Bijen folder

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8258
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Bijen folder

Bericht door Hans van der Post. »

gerard.b.w.vos schreef: [............................]Citaat van een medewerker van Staatsbosbeheer geeft ook al weer een ander genuanceerde beeld :o :o
Het landelijk beleid van Staatsbosbeheer is dan ook niet dat honingbijen geweerd moeten worden, lokaal kunnen er mogelijk wel redenen zijn. Er is door Staatsbosbeheer een artikele dat het beleid uitlegt aan het imkertijdschrift aangeboden. De redactie heeft naar ik hoor er voor gekozen dit niet op te nemen, omdat het bestuur het niet eens is met dit beleid. Ik vind dit jammer, niet zo zeer dat het bestuur er anders overdenkt, maar de leden hadden dan in iedergeval kunnen lezen wat en waarom het beleid is.
Vind dit citaat een beetje vuurje stoken en kijken of het een bosbrand wordt. :be2:

Gerard nodig hem uit om wat hij te vertellen heeft dit hier op het forum te zetten.
En graag in pdf vorm! 8)
!Hans.
Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Bijen folder

Bericht door semar »

gerard.b.w.vos schreef:Overbegrazing wordt niet veroorzaakt door een te veel aan honingbijen, maar door de €€-tekens in de ogen van imkers![/color][/i] [/i]
wat bedel je daar nu mee!!

en niet generalizeren he?

vriendelijke groet

Semar (Dominique)
Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Bijen folder

Bericht door Jaap v.Popering »

Ik denk dat het de trend wordt van Staatsbosbeheer .

Ik heb ook zo'n soort ervaring opgedaan toen ik wat jaren terug benaderd ben door dezelfde instelling om mijn Bijenvolken die bij de Limonium vulgare ( lamsoor ) geplaatst waren binnen acht dagen te verwijderen . De reden hiervoor zou zijn dat ik geen toestemming had om de schorren door mijn Bijen te laten bevliegen . Na wat heen en weer gepraat heb ik aangegeven dat ;
De grond waarop de volken geplaatst waren zij geen enkele zeggenschap over hadden .
Dat bij mijn weten geen toestemming voor het bevliegen vereist was .
Ik al vijfentwintig jaar mijn volken daar geplaatst had .
En tenslotte dat ik hier geen gevolg aan zou geven ,en een rechtszaak hier over met vertrouwen tegemoet zou zien .

Ik nooit meer iets gehoord :dance:

Jaao v P
Kees De Werkbij
Berichten: 5
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 11:03
Contacteer:

Re: Bijen folder

Bericht door Kees De Werkbij »

'k Heb contact gehad en er wordt gezegd dat dit soort dingen tot stand komen in overleg met de belangenorganisaties in de Bijenteelt. Ze willen hier absoluut niet met individuele imkers over praten.
Misschien dat andere forumleden weten welke personen uit de belangenorganisaties toegang hebben tot de beleidsmakers bij SBB?

Mooi voorjaar gewenst. Want uiteindelijk zijn de bijen nog te toekomst! We BEE the future

Kees Verrips
Imkerij De Werkbij
Emst - Rhenen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten