voor alle duidelijkheid

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
tineke w.
Berichten: 259
Lid geworden op: ma 17 okt 2005, 10:50
Contacteer:

voor alle duidelijkheid

Bericht door tineke w. »

Op woensdag 28 januari zijn delegaties van bijen(APENSTAART)wur en de NBV bij minister Verburg van LNV geweest.
Beide delegaties hebben een rapport aangeboden, dat naar aard verschilde, maar niet naar boodschap:
Er moet iets gebeuren in het belang van de honingbij in Nederland.

De voorgeschiedenis van de rapporten begon met het bezoek van NBV-voorzitter Jan Dommerholt
aan de Vaste Kamercommissie Landbouw, voorjaar 2008,
zie het blad Bijenhouden en website bijenhouders.nl.

Naar aanleiding van dat bezoek hebben Kamerleden vervolgens vragen aan de minister gesteld.
Die kan zij niet beantwoorden zonder grondig en onderbouwd advies van deskundigen,
want uiteindelijk moet er natuurlijk geld op tafel komen om de bijen te hulp te komen,
en daar moeten goede argumenten worden bijgevoegd.
Daarom heeft zij vorig jaar bijen(APENSTAART)wur (het vroegere PPO-bijen) gevraagd
om een advies op te stellen over wat er zou moeten gebeuren.
Ambtenaren van het ministerie weten ook niet alles.
Dat advies is nu uitgebracht.

Parallel daaraan heeft de NBV een (Delta)plan geschreven over wat de vereniging vindt dat er in het belang van de imkers moet gebeuren.
Ook dat Deltaplan is tijdens de ontmoeting aangeboden.

De minister heeft woensdag toegezegd dat er uiterlijk voor de zomervakantie een Kabinetsstandpunt komt, op grond van beide rapporten.

Bijen(APENSTAART)wur en NBV hebben in dit traject samen opgetrokken,
ook de NBV heeft aan bijen(APENSTAART)wur geadviseerd,
evenals een groot aantal andere organisaties, ook van buiten de bijenwereld.

bijen(APENSTAART)wur en NBV hebben elk hun eigen media en organisatiestructuur voor publiciteit.

- Voor het persbericht van bijen(APENSTAART)wur
en de Visie Bijenhouderij en Insectenbestuiving - analyse van bedreiging en knelpunten,
zie de site van Universiteit Wageningen: http://www.wur.nl/NL/nieuwsagenda/nieuws/Bijen090128.htm

- Voor het persbericht van de NBV en het Deltaplan Vitale en duurzame imkerij, zie de site van de NBV:
http://www.bijenhouders.nl/homepage_act ... ent_id=369
Steekvlieg
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:07
Contacteer:

Re: voor alle duidelijkheid

Bericht door Steekvlieg »

OP de volgende nieuwssite staat een protest formulier voor het LNV.
Laat uw stem horen, hoe meer hoe beter

http://noordholland-noord.nieuwslog.nl/ ... e.html?www

Alvast bedankt namens alle bijen van Nederland e.o.
Gebruikersavatar
macwlem
Berichten: 504
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie: Remersdaal
Contacteer:

Re: voor alle duidelijkheid

Bericht door macwlem »

Hallo Steekvlieg,

Als je nu eens een voorbeeld brief zou maken die mensen kunnen versturen via hun e-mail dan zou het misschien meer resultaat opleveren en kan je doelgroep meteen lezen waartegen ze protesteren als ze gaan e-mailen...daarover gesproken, waar ga je eigenlijk tegen protesteren?

Een e-mail aktie op touw zetten om de minister te vragen ook echt iets nu te doen met de informatie zoals is aangedragen door de NBV en de WUR...sta ik achter, zie ik best zitten.

Ondoordacht en meteen gaan "protesteren" terwijl men net aan tafel is gaan zitten ben ik een echte tegenstander van. Pak de protestvlaggen op als deze of de volgende Minister niets doet met dit alles, DAN kun je protesteren, nu doe je er alleen maar kwaad bloed mee zetten en dat zal de goede zaak echt niet steunen.

Nee, op deze manier zie ik je aktie niet zitten en ik hoop dat iedereen hier ook eerst even nadenkt hierover voordat ze op je link klikken.

Groet,
Willem




––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Bijenhouden.nl - De Nederlandstalige ontmoetingsplek voor iedereen die belangstelling heeft voor bijen en bijenhouden.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Steekvlieg
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:07
Contacteer:

Re: voor alle duidelijkheid

Bericht door Steekvlieg »

Verander protest in noodkreet en vertel jou persoonlijke verhaal en passie voor bijenhouden en waarom er Juist NU maatregelen moeten genomen worden. Iedereen die zichzelf respecteert weet waar het om gaat op dit moment. En kwaad bloed zetten valt wel mee. Draag initiatieven aan en laat zien dat je het meent. Een standaard brief vind ik wat makkelijk omdat iedereen er weer anders tegenaan kijkt. Het uitgangspunt blijft hetzelfde nml : Redden wat er te redden valt en meer onderzoek en oplossingen voor het hele probleem. Een goede minister van landbouw weet dat het NU menens is en zal er echt wat mee gaan doen , want anders snijdt ze zichzelf in de vingers , doordat andere sectoren onder het tekort aan bijen mee gaan in heel de bijencrisis.
En het is NIET mijn actie hoor, ik ben het ook maar via via te weten gekomen. Elke actie helpt hoe klein ook.

Gr Johan [;)]
Gebruikersavatar
macwlem
Berichten: 504
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie: Remersdaal
Contacteer:

Re: voor alle duidelijkheid

Bericht door macwlem »

Johan,

Vooropgesteld: iedereen is uiteraard vrij om te schrijven wat hij of zij wil; dan nog is het een ondoordachte reaktie! Jij geeft aan dat je een standaard tekst niet nodig vindt omdat iedereen er weer anders tegen aan kijkt...dat alleen al zet de deur dus open dat iedereen kan gaan schrijven wat ie wil...on topic - off topic, boos - niet boos enz. Daarnaast is niet iedereen bedreven in het opzetten van een goede tekst en haakt daardoor bij je initiatief dan ook af.

Kortom, mij heb je nog steeds niet overtuigd. Daarnaast als het toch allemaal maar via via is...waarom niet hier opzetten, ik wil je daar best bij helpen, maar wel middels een standaard tekst.

Groet,
Willem



––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Bijenhouden.nl - De Nederlandstalige ontmoetingsplek voor iedereen die belangstelling heeft voor bijen en bijenhouden.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Gebruikersavatar
macwlem
Berichten: 504
Lid geworden op: wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie: Remersdaal
Contacteer:

Re: voor alle duidelijkheid

Bericht door macwlem »

Overigens om tot een dossier te komen alvast deze link er ook bij:

http://www.bijenhouders.nl/homepage_bij ... ent_id=285

Let wel deze berichten zijn uit het verleden!

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Bijenhouden.nl - De Nederlandstalige ontmoetingsplek voor iedereen die belangstelling heeft voor bijen en bijenhouden.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Steekvlieg
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:07
Contacteer:

Re: voor alle duidelijkheid

Bericht door Steekvlieg »

Nogmaals het is niet MIJN actie , ik draag mijn steentje bij door mijn verhaal te vertellen. Daarnaast vind ik dat je behoorlijk minachtend over je collega-imkers denkt. Dat ze hun verhaal niet op papier kunnen zetten vind ik zeer laag. Iedereen die op deze site kan komen kan 1 lezen 2 een brief schrijven en 3 reageren op wat er gebeurt. Ik laat iedereen daar dan ook vrij in en ben ook niet van plan om mensen te overtuigen . Als dat zo bij jou overkomt, biedt ik mijn excuus aan.
En bovendien denk je dat de minister schrikt van een pak papier van in het gunstigste geval een paar duizend actie-brieven?? Echt niet hoor. Maar wel van persoonlijke noodkreten die spreken van betrokkenheid en zorg.
Ik dank je voor de reactie maar dit was mijn laatste
Gr Johan:D

...on topic - off topic, boos - niet boos enz.
Sorry , ik niet begrijp dit!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten