Vandalen slopen imkerij in Dongen

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Vandalen slopen imkerij in Dongen

Bericht door m.kolsters. » za 30 jan 2010, 11:46

Ook hier we moeten de kinderen gaan bij brengen wat natuur is,ze kennen geen bomen nog planten en als je het de leeraar vraagt weet hij het ook niet of welke vogel hier vliegt en als je het verschil vraagt tussen bijen en wespen of hommels.
Ze zijn kwaad op wespen en gooien de bijen kast om,en met veel
pepmiddel durven ze dit wel

Tinus Kolsters
't Bakhuis

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Vandalen slopen imkerij in Dongen

Bericht door Bart de Coo » za 30 jan 2010, 23:50

Wat kun je hier nou tegen doen?

Hans van der Post vertelde mij ooit dat hij de buitenste kasten van zijn stal graag leeg laat. Dit zijn namelijk de kasten die als eerste het slachtoffer zijn van vandalisme.

Ik heb in deze rubriek net verteld dat er hier in Dieren een paar kasten gejat zijn. Ook die kasten stonden helemaal aan de buitenkant van een reeks van ongeveer 15 kasten. Als je je even 15 kasten voorstelt - je kijkt naar de voorzijde, dus naar de vlieggaten - en je telt ze van links naar rechts, dan zijn de kasten 1 en 2 gestolen. Kast nummer 3 is trouwens een zesramer, waarvan alleen de klep gesloten was. Kennelijk overwoog men die mee te nemen, maar zag men ervan af.

Ook op dit filmpje lijkt een kast die aan de buitenkant staat omgegooid te zijn - uiterst rechts.

Tip aan iedereen die tenminste iets wil doen tegen randdebielen, ultrahufters en andere gediskwalificeerden: stel aan de uiterste zijden van je stal lege kasten op. Je moet (heel lelijk woord) toch wat. (Ook AndreasH geeft in het Dieren-onderwerp een interessante bouwtekening.)

Mocht ik ooit dit soort lieden betrappen, dan hoop ik voor hen en voor mezelf dat ik mijn zelfbeheersing bewaar. Wat zou ik ze graag eens een korf over de kop trekken.


Groet,


Bart

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Vandalen slopen imkerij in Dongen

Bericht door m.kolsters. » zo 31 jan 2010, 13:23

Dat mag Bart weten ze een dag later toch niet wie het gedaan heeft,en een pak slaag dan kennen ze je gezicht.

Tinus Kolsters
't Bakhuis

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten