Ziekenhuis opname en bijen

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:
Re: Ziekenhuis opname en bijen

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » ma 29 mei 2006, 11:10

Met mijn paapaa heb ik een afspraak gemaakt. Hij mag me niet meer helpen met mijn bijenhobby. Heel soms moet ie wel.......zoals een collega imker bijenkasten bij mijn ouders brengt om elf uur in de avond en ik er niet ben, maar dit is een uitzondering. We hebben namelijk het idee ook dat elke steek die hij heeft opgelopen de laatste paar jaar de allergie heeft verergerd.

Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:

Re: Ziekenhuis opname en bijen

Bericht door apiario » ma 29 mei 2006, 11:28

Ja, Jelte dat zal hier ook het geval zijn. Nelly zal net zo moeten reageren als onze Drentse Patrijs hond. Als hij ziet dat ik de kap pak of de hanschoenen dan draait hij zich om en gaat op een afstand om een hoek van de schuur staan kijken.
We hebben het een en ander ook met Arno besproken en die had het er over dat daar al veel onderzoek is gedaan naar deze reactie. Het is de schrik van iedere imker daar.Je kan er geheid meestoppen.Woensdag gaan we naar een Allergoloog net als bij jou vader kijken hoe ze reageert en dan wordt er een schema vastgesteld.

Ik denk aan Maarten die zei dat je een prik direcht in de bloedbaan dan nare gevolgen kan hebben.

Bertus
O,ja we hoorden dat iedere prik na nu de reactie verdubbeld wordt

Barry Sp
Berichten:114
Lid geworden op:di 30 aug 2005, 19:53
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Ziekenhuis opname en bijen

Bericht door Barry Sp » ma 29 mei 2006, 19:23

Hoi apiario

Mijn colega imker die is allergisch voor wespen steken maar bijen steken heeft hij maar weinig last van.



B.Speet

Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:

Re: Ziekenhuis opname en bijen

Bericht door apiario » ma 29 mei 2006, 19:39

Ja, er schijnt dat er verschil in het vergif zit. Mogelijk hoor ik woesdag meer daar over.

Bertus

Johan Borgeld
Berichten:65
Lid geworden op:zo 18 apr 2004, 21:16
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Ziekenhuis opname en bijen

Bericht door Johan Borgeld » ma 29 mei 2006, 23:24

Ja er zit veel verschil in, heb zelf een wespen allergie (ergste soort) gehad, heb een 3 jarige behandeling ondergaan in het umc groningen. Allergie opgelost nu, en steek mijn neus nu weer gerust in een wespennest hahahahaha. Van bijen steken totaal geen last. Dus wespengif en bijengif is appels en peren vergelijken.
Trouwens een allergie voor wespen en bijengif is met succes te behandelen.

Groet JOhan Borgeld

Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:

Re: Ziekenhuis opname en bijen

Bericht door apiario » di 30 mei 2006, 11:09

Ik hoop dat het hier ook zo afloopt Dank voor het bericht.

Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:

Re: Ziekenhuis opname en bijen

Bericht door apiario » di 30 mei 2006, 11:12

[quote] Beste Stekenkenners,
Bijen steken. En zullen blijven steken. Daar helpt gelieve moer aan. /quote]

Als ik eerlijk ben dan heb ik altijd met plezier over bijen mijn zegje gedaan. Wil ik nu eerlijk blijven dan zal ik in het vervolg toch een pleidooi moeten houden over dat je beter zoveel mogelijk beschermende kleding kan dragen En je niet van de wijs moet laten brengen dat je zulke lieve bijen hebt dat je met blote handen en zonderkap er in kan werken! Dat het wordt gedaan is een ander zaak,.moet een ieder zelf weten.Maar laat de eerste imker opstaan die in staat is van tevoren te zeggen dat zijn immuunsysteem in orde is en ook dat van zijn omstanders. Van het een op het andere moment kan dat niet meer het geval zijn. En dat hebben we bij ondervinding.
Ook een beetje geschrokken door de snelheid waar mee het vergif kan werken, zal ik in de toekomst doorgaan met veel plezier en enthousiasme over de bijen te blijven vertellen. Prachtige hobby. Maar zorg voor goede beschermende kleding.



Bertus

tory
Berichten:122
Lid geworden op:zo 14 mar 2004, 23:03
Locatie:Netherlands
Contacteer:

Re: Ziekenhuis opname en bijen

Bericht door tory » wo 31 mei 2006, 14:38

Het is in de medische wereld bekend dat je zo ineens heftig overgevoelig kunt zijn voor een bijensteek. Daarom eigenlijk nooit alleen inkeren en zeker niet in het veld; bij een heftige aanval kan het zelfs zijn dat het moeilijk wordt om zelf de epi-pen te bedienen.
Beterschap, Bert.

Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:

Re: Ziekenhuis opname en bijen

Bericht door apiario » wo 31 mei 2006, 15:25

Inderdaad,Arno gaat ook in Brasil nooit alleen naar de bijen het risico is daar te groot.
Inmiddels heeft Nelly al met de Epi-pen geoevend. en in de herft begint de desensibiliserende kuur. Nu is dat nog te gevaarlijk. Nog even over bijen en wespensteken,het is appels met peren vergelijken.

Niet om bang te maken,maar een gewaarschuwd mens(imker) teld voor twee.
Gezwollen ogen en lippen,slikproblemen, kortademigheid,misselijkhied
(overgeven) buikkrampen, hartritmestoring en bewustzijnverlies.
Dit was in 20 minuten de revu gepaseert Mocht u ooit verschijnselen in deze richting zien, bel 112.En twijfel niet.

Bertus.



Met dank aan Els voor de tip hoe het nu verder moet met het imkeren,we zullen er dankbaar gebruik van maken.

Bertus.

Gebruikersavatar
hans hoogendoorn
Berichten:929
Lid geworden op:di 18 mei 2004, 19:06
Locatie:Veelerveen
Contacteer:

Re: Ziekenhuis opname en bijen

Bericht door hans hoogendoorn » do 01 jun 2006, 06:22

op verzoek heb ik mijn bericht verplaatst naar http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6226
ik hoop, dat de leesbaarheid daar niet te veel onder lijdt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten