Start hobby?

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
FrAgFo0d
Berichten:36
Lid geworden op:za 01 sep 2012, 21:58
Locatie:Lelystad
Contacteer:
Re: Start hobby?

Bericht door FrAgFo0d » zo 07 okt 2012, 14:07

Ben jij er al uit of je de kast zelf gaat maken of dat je het koopt? Ik zag in Drenthe nog redelijk goedkope spaarkasten.
Iets van 85 euro. Heeft maar 1 broedkamer en geen moerrooster.

FerryB
Berichten:716
Lid geworden op:wo 30 mei 2012, 22:30
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Buckfast koninginnenteelt
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Start hobby?

Bericht door FerryB » zo 07 okt 2012, 15:51

FrAgFo0d schreef:Zojuist online het boekje "Bijenhouden hoe doe je dat?" gekocht.
Nu snel contact opnemen met de vereniging voor inschrijving ;-)
Je kunt via de site van de NBV lid worden en dan moet je daar aangeven welke afdeling je deelnemen voor Lelystad is dat Oostelijk Flevoland.
Je wordt lid van de landelijke vereniging en dan automatisch van de afdeling van je keuze.
Die dan weer bericht krijgt dat er een nieuw lid is.

Hier kun je jezelf aanmelden ff naar beneden scrollen.

http://www.bijenhouders.nl/leden.php
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior

FrAgFo0d
Berichten:36
Lid geworden op:za 01 sep 2012, 21:58
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Start hobby?

Bericht door FrAgFo0d » zo 07 okt 2012, 17:33

FerryB schreef:
FrAgFo0d schreef:Zojuist online het boekje "Bijenhouden hoe doe je dat?" gekocht.
Nu snel contact opnemen met de vereniging voor inschrijving ;-)
Je kunt via de site van de NBV lid worden en dan moet je daar aangeven welke afdeling je deelnemen voor Lelystad is dat Oostelijk Flevoland.
Je wordt lid van de landelijke vereniging en dan automatisch van de afdeling van je keuze.
Die dan weer bericht krijgt dat er een nieuw lid is.

Hier kun je jezelf aanmelden ff naar beneden scrollen.

http://www.bijenhouders.nl/leden.php
Thanks ik las ook dat het andersom kon, geen idee meer waar.
Maar het scheelt ik had er nog vragen over :))

edwins
Berichten:92
Lid geworden op:ma 09 jul 2012, 14:31
Imker sinds:2013
Aantal volken:4
Bijenras(sen):Buckfast (en nu nog bastaard)
Locatie:Vleuten
Contacteer:

Re: Start hobby?

Bericht door edwins » zo 07 okt 2012, 17:41

FrAgFo0d schreef:Ben jij er al uit of je de kast zelf gaat maken of dat je het koopt? Ik zag in Drenthe nog redelijk goedkope spaarkasten.
Iets van 85 euro. Heeft maar 1 broedkamer en geen moerrooster.
Ik ga ze zelf maken. Ik heb berekend in een eerdere post (http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtop ... 30#p151091) dat het qua kosten wel scheelt. Dan reken ik tijd natuurlijk even niet mee ;-)

Verder wil ik graag 1 maat ramen gaan gebruiken. De meeste 'kant-en-klare' kasten hebben zowel broed- als honingbakken. Ik ga alleen met broedkamers aan de gang. Het kunnen uitwisselen van ramen tussen broednest en honingopslag geeft me volgens mij een enorme flexibiliteit. Als enige 'nadeel' hiervan is een hele zware honingoogst :be9: , maar ik ben toch van plan om per raam te gaan bekijken of er geslingerd kan worden. Niet geheel verzegelde ramen kunnen dan naast het broednest geplaatst worden als wintervoer.

Ook geeft het me wat te doen de komende maanden. Als ik ze ga kopen ben ik volgende week klaar voor het seizoen, zelf maken geeft me nog de nodige avonden/weekenden 'voorpret'.

edwins
Berichten:92
Lid geworden op:ma 09 jul 2012, 14:31
Imker sinds:2013
Aantal volken:4
Bijenras(sen):Buckfast (en nu nog bastaard)
Locatie:Vleuten
Contacteer:

Re: Start hobby?

Bericht door edwins » zo 07 okt 2012, 17:45

FerryB schreef:Je kunt via de site van de NBV lid worden en dan moet je daar aangeven welke afdeling je deelnemen voor Lelystad is dat Oostelijk Flevoland.
Je wordt lid van de landelijke vereniging en dan automatisch van de afdeling van je keuze.
Die dan weer bericht krijgt dat er een nieuw lid is.

Hier kun je jezelf aanmelden ff naar beneden scrollen.

http://www.bijenhouders.nl/leden.php
Ferry, je hebt helemaal gelijk. Maar ik wil er even bij vermelden dat je indien je een basiscursus doet, je het eerste jaar lidmaatschap gratis krijgt. Scheelt je toch weer 60 eurootjes.

PS Iedereen die niet van plan is de basiscursus te doen mag deze post vergeten.

FrAgFo0d
Berichten:36
Lid geworden op:za 01 sep 2012, 21:58
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Start hobby?

Bericht door FrAgFo0d » zo 07 okt 2012, 18:54

edwins schreef: Ferry, je hebt helemaal gelijk. Maar ik wil er even bij vermelden dat je indien je een basiscursus doet, je het eerste jaar lidmaatschap gratis krijgt. Scheelt je toch weer 60 eurootjes.

PS Iedereen die niet van plan is de basiscursus te doen mag deze post vergeten.
Ferry heeft wat voorkennis :)
Ik wil de cursus wel doen maar in onze regio is nog niet bekend of er een cursus komt dit jaar.
In almere is wellicht wel een cursus, maar ik wel niet naar almere toe moeten. Daarbij dan zou ik lid moeten worden van 2 afdelingen :o

Dus gaan we het anders doen :)

edwins
Berichten:92
Lid geworden op:ma 09 jul 2012, 14:31
Imker sinds:2013
Aantal volken:4
Bijenras(sen):Buckfast (en nu nog bastaard)
Locatie:Vleuten
Contacteer:

Re: Start hobby?

Bericht door edwins » zo 07 okt 2012, 19:58

FrAgFo0d schreef: Ferry heeft wat voorkennis :)
Ik wil de cursus wel doen maar in onze regio is nog niet bekend of er een cursus komt dit jaar.
In almere is wellicht wel een cursus, maar ik wel niet naar almere toe moeten. Daarbij dan zou ik lid moeten worden van 2 afdelingen :o

Dus gaan we het anders doen :)
Hmm, allebei uit Lelystad... Ik denk dat FrAgFo0d zijn mentor gevonden. Heel veel plezier met de bijen!

FerryB
Berichten:716
Lid geworden op:wo 30 mei 2012, 22:30
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Buckfast koninginnenteelt
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Start hobby?

Bericht door FerryB » zo 07 okt 2012, 20:08

edwins schreef:
FrAgFo0d schreef: Ferry heeft wat voorkennis :)
Ik wil de cursus wel doen maar in onze regio is nog niet bekend of er een cursus komt dit jaar.
In almere is wellicht wel een cursus, maar ik wel niet naar almere toe moeten. Daarbij dan zou ik lid moeten worden van 2 afdelingen :o

Dus gaan we het anders doen :)
Hmm, allebei uit Lelystad... Ik denk dat FrAgFo0d zijn mentor gevonden. Heel veel plezier met de bijen!
:shhh: :shhh: :wink:
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior

FrAgFo0d
Berichten:36
Lid geworden op:za 01 sep 2012, 21:58
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Start hobby?

Bericht door FrAgFo0d » zo 07 okt 2012, 21:04

edwins schreef:
FrAgFo0d schreef: Ferry heeft wat voorkennis :)
Ik wil de cursus wel doen maar in onze regio is nog niet bekend of er een cursus komt dit jaar.
In almere is wellicht wel een cursus, maar ik wel niet naar almere toe moeten. Daarbij dan zou ik lid moeten worden van 2 afdelingen :o

Dus gaan we het anders doen :)
Hmm, allebei uit Lelystad... Ik denk dat FrAgFo0d zijn mentor gevonden. Heel veel plezier met de bijen!
Lol hij is zeker heel behulpzaam!

FrAgFo0d
Berichten:36
Lid geworden op:za 01 sep 2012, 21:58
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Start hobby?

Bericht door FrAgFo0d » ma 08 okt 2012, 20:03

Zo het is officieel deze webdeveloper is ingeschreven bij NBV afdeling Oostelijk Flevoland :be8: :dance:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten