Bijenmarkt Dordrecht

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
secretariaat VBBN
Berichten:132
Lid geworden op:wo 29 jan 2003, 10:54
Locatie:Netherlands
Contacteer:
Bijenmarkt Dordrecht

Bericht door secretariaat VBBN » wo 10 mar 2004, 13:56

Info: J.B. Valke jb.valke@wanadoo.nl

Gebruikersavatar
Leo van der Heijden
Berichten:130
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Bijenmarkt Dordrecht

Bericht door Leo van der Heijden » di 13 apr 2004, 23:42

[img]../beeld/l/leo_bijenpark.gif[/img]
De bijenmarkt wordt dit jaar voor het eerst op het bijenpark zelf gehouden. Aan de Reeweg-Zuid te Dordrecht. Dus niet meer in het centrum. 200 meter naast het park is voldoende parkeergelegenheid. Het bijenpark ligt achter het volkstuinen complex "De vrije tuinder" Met borden en vlaggen wordt u de weg gewezen. Door de bijenmarkt niet meer in het centrum te houden maar juist op het bijenpark hopen wij ons beter te kunnen presenteren en profileren als vereniging. Ook hopen wij het imago van stoffige, zoveelste braderie af te schudden. Naast de verkoop van honing en aanverwante artikelen zal er informatie gegeven worden door het WNF, IVN, Biesbosch, en Weizigt.


Er is een mandenmaker en enkele leden van de vereniging zullen het strovlechten beoefenen. In de kantine van de vereniging is een tentoonstelling met oa. een PC voor de CD-rom "Wondere wereld van de honingbij".


Een video presentatie over de organisatie van een voorgaande markt en die markt zelf. Ook op video is te zien een bezoek aan krevershille.
Verder natuurlijk veel informatie over bijen en vereniging. Afhankelijk van de belangstelling zullen er rondleidingen worden gegeven door de bijenstal en observatiekast. Bij goed weer kan er zelf een kijkje in een bevolkte bijenkast genomen worden. In de kantine van de volkstuinvereniging is koffie en frisdrank verkrijgbaar en buiten zullen traditiegetrouw verse pannenkoeken en wafels worden gebakken die naar keuze met honing of suiker kunnen
worden bestrooid. Misschien een idee om aanstaande zaterdag te bezoeken.
Het kruisje op de kaart staat op de Reeweg-Zuid maar het bijenpark ligt iets meer naar rechts.
U ziet het terplekke van zelf.

heidecap
Berichten:979
Lid geworden op:za 14 dec 2002, 22:21
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Bijenmarkt Dordrecht

Bericht door heidecap » wo 14 apr 2004, 12:14

Hallo, Leo,

het lijkt goed weer te worden. Dat is dan weer een meevaller !
Ik ben van plan de bijenmarkt te bezoeken en had ook nog een moervangkooitje (goede woord ?) alsmede raatsecties willen kopen. Ik was alleen te laat om deze bestelling door te geven aan het bijenhuis.
Weet jij of de locale depothouder dit toevallig op voorraad heeft liggen ?

Groeten, Thomas

Gebruikersavatar
Leo van der Heijden
Berichten:130
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Bijenmarkt Dordrecht

Bericht door Leo van der Heijden » wo 14 apr 2004, 23:35

Thomas,
Een vangkooitje voor een moer zal wel te krijgen zijn. Raatsecties ligt wat moeilijker. Het is niet een product dat binnen onze afdeling veel gebruikt wordt. Ik weet wel dat het depot een extra grote levering binnen heeft gekregen maar wat daar allemaal bij zat weet ik niet. Mocht je het echt nodig hebben dan kan je altijd spullen bij het depot bestellen. Hier komen dan wel verzendkosten bij.
Thomas, ik hoop je te ontmoeten op de bijenmarkt. Hoogst waarschijnlijk sta ik pannenkoeken te bakken.
Leo.

dobrodosli
Berichten:3
Lid geworden op:ma 19 apr 2004, 22:32
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Bijenmarkt Dordrecht

Bericht door dobrodosli » ma 19 apr 2004, 22:52

hallo thomas ik moet eerst mijn excuus aanbieden vanwege de foute informatie over het eten van honing aan kinderen onder de 6 jaar.
ik had namelijk een lange tijd geleden gelezen dat honing niet goed was voor kinderen onder de 6 jaar vanwege dat de darmflora nog niet voldoende ontwikkeld is om honing te verwerken maar dit moest zijn bij kinderen onder de 1 jaar.ik weet alleen nog dat dit bericht in de krant heeft gestaan met de leeftijd van 6 jaar
ik kreeg van div. mensen te horen dat deze informatie fout was maar in mijn enthousiasme en het verkeerde bericht nog in mijn achterhoofd heb ik de verkeerde info gegeven, nogmaals mij excuus.
de foto's zijn zeer mooi ik had nog geeneens in de gaten dat er foto's zijn genomen en we hadden een schitterende dag vergeleken met de volgende dag want die was een stuk kouder. met vriendelijke groet roel

heidecap
Berichten:979
Lid geworden op:za 14 dec 2002, 22:21
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Bijenmarkt Dordrecht

Bericht door heidecap » di 20 apr 2004, 13:06

Hallo, Roel !

Welkom op het imkerforum. Excuses zijn een beetje zwaar. Het gaat hier om een verwarring. Waar het echt om gaat is dat je de bezoekers heel erg enthousiast over de bijen hebt verteld.
Ik weet zeker dat veel imkerverenigingen erg verlegen zitten om vrijwilligers zoals jij.
Laat hier op het forum nog eens wat over je ervaringen in de bijen horen !

Groeten, Thomas

P.S. : de tekst bij het verslag heb ik iets aangepast.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten