Honingtest Consumentenbond 2014

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Freek
Berichten: 775
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 10:02
Imker sinds: 1984
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Honingtest Consumentenbond 2014

Bericht door Freek »

Hans,

Honing staat bij mij zeer zeker niet in de zon. Het warmt daar op tot boven de dertig graden in de emmer en ook al is de vochtigheid in de honing juist dan nog kunnen zich bacterien ontwikkelen bij die temperatuur.
Liefst zou ik het in de kruipruimte zetten omdat dit de koelste plek is in huis, maar de kruipruimte is helaas geen schone kelder en te slecht toegankelijk, dus staat het in met strak sluitende deksels afgesloten honingemmers in de keuken, de daaropvolgend koelste plek in huis!

Freek
JohanMaas
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 12 sep 2014, 11:52
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): niks
Contacteer:

Re: Honingtest Consumentenbond 2014

Bericht door JohanMaas »

Hans van der Post. schreef:Johan Maas je had ook de link van de site Traai hier kunnen plaatsen!
Knippen en plakken kan ook inhouden; weglaten.
Als ik mij de docu voor ogen hou dat de roestende vaten bij de Traai in de zon stonden kan ik mij niet van de indruk onttrekken dat wij imkers het beter doen.
Verder geloof ik hun verweer niet zoals jij dit op dit forum hebt gezet.

Met wat voor een pet plaats je dit verweer?
ter info. Ik heb geen aandelen en ook geen belangen, mocht je dit suggereren
Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Honingtest Consumentenbond 2014

Bericht door alfa vulgaris »

Als je nu een pot honing koopt waar op staat dat het gemengde honing betreft en waarvan tevens de oorsprong wordt gedeclareerd...

Wat mekker je dan als daar één procent te weinig pollen in wordt gevonden.

Ik kan me voorstellen dat de gedachtengang van de doorsnee consument niet zo ver gaat.
bee-tree
Berichten: 3493
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Honingtest Consumentenbond 2014

Bericht door bee-tree »

alfa vulgaris schreef:
Ik kan me voorstellen dat de gedachtengang van de doorsnee consument niet zo ver gaat.
Hallo Alfa,op het onderhavige topic heb ik pas vanavond moeite gedaan om het in grote lijnen te vatten.
Als de avonden niet nu al zo lang waren, zou ik er niet op in gaan. Momenteel zit ik te wachten op
de Sint Martinuszangertjes en luister met één oor naar de radio waarop verteld wordt waarom militair Martinus
in het Romeinse leger omstreeks 399 'Christen werd en in het hele Romeinse Rijk beroemd werd.
Hij trok zich het lot van de armen aan. Hun aantal is thans veel groter. Honger moeten lijden vergroot de kans
op virusziekten zoals Ebola. Dus..... en laten we ons niet zo druk maken over waarmee de Consumentenbond
z'n voortbestaan mogelijk maakt. Helaas hechten veel mensen groot vertrouwen in de cijfers en boodschap van allerlei
instellingen. Ik heb afgelopen zondag om 11 uur daar een voorbeeld van gekregen. 'n Vriendin kwam op bezoek.
Nog vóór we ons in huis nestelden, verzuchtte ze, toen ze mijn informatie- en honingkast
bij de oprit zag staan: "Wat is dat toch wat met honing". Ik dacht dat ze het programma "Keuringsdienst van waarde(?)"
bedoelde. Ik ben er niet op in hoeven te gaan, want onmiddelijk informeerde ze hoe het met de Bosuil ging en of ik
de rozenkransen klaar had liggen die ze tijdens de audiëntie bij Franciscus in Rome laat zegenen.
Pas nu realiseer ik me dat ze misschien het programma van de Consumentenbond bedoelde.
Ze heeft gevraagd van welke bloemen mijn zomerhoning is, die ik simpel Zomerhoning noem. Die kreeg haar vewrtrouwen.
Ik wil maar zeggen met de vorige alinea: je moet de consument niet onderschatten. Hij pikt meer op dan we denken.
Het heeft vastwel invloed op z'n koopgedrag al is het helaas vaak maar van korte duur. Gelukkig voegen wij aan onze honing
geen E-stoffen toe. Dat maakt onze honing bijna biologisch. Zjef
P.S. Ik wil haar nog zeggen dat ze tijdens de persoonlijke visite met haar groep aan Franciscus
hem moet vragen of hij óók bijen houdt achter de sint Pieter, net als sommigen van zijn voorgangers.
Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Honingtest Consumentenbond 2014

Bericht door Jaap v.Popering »

Jaap v.Popering schreef:[

Op onze kleigronden komt deze bloem niet voor en Ik denk dat een stuifmeel onderzoek niet zo simpel is . Waarschijnlijk hebben zij de stuifmeel-korrel niet goed kunnen analiseren .

Jaap v P
Ik heb nog even wat nader onderzoek gedaan en de oorzaak van de vergissing is onderstaande bloem .
aubrieta.jpg
De stuifmeelkorrel van Aubrieta is vrijwel identiek aan die van de Pinksterbloem dit veld lag op enkele tientallen meters van mijn stal .

Het volgende verdienen zij zeker een pluim op de hoed .
Zij hadden ( ik dacht ) 55 % stuifmeel in een monster ontdekt van Reseda ( wouw ) en zij hadden daar geen enkele verklaring voor hoe dit mogelijk was .

Ik citeer even ; http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... fA&cad=rja
De wouw (Reseda luteola) is een plant uit de resedafamilie (Resedaceae). De plant groeit sinds de ijstijd in Europa in het Middellandse Zeegebied. Wouw is een geliefde verfplant en werd al in de prehistorie over Europa verspreid en gekweekt. Een bekend gebied waar de plant werd verbouwd was de streek rond de Oost-Vlaamse stad Aalst.
wouw.jpg
Een pluimpje om aan de hand van wat stuifmeel deze te herkennen . In Nederland waren twee perceeltjes uitgezaaid een 500 meter ten westen van mijn bijenstal en een op een kilometer ten oosten van mijn stal .

Al bij al vakwerk .

Jaap v P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 64 gasten