een vlugge blik in het volk, nou ja eigenlijk alleen even in de hk gekeken. Die was slingerklaar afgelopen weekend en nu... leeggehaald. alle verzegelde ramen waren opengemaakt en ik ga er vanuit dat de honing versleept is en in de bk zit. jammer.

Daar is ruimte genoeg want de jonge moer, als ze nog leeft, zou rond 4 juni aan de leg moeten raken. Ik ga dus de bk nog maar even niet door. ik wacht nog wel een weekje. Verklaard misschien ook wel waarom deze kast vrij makkelijk omgevallen is, topzwaar. Er zaten echt 10 dikke spekramen met honing in.

De buurman van onze tuin nog even bedankt, die heeft ons gebeld en de jongens al even aangesproken - helaas niet even vastgehouden voor ons. Wist ook niet wie ze waren. Hebben wel de rest vd middag binnen gezeten, op het terras was niet te zijn. En dat is toch zo'n 75 meter verderop. Ga ze wat honing brengen.
Ivo

TubaLeoVoet
Berichten:125
Lid geworden op:za 17 jul 2010, 16:37
Locatie:Herselt
Contacteer:

Re: Vandalisme

Bericht door TubaLeoVoet » za 04 jun 2011, 12:36

Ik sjor mijn kasten altijd vast met een spanriem, tegen onverwacht opsteken van rukwinden.
Natuurlijk zijn die snel losgemaakt, maar toch. Om ze los te maken moet je wel enkele tijd dicht bij de kasten vertoeven, en meestal zijn die "stoere" vandalen in werkelijkheid bange angsthazen. Volgens mij helpt het.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Vandalisme

Bericht door Oude Essink » za 04 jun 2011, 15:24

Op de homepage http://www.imkerforum.nl is te zien hoe in de griekse mythologie dit probleem bijzonder effectief werd aangepakt; de mythe zet ons een ideaal voor.
:D
hennie oes

Gebruikersavatar
Berend
Berichten:408
Lid geworden op:di 21 apr 2009, 14:10
Contacteer:

Re: Vandalisme

Bericht door Berend » za 04 jun 2011, 19:29

Prima manier, vandalen kunnen toch niet in vogels veranderen dus ze kunnen er niet vandoor gaan! :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten