10 Jaar imkerforum

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
lieven busschaert
Berichten:263
Lid geworden op:wo 13 mei 2009, 10:25
Locatie:Belgie
Contacteer:
Re: 10 Jaar imkerforum

Bericht door lieven busschaert » vr 25 dec 2009, 09:31

In Oost-Vlaanderen is er in Lebbeke een nieuw kultureel centrum: ' De Bijenkorf'. De gemeente Lebbeke draagt de imkerij een warm hart toe en laat hiervoor hun knappe infrastructuur gebruiken. (zie eens op hun website). Maar waarschijnlijk ligt het voor de meeste te ver af! (Voorstellen kan nooit kwaad hé)

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: 10 Jaar imkerforum

Bericht door Wim Joosten » zo 27 dec 2009, 10:50

Ik denk dat het goed is om te inventariseren hoeveel mensen dit heugelijke feit gezamenlijk willen vieren. Daarna kunnen we verder kijken welke locatie we uitkiezen.
Het aanmelden kan dan via het logo in het eerste bericht, dan word je bijgeschreven op de deelnemerslijst.

[url="http://www.bijenhouden.nl/pagina/10jaarimkerforum.htm"]Deelnemerlijst 10 jaar imkerforum[/url]


Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: 10 Jaar imkerforum

Bericht door maartenkleijne » ma 28 dec 2009, 21:21

Veel mensen blijken mijn geboortedorp -Bennekom- te kennen door op de Bosbeek naar allerlei jaarvergaderingen ed te zijn geweest. Dus mij spreekt dit voorstel aan.
Het is maar 10km vanaf het officiele middelpunt van Nederland, maar voor de Belgische vrienden zou eren soortgeljke locatie in Brabant beter zijn. En ik weet daar geen bijen op loopafstand hoewel er mooie dracht is.
Wat is wijsheid?

gr,
m

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: 10 Jaar imkerforum

Bericht door Wim Joosten » do 31 dec 2009, 11:35

Ik wil voorstellen om het op zaterdag 28 augustus in het Bijenhuis in Wageningen te houden. Ik neem contact op met hun om te vragen of we daar dan terecht kunnen.
Daarnaast wil ik voorstellen om dan de eventuele overnachting in Bennekom te doen in het Nivon-huis: http://www.nivon.nl/accommodaties/natuu ... datiesID=5
Ieder kan dan voor zichzelf reserveren.
Het Nivon-huis ligt 6 km. verwijderd van het Bijenhuis.
Het lijkt mij wel leuk om een overnachting er bij te doen.

Met vriendelijke groet,
Wim

[url="http://www.bijenhouden.nl/forum/viewtopic.php?t=11506"]10 jaar bijenhouden.nl meld je aan voor de feestelijke meeting[/url]

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: 10 Jaar imkerforum

Bericht door Wim Joosten » zo 03 jan 2010, 10:22

Hans van der Post heeft een mooi logo gemaakt voor 10 jaar bijenhouden.nl
Bedankt Hans.




Klik voor inschrijving op logo: en verstuur het mailbericht.
[url="mailto:eindbeheerder@bijenhouden.nl?subject=inschrijving voor deelname viering 10 jaar imkerforum"]Afbeelding[/url]

Met vriendelijke groet,
Wim

[url="http://www.bijenhouden.nl/forum/viewtopic.php?t=11506"]10 jaar bijenhouden.nl meld je aan voor de feestelijke meeting[/url]

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: 10 Jaar imkerforum

Bericht door Wim Joosten » di 05 jan 2010, 09:25

Ik heb van het Bijenhuis te Wageningen de toezegging gekregen, dat we op zaterdag 28 augustus gebruik mogen maken van de expositieruimte. Dus wat mij betreft liggen datum en plaats vast.
Nu nog een programma in elkaar flansen en kijken wat we allemaal nodig hebben om er een geslaagde dag van te maken. Alle ideeën zijn welkom. Het wordt onze dag en laten we er met zijn allen wat moois van maken.

Met vriendelijke groet,
Wim

[url="http://www.bijenhouden.nl/forum/viewtopic.php?t=11506"]10 jaar bijenhouden.nl meld je aan voor de feestelijke meeting[/url]

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten:2000
Lid geworden op:di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds:1994
Aantal volken:25
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: 10 Jaar imkerforum

Bericht door m.kolsters. » di 05 jan 2010, 21:51

Wat de locatie moet worden is na gelang de opgaven is denk ik,als er niemand uit het noorden zich op geeft en wel uit belgien moet je de locatie ook aan passen.
En Arnhem is oost nederland,en niet centraal.

Tinus Kolsters
't Bakhuis

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: 10 Jaar imkerforum

Bericht door Bart de Coo » di 05 jan 2010, 22:10

Tinus,

Ik ben het wel een beetje met je eens, maar niet helemaal. Allereerst gaan we verzamelen in Wageningen. Dat ligt nog een stuk naar het westen. Bovendien ligt het op het punt waar Nederland op zijn smalst is, door die grote 'hap' uit Nederland. Ik bedoel het stukje Duitsland waar Kleef en Bocholt liggen en zo.

Ik had ook liever iets zuidelijker gezeten met het oog op de Vlamingen, maar ja, dan gaan die noorderlingen misschien wel weer piepen. Laten we nou eerst maar eens een keertje ervaring opdoen, dan kunnen we misschien nog wel een keer zo'n feest houden, maar dan op een andere locatie. De Duitsers maken er nota bene een jaarlijks festijn van. Ook leuk om te weten: die Duitse forumbijeenkomsten organiseren ze ook vaak lokaal! Dus bijvoorbeeld alleen de forumdeelnemers uit Beieren of zo. Kunnen wij ook doen.


Groet,


Bart de Coo

Gebruikersavatar
marc
Berichten:1074
Lid geworden op:vr 10 sep 2004, 01:34
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: 10 Jaar imkerforum

Bericht door marc » di 05 jan 2010, 22:19

Is het niet eerder dat de sponsor en winkel in het gebeuren moet betrokken worden [:)], lijkt me logisch.

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: 10 Jaar imkerforum

Bericht door Wim Joosten » wo 06 jan 2010, 13:49

Ik vond het voorstel van Tinus om in het Land van Oirschot een ontmoeting te houden wel een goed idee. Wageningen is een centralere plek voor de huidige deelnemers. En we krijgen de expositieruimte van het Bijenhuis gratis tot onze beschikking. Dus dat scheelt ook al weer.
Voor eventuele volgende ontmoeting zou een andere locatie gekozen kunnen worden.


Met vriendelijke groet,
Wim

[url="http://www.bijenhouden.nl/forum/viewtopic.php?t=11506"]10 jaar bijenhouden.nl meld je aan voor de feestelijke meeting[/url]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten