foto's uploaden

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

foto's uploaden

Bericht door maartenkleijne »

Op het vroegere forum konden foto's geplaatst worden via de fofohelpdesk, of middels een link naar een eigen site.

Nu kan een ieder zelf foto's in een bijdrage plaatsen. ('O ja, hoe moet dat ook al weer?')

Het verzoek aan deelnemers is om altijd afbeeldingen via het forum te uploaden, zodat ze in de forum D-base komen, om zo te voorkomen dat de afbeeldingen later dode links kunnen worden wanneer deze naar een andere site verplaatst worden of verwijderd worden. De meesten doen dat inmiddels ook. De afbeeldingen waarmee dit niet gebeurd worden door de rubrieksbeheerders binnen gehaald. In het bericht wordt dan het adres van deze afbeelding gewijzigd.
De copyrights van de afbeelding blijven uiteraard onverminderd eigendom van de maker.

Oude foto's die nog niet de de Forum D-base staan worden zoetje bij zoetje alsnog door rubriekbeheerders op deze manier opgehaald.
gr,
m
Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: foto's uploaden

Bericht door Albert Stoter »

maartenkleijne schreef:Nu kan een ieder zelf foto's in een bijdrage plaatsen. ('O ja, hoe moet dat ook al weer?')
O ja, zo: http://www.imkerforum.nl/phpbb/viewtopi ... 59&t=23980 !!
Gebruikersavatar
Cor Van Pelt
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 15:29
Imker sinds: 1970
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast en bastaard
Locatie: Lethbridge,Alberta,Canada
Contacteer:

Re: foto's uploaden

Bericht door Cor Van Pelt »

Hoi,

Ik ben nu zover dat ik foto's op de galerij kan plaatsen. Maar hoe plaats ik die op het forum?
Ik wilde laten zien hoeveel sneeuw wij vorige week hier kregen.
Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: foto's uploaden

Bericht door Albert Stoter »

Hoi Cor,
Ook dat staat (onderaan) in het hierboven reeds gegeven linkje http://www.imkerforum.nl/phpbb/viewtopi ... 59&t=23980 .
Groet, Albert
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: foto's uploaden

Bericht door Bart de Coo »

Er gebeurt helemaal niets bij mij. Wat ik ook probeer. Extreem frustrerend is dat. Jaren geleden had ik ook al zo'n gedonder, zoals zo velen, met het plaatsen van foto's op het forum. Na avonden lang kleuten wist ik eindelijk, eindelijk hoe ik een foto van mijn Hyves-pagina kon halen. Nu wordt mij vriendelijk verzocht of ik ze naar het forum wil uploaden, maar ik krijg het gewoon niet voor mekaar. Ik doe gewoon wat hierboven staat en er gebeurt niets.

Gevolg is dan ook dat ik geen gerichte vraag weet te bedenken. Ik kleut morgenavond wel weer verder.

Bart
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 408
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 14:10
Contacteer:

Re: foto's uploaden

Bericht door Berend »

Even een test
duck-better-than-you.jpg
duck-better-than-you.jpg (97.67 KiB) 4300 keer bekeken
Dit heb ik via de knop "Bijlage toevoegen" gedaan in het groene kader onder het reactiescherm.
De foto komt dan ook terecht op imkerforum.nl: http://www.imkerforum.nl/phpbb/download/file.php?id=54
Gaat dit niet veel makkelijker?
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: foto's uploaden

Bericht door Bart de Coo »

Ik zal het eens proberen. Maar waar heb je die foto vandaan gehaald? Van je eigen computer of van een site?

Bart
Gebruikersavatar
Berend
Berichten: 408
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 14:10
Contacteer:

Re: foto's uploaden

Bericht door Berend »

Plaatje had ik op m'n pc staan.
Het is beter om geen link te maken naar een afbeelding op een internetadres elders.
Als de afbeelding in de toekomst op dat adres verdwijnt, is ie hier ook niet meer te zien.
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: foto's uploaden

Bericht door Wim Joosten »

Bart de Coo schreef:Er gebeurt helemaal niets bij mij. Wat ik ook probeer. Extreem frustrerend is dat. Jaren geleden had ik ook al zo'n gedonder, zoals zo velen, met het plaatsen van foto's op het forum. Na avonden lang kleuten wist ik eindelijk, eindelijk hoe ik een foto van mijn Hyves-pagina kon halen. Nu wordt mij vriendelijk verzocht of ik ze naar het forum wil uploaden, maar ik krijg het gewoon niet voor mekaar. Ik doe gewoon wat hierboven staat en er gebeurt niets.

Gevolg is dan ook dat ik geen gerichte vraag weet te bedenken. Ik kleut morgenavond wel weer verder.

Bart
Bart,
een veel voorkomende fout is, dat deelnemers zich dan niet eerst inloggen op de homepage. Let op: ook al sta je op het forum ingelogd, dan nog apart inloggen op de homepage. Wil je daar nog even naar kijken?
Met vriendelijke groet,
Wim
Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: foto's uploaden

Bericht door Franschman »

Beste Wim,
Ik wil graag, ook op verzoek van deelnemers op dit forum, foto's plaatsen maar het lukt mij niet.
Kan ik die foto's naar je eigen mailadres sturen zodat ze alsnog geplaatst kunnen worden? Bij voorbaat dank.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten