foto's gevraagd!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
wilde
Berichten:1641
Lid geworden op:do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds:1980
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Koudekerke
Contacteer:
Re: foto's gevraagd!

Bericht door wilde » vr 20 mar 2009, 22:36

bijenzwermen staat nu onder links in rubriek divers
inderdaad en dat is niet echt handig. Een aparte titel Bijenzwermen zou de zoeker naar hulp meer van dienst zijn. Zoiets essentieels van het gedrag en voortplanting van de honingbij verstop je toch niet onder 'divers'.

Als ik op Google het woord 'bijenzwerm' als zoekwoord intyp krijg ik als 2e score mijn eigen site. Daar staat gelukkig een link naar de site van Gert, zodat men vrij snel een imker zou kunnen vinden. De site van Gert wordt kennelijk weinig gelinkt op andere sites want die scoort niet op Google en staat pas op pagina 4. Daar kijkt niemand meer. Misschien de META-tags wat aanpassen? Dat wil nog wel eens iets helpen.

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door dickvanleeuwen » vr 20 mar 2009, 22:44

Ik maar zoeken,...onder,...dan links,...divers,
ik dacht, divers,...duikers, wat heeft dat met zwermen te maken.[?]

Gert m
Berichten:19
Lid geworden op:za 13 dec 2003, 17:18
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door Gert m » vr 20 mar 2009, 23:03

ik ben er mee bezig om de megatags aan te passen

zodat het beter gevonden wordt
en ik heb opnieuw een e-mail gestuurd aan de beheerder van bijenhouden.nl/forum of de link niet geplaats kan worden op de beginpagina

Maar ja daar staat ook al een link bijenzwermen,maar dat is van de vereniging zelf
maar afwachten dus

Gebruikersavatar
wilde
Berichten:1641
Lid geworden op:do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds:1980
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Koudekerke
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door wilde » za 21 mar 2009, 09:51

Gert, op de homepage zal het forum jou site niet zetten denk ik, hoewel het wel veel functioneler zou zijn dan de huidige vermelding. Ik vraag mij af hoeveel burgers die opgescheept zitten met een bijenzerm, op deze forumsite terechtkomen als ze hulp zoeken. Als je met Google zoekt, en dat doet 99%, vind je op de eerste 10 pagina's op het zoekwoord 'bijenzwerm' geen link naar deze site. Dat is dus een bijzonder droevige score en waarschijnlijk is er dus bijna nooit echt gebruik van gemaakt. Ook de vermelding in veel gevallen van een afdelingssecretaris is niet echt praktisch. Je wilt immers een imker in je buurt vinden.

Vul je eigen METAtags bij keywords en description zo volledig mogelijk in met alle denkbare zoekwoorden die betrekking hebben op een bijenzwerm. Dat zal wel wat helpen om op te schuiven bij de paginascores van Google. Zorg ook dat je veel elders met een link wordt vermeld. Dat is het belangrijkste voor een hoge score.

Groet, Albert de Wilde

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door Hans van der Post. » za 21 mar 2009, 11:08

Gert m schreef:
[....]en ik heb opnieuw een e-mail gestuurd aan de beheerder van bijenhouden.nl/forum of de link niet geplaats kan worden op de beginpagina
Maar ja daar staat ook al een link bijenzwermen,maar dat is van de vereniging zelf
maar afwachten dus

Gert je ben al jaren bezig om op dit forum - voor en achter de schermen - bekendheid aan jou bijenpagina te geven. Verdien je aan de reclame die op jou bijenpagina staat?

Bijenhouden.nl wordt "gesponsord" door de NBV maar de inhoud het werk wordt door vrijwilligers gedaan.
Daarom is het zo prettig dat hier op deze site geen flitsen van reclame over het scherm vliegen - het is zo veel rustiger lezen!
Ik vind dat op onze openingspagina heel duidelijk ZWERMMELDING staat. In drie klikken weet je waar je moet zijn.

Om nu een uitzondering voor jou bijen- zwermpagina te verlenen om op de openingspagina een vermelding te geven is een beetje vreemd.
Er zijn meerdere site van ongedierte bestrijding die ook een "zwermmelding" hebben.
Om geen uitzondering te maken zouden deze ook vermeld moet worden. Grote afdelingen hebben een eigen site daarop kun je adressen vinden waar gemeld kan worden. Ook die op de openingsite van bijenhouden.nl ?
Het einde is dan zoek!

Vele forumleden ergere zich aan de toenemende ondertekening met linken van toko's die niets met forum bijenhouden.nl te maken hebben.
Dat in het profiel van het desbetreffende forumlid daar dan zijn toko wordt vermeld is tot daar aan toe.
Soms is het verstandig om daarop NIET te klikken.
De kans is dan groot dat je dan doorgeleid wordt naar een site waar je beslist niet wil wezen!

!Hans.

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door dickvanleeuwen » za 21 mar 2009, 17:21

google je met de zoekterm bijenzwerm, dan kom ik op: http://people.zeelandnet.nl/ahdewilde/indexzwerm.html

Klik je vervolgens op; "indien u een bijenzwerm wilt laten ophalen door een imker", dan kom je op: http://bijenzwermen.webklik.nl/page/bijenzwermen

Zo kan het ook.

Gert m
Berichten:19
Lid geworden op:za 13 dec 2003, 17:18
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door Gert m » za 21 mar 2009, 18:47

als je in google bijenzwermen tikt staat mijn site op 1
bijenzwerm staat hij op pagina 4
ik zal de megatags invullen van van de pagina's
daar ben ik trouwens al mee bezig

Het bijhouden van de bijen.startpagina.nl die ik beheer is vrijwillig
maar als beheerder van die pagina mogen we wel de rechterbanner verhuren ,daar kun je dus geld mee verdienen
maar dat is nu nog niet het geval

Gebruikersavatar
wilde
Berichten:1641
Lid geworden op:do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds:1980
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Koudekerke
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door wilde » za 21 mar 2009, 22:45

Ja Gert, ik zag die score en het viel mij op dat ik daar met mijn site opnieuw nr. 2 ben.
Je zou het enkelvoud (bijenzwerm) in de tekst van de site en in de METAtags moeten toevoegen. Keywords moeten wél in de tekst ook voorkomen. Het meervoud (bijenzwermen) is nu bij jou een onderdeel van de titel en dat zal ook meehelpen.

NiCoAT
Berichten:12
Lid geworden op:zo 22 feb 2009, 09:47
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door NiCoAT » zo 22 mar 2009, 09:32

dickvanleeuwen schreef:
google je met de zoekterm bijenzwerm, dan kom ik op: http://people.zeelandnet.nl/ahdewilde/indexzwerm.html

Klik je vervolgens op; "indien u een bijenzwerm wilt laten ophalen door een imker", dan kom je op: http://bijenzwermen.webklik.nl/page/bijenzwermen

Zo kan het ook.


Ik heb net google / bijenzwerm gezocht en krijg een stuk of twee tags waar ik als leek iets mee zou kunnen, als ik geduld heb en verder wil "klikken".
Zou het niet verstandig zijn om als landelijke bijenclub prominenter Google gevonden te worden?
Groet, NiCo

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door dickvanleeuwen » zo 22 mar 2009, 10:25

We dwalen m.i.z. wel steeds verder af.
Maargoed, iemand met een zwerm in de tuin zoekt gewoon op ongedierte. [^].

http://www.ongedierte-gids.nl/

Dan kom je ook via de link insecten weer bij de bij. Dan wordt je verwezen naar de imker. Zoek je vervolgens op google op het woord imker dan komt weer bij:

http://people.zeelandnet.nl/ahdewilde/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten